Toon posts:

Windows NT4 topic [PETITIE!!]

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben voornemens een petitie naar microsoft te sturen met het verzoek de support voor windowsNT te verlengen. Ik heb zelf de meeste van mijn systemen op NT4 draaien en ik wil niet overstappen, omdat NT gewoon het fijnste besturingssysteem is. Ik vind het ronduit belachelijk dat een destijds duur besturingssysteem straks al niet meer ondersteund wordt met updates etc..

Wat ik van jullie vraag is een foto van één van je systemen waarop windows NT4 draait, dan stuur ik al die foto's die ik op de diverse fora binnenkrijg naar microsoft en wellicht kunnen we het leven van NT4 dan nog een aantal jaar rekken. Mijn streven is NT4 support te houden tot 2010.

hier mijn foto:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eelcoz/onbekend%20schoon/laktopnt.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
-edit dubbelpost-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 19:05 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Net alsof dit ook maar een kans maakt.
NT4 is gewoon oud, ze hebben al langer support gegeven dan de bedoeling was.
Ik weet wel zeker dat ze het niet nog een keer rekken.

En met foto's sturen bereik je nix bij Microsoft :X

Alle proemn in n drek

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Ehm, Windows NT4 is als ik het goed heb uit 95 of 96. Intussen zijn er al zoveel patches voor verschenen dat alleen de kernel nog originele code is(die's nie te patchen met Windows ;)). Alles blijven patchen doet de snelheid ook niet ten goede, en er zijn goede alternatieven (Windows 2000, Windows Server 2003, Linux+X-server, Unix+X-server, BSD+X-server). Als ze dan support laten vallen lijkt met niet meer dan normaal voor een gezond bedrijf, gebeurt ook bij bv. wasmachines hoor(in de vorm van garantie).

Oja, door op de achtergrond een XP-machine te zetten wek je de indruk dat je best wel kan updaten, ik zou op z'n minst die bak van de achtergrond halen ;).

[ Voor 15% gewijzigd door RSpliet op 25-03-2004 19:10 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

NT 4 het fijnste OS? hmmm ik persoonlijk vind van niet...

we hebben op mijn werk nog 1 NT 4 machine en die wordt zeer binnenkort vervangen door een 2000/2003 machine, die NT 4 is instabiel (het is een terminal server voor oa externe klanten).... zodra er ergens een andere driver onder XP geinstalleerd wordt voor een printer daar, dan crashed NT4...

dus het fijnste OS vind ik het niet.... (oa door dat)

maar sinds wanneer is er een "skin" voor NT4 die XP nabootst? want dat zie ik op die monitor draaien op de achtergrond... :P

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zou je uit willen legen waarom WinNT beter is dan bijvoorbeeld Win2000?
Je hebt het over de werkstation edities neem ik aan he?

🌞🍃

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 19:03:
<knip>ik wil niet overstappen, omdat NT gewoon het fijnste besturingssysteem is. </knip>
Uem, ooit al met een nieuwer besturingssysteem gewerkt? :+

En volgens mij zal je met een petitie MS niet op andere gedachten kunnen brengen... Maarja, veel succes ermee, en jammergenoeg kan ik je niet helpen met een NT-picture :/

edit:
ja dus... foto werkte daarnet nog niet :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 19:23 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan toch gewoon lekker NT4 blijven draaien, of er nu support voor is of niet ?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

edit:
grmbl, misse knopje geklikt |:(

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 19:24 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit topic heeft bij voorbaat al geen zin omdat er pas één relevante post staat van de ts. Voor de rest wordt het alleen maar een discussie over waarom de ts dat nodig vindt en waarom hij vindt dat NT beter is dan 2000/XP.

Bovendien denk ik dat je op GOT maar weinig mensen vindt die zweren bij NT4.

Verwijderd

Op een gegeven moment moet je gewoon afscheid nemen van een OS, en die tijd is voor NT4 al lang geleden geweest IMO. Dit OS stamt uit eind '96 en is dus bijna 8 jaar oud. Dat is een heel leven in de IT. Een computer van € 1500,- vervang je wel in drie - vier jaar maar een OS van een paar honderd euro niet.

Veel software werkt niet meer onder NT4, veel devices werken niet; waaronder USB devices en je krijgt gewoon problemen met de huidige CPU's.

Kans van slagen: geen. MS brengt voor haar klanten nog tot eind dit jaar patches uit en dan is het afgelopen. En dat is ook een goede beslissing waar ze niet op terug zullen komen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hier is GoT niet voor bedoeld... sorry :)

En overigens, ook al haal je 10000 handtekeningen op, Microsoft zal dan nog steeds niet overwegen om de support van NT4 te handhaven, ze steken liever (terecht) hun energie en kennis in nieuw(ere) produkten...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.