Vreemd gedrag taakbeheer (XP)

Pagina: 1
Acties:

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Windows XP; Dit begint me de laatste tijd nogal te irriteren: Soms begint mijn computer schijfactiviteit te vertonen, waarbij alles in windows ineens iets langzamer reageert. Dit terwijl ik geen zwaar belastende dingen aan het doen ben, zoals een forum lezen. Als ik dan op dat moment op ctrl-alt-delete druk op taakbeheer te bekijken zie ik in een fractie van een seconde enkele processen die hoog cpu-gebruik tonen (te snel om alles goed te zien). Daarna loopt alles weer naar 0 en lijkt het alsof er niets aan de hand is. Het klinkt kinderachtig, maar ik krijg het idee dat ik niet mag weten wat er gaande is op dat moment.

Even wat info: - Asus p4b533 mobo, P4 2400mhz, 256 mb, 64mb radeon 8500
- Windows XP professional
- Norton AV, Norton IS en Adaware pro, allen updated
- Tiscali ADSL over ethernet
- Aan mijn switch hangen nog een freebsd en een ms-dos pc

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?

You are in a maze of little twisting passages, all different.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Welke processen zie je een hoog cpu-verbruik hebben? of verdwijnen ze helemaal?

Probeer eens wat standaarddingen, zoals virus- spyware- en trojanscanners, hijackthis etc. maar dan andere wat je nu hebt (spybot, freeware-scanners)

[google=hijackthis]

[ Voor 21% gewijzigd door Resistor op 25-03-2004 19:06 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Als je taskmanger opent gebeurt er altijd vanalles op de achtergrond, logische dat dit ook cpu tijd kost. En dat daarom diverse proccesen moeten werken.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 19:05:
Als je taskmanger opent gebeurt er altijd vanalles op de achtergrond, logische dat dit ook cpu tijd kost. En dat daarom diverse proccesen moeten werken.
Inderdaad. Alhoewel als je Ctrl Shift Esc doet je dit effect niet merkt, of iig minder als bij Ctrl Alt Del. ;)

Je zegt dat je PC harde schijf activiteit toont, wat goed te merken is, maar je weet niet waar het vandaan komt.
Windows XP kan een aantal dingen automatisch op de achtergrond doen. Auto update, Automatisch restore point maken, disk indexeren.. Erg irritant inderdaad.
Als je naar je taskmanager gaat, waarna je 'view > select columns' kiest. Zet de I/O meters eens aan. Nu kun je in de task manager zien welke applicatie harde schijf activiteit veroorzaakt. Een Windows onderdeel of een of ander ranzig programma?

🌞🍃