Toon posts:

Modbaarheid van MS-draad, it's way too long

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over deze draad die op het moment van dit tikken 370!! reacties kent. Ik ben er aan begonnen maar op gegeven moment maar gestopt. Wat een verzameling oude koeien, overbekende trolls en niet ter zake doende postings zeg. Verder valt op dat het zo langzamerhand verwatert tot een grammofoonplaat met een kras, men blijft maar herhalen. Ik vraag mij af of het niet nuttig is om het aantal reacties te limiteren, vermoedelijk leest de gemiddelde gebruiker toch niet veel verder dan de eerste 50 reacties, om vervolgens tot de slotsom te komen dat het het zoveelste MS-draadje is dat weinig interessants heeft te bieden en voornamelijk bestaat uit niet onderbouwd gefulmineer. Er zullen weinig mensen zijn die alle 370 reacties lezen, ik denk zelfs dat het zo is dat men meteen maar naar het eind van de draad stuift om daar even snel en ongezouten zijn bijzonder gekleurde niet onderbouwde mening neer te plempen. Je ziet in dit soort gevallen dan ook met name aan het eind de slechtste reacties staan, die reacties waar in feite niemand iets aan heeft.

Mijn mening, limiteer het tot 100, desnoods 150 reacties, alles wat er meer komt is meestal de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

Is daar niet het modsysteem voor bedoeld, om voor de gebruiker eruit te filteren wat wel nuttige reacties zijn en wat niet? Door je leesniveau te veranderen pik je er zo uit wat belangrijk is.

Bovendien, als je limiteert naar 100 zul je zien dat die eerste 100 posts zo volgebllat zijn, en dat is imho dan zonde omdat mensen die mschien wel een goed punt hadden en als 101ste komen niet kunnen posten, terwijl 90 anderen met dom geblaat wel konden posten.

Mijn twee centjes, nu kruip ik weer mn holletje in.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het is een vuilnisvat, verdomd als het niet waar is.

Zoals fee-tje al aangeeft is het echter een open uitnodiging aan FirstPosters om een cap op het aantal posts te zetten. Maar als je je niveau op +4 genest zet, krijg je momenteel maar 2 reakties - ik zou durven stellen dat het modereren werkt :) Door combinaties van lager niveau en "platte" weergave te kiezen kan je al wat meer troep consumeren. Bij -1 is het echt te droef voor woorden, but what are you gonna do :'(

Het goede nieuws is dat iedereen die uit z'n nek zwetst, iig niet meer andere onzin omhoog kan modereren :P

* Rataplan wordt wel een beetje moe van dit draadje. Ik ga er dus vanavond tegen bedtijd nog wel even doorheen :+

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Rataplan schreef op 25 maart 2004 @ 19:16:
Het is een vuilnisvat, verdomd als het niet waar is.
. . .
Het goede nieuws is dat iedereen die uit z'n nek zwetst, iig niet meer andere onzin omhoog kan modereren :P
Ik heb dat draadje al op de todo lijst gezet vanwege de hoeveelheid slechte moderaties, het is idd blijkbaar een lokroep om flink met trollen en flames te smijten, vooral als het niet terecht is.
Naja, met stroop vang je vliegen :+
. . .
LOL, zo heb ik dat nog niet eerder bekeken :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op 25 maart 2004 @ 19:24:
Naja, met stroop vang je vliegen :+
Nou, ik zou het niet erg vinden als er hier en daar stevig wordt opgetreden. Neem nou alleen de eerste zin van het artikel al:
De Europese Commissie heeft beslist dat Microsoft een versie van Windows zal moeten uitbrengen zonder Media Player.
Het aantal reakties dat ervanuit gaat dat MS helemaal geen mediaplayer meer mag meeleveren en derhalve uitsluitend bestaat uit redeloos geflame op Brussel is werkelijk ongelooflijk hoog.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

so what? dl gewoon lekker zelf Windows Media Player 9 in XP zit versie 8 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 19:43:
so what? dl gewoon lekker zelf Windows Media Player 9 in XP zit versie 8 of zo?
Gelieve het hier te hebben over modereren en moderatieperikelen, dit hoort thuis in de betreffende draad waar er meteen een troll op gekeild kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 19:45:
[...]

Gelieve het hier te hebben over modereren en moderatieperikelen, dit hoort thuis in de betreffende draad waar er meteen een troll op gekeild kan worden.
Nou, ik zou eerder zeggen dat zo'n post hier op Tweakers.net en GoT helemaal niet thuis hoort. Dan hoeven we ook geen moeite te doen om er een trol overheen te gooien!!

Gelieve dus met deze onzin te kappen, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

* silentsnow heeft de nieuwspost gemod O-)

Er zit overigens één ongemodde reactie tussen. Wie zoekt hem :? :P

De eerste thread kan overigens nog wel wat aandacht gebruiken. De overige posts zijn redelijk op nivo gemod.

[ Voor 35% gewijzigd door silentsnow op 25-03-2004 22:12 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:51

zomertje

Barisax knorretje

* zomertje zal maar niet te vaak van dit soort nieuwsposts maken >:) :+

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*verbaast zich er over dat zoveel zo weinig snappen :)
had verwacht dat zo'n 10% van de tweakers toch wel weet bijvoorbeeld wat een monopolie is. Nou, dat is aan de reacties niet te merken.

Er zijn twee soorten trollen: zij die het niet begrijpen en verontwaardigd zijn en zij die het wel begrijpen en doodmoe worden van alle domme reacties. En dus kortaf reageren. Diegene die het half begrijpen krijgen hier en daar een puntje als van de zut die hun mening delen. Draadjes over machtsmisbruik door MS zijn altijd al hopeloos, deze is heel erg hopeloos omdat de kinderen bang zijn dat mediaplayer verdwijnt. pffff, over niet nadenken gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 23:24:
deze is heel erg hopeloos omdat de kinderen bang zijn dat mediaplayer verdwijnt. pffff, over niet nadenken gesproken.
That is so true... Volgende keer maar heel droog een direct linkje naar WinAmp in de nieuwspost zetten dan? Of is dat ook weer een troll in zichzelf? O-) >:)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 09:15

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Superdeboer schreef op 25 maart 2004 @ 23:40:
[...]

That is so true... Volgende keer maar heel droog een direct linkje naar WinAmp in de nieuwspost zetten dan? Of is dat ook weer een troll in zichzelf? O-) >:)
Dat mag alleen maar als je ook een linkje richting real-player geeft :+

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 23:24:
*verbaast zich er over dat zoveel zo weinig snappen :)
had verwacht dat zo'n 10% van de tweakers toch wel weet bijvoorbeeld wat een monopolie is. Nou, dat is aan de reacties niet te merken.
En er is een gast die maar in TMF blijft trollen over dat niemand iets begrijpt behalve hij. Ik vraag me af wanneer we daar eens vanaf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik heb - masochist die ik ben - net weer het hele draadje doorgelezen.

Onderwijl kreeg ik een listig plan: is het niet mogelijk om alleen users met een bepaald minimum aan karmapunten in een dergelijke gevoelige draad te laten reageren? Het lijkt me wel prettig als in zo'n draad alleen users met een gemiddelde score van 3 of hoger kunnen reageren (whoops, that excludes me :) nou ja, verzin maar wat waardes).

Veel meer toelichting dan "toegankelijkheid vs. kwaliteit" hoef ik er denk ik niet bij te geven. Mag ik uw mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium heeft gelukkig een MS-browser.
En die crashed op die draad :) Yeah, ik kan niet eens modden in die draad.

* Delerium probeert een positieve draai te geven aan iets wat ronduit %^&& is.

* Delerium heeft z'n LinuxACPI nog lang niet onder controle, draad is onder Linux opvraagbaar maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:48

Beaves

Usque ad Finem

Ecteinascidin schreef op 26 maart 2004 @ 16:02:
* Beaves heeft gelukkig een MS-browser.
En die crashed op die draad :) Yeah, ik kan niet eens modden in die draad.
Pak dan ook een echte browser :X

Ik begrijp echt niet waarom iemand nog IE gebruikt :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Beaves schreef op 26 maart 2004 @ 16:49:
Pak dan ook een echte browser :X
Ik begrijp echt niet waarom iemand nog IE gebruikt :P
OK, ik ga je een geheimpje verklappen, maar niet tegen Mario Monti vertellen hoor! :+

Zoveel mensen gebruiken IE omdat-ie standaard meegeleverd wordt met Windows. B)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Superdeboer schreef op 26 maart 2004 @ 16:51:
[...]

OK, ik ga je een geheimpje verklappen, maar niet tegen Mario Monti vertellen hoor! :+

Zoveel mensen gebruiken IE omdat-ie standaard meegeleverd wordt met Windows. B)
Ik heb het over mensen die hier komen, die zouden toch beter moeten weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Beaves schreef op 26 maart 2004 @ 16:57:
[...]
* Superdeboer wijst naar Verwijderd in "Modbaarheid van MS-draad, it's way too l..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Beaves schreef op 26 maart 2004 @ 16:57:
[...]

AMD K6II/450 met 192 MB en Win98SE: crasht op dat draadje.
AMD XP2000+ met 512 MB en WinXP: geeft het draadje keurig weer en ik kan nog modden ook.

Raad eens wat deze machines/installaties gemeen hebben :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Rataplan schreef op 26 maart 2004 @ 16:59:
Raad eens wat deze machines/installaties gemeen hebben :? :X
't Is vrijdag, dus vooruit * botoo doet mee met het raadseltje:
ermmm; Een eigenaar met een mod-tik?
:P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ik vind het trouwens wel een leuke manier van benchmarken van bepaalde systeemconfiguraties. :+

Hoeveel replies op de T.net FP kan het systeem maximaal verwerken voor het op z'n plaat gaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op 26 maart 2004 @ 17:04:
[...]
't Is vrijdag, dus vooruit * botoo doet mee met het raadseltje:
ermmm; Een eigenaar met een mod-tik?
:P
't Is te merken :'(

En: nee, fout :P

edit:
Hoewel, de XP heeft wel een zelfgebouwd baybusje :P

[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 26-03-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenB schreef op 26 maart 2004 @ 00:37:
[...]
En er is een gast die maar in TMF blijft trollen over dat niemand iets begrijpt behalve hij. Ik vraag me af wanneer we daar eens vanaf komen.
Ik neem aan dat je niet mij bedoeld omdat ik ten eerste niet troll (de definitie is bewust provoceren en etteren), ten tweede nog nooit heb gezegd dat niemand iets begrijpt behalve ik en ten derde omdat jij daarmee aan het flamen bent wegens op de man spelen.

Dat ik uit de ms draad concludeer dan nog geen 10% van de mensen die reageren in die draad echt begrijpt wat een monopolie precies is (laat staan de consequenties daarvan), is toch gewoon een constatering en geen troll? Je bent vrij om te proberen te verdedigen dat je de indruk hebt dat meer mensen het snappen. >:)

Een heleboel MSsers zijn trouwens grappig genoeg verontwaardigd terwijl de EU nog lang NIET KLAAR is met de monopolist. :)

/me is erg tevreden met dat microsoft weer wegens machtsmisbruik veroordeeld is. Heel goed dat de EU het ook nog niet zal laten bij de half miljard. Dat vond ik al een veel te lage boete omdat de financiele voordelen die MS haalt uit hun machtmisbruik minstens het 10-voudige zijn. De amerikaanse clayton-act (geen idee wat het europese alternatief is) stelt dat tot 3x toe de schade beboet mag worden. Dat zou imho neerkomen op zo'n 15 miljard boete.

Maar hoe klein de boete ook is. Het is altijd goed om de laatste van de door de propaganda machine van microsoft gehersenspoelde pionnen die blijven vasthouden aan hun dogma dat MS een gewoon en eerlijk bedrijf is te kunnen overtuigen van het tegendeel. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er nu nog maar 1 ziel op deze aarde dwaalt die niet sterk twijfelt aan de goede van de bedoelingen van microsoft, zelfs een blinde die-hard microsoft-fan zal daar nu toch echt aan twijfelen. Hoewel ik al heb kunnen constateren dat er MS fans zijn die zich nu dus maar tegen de EU opstellen. |:(

Ik heb overigens geen hekel aan MS an sich, slechts aan hun tactiek en strategie van monopoliseringen en zal dan ook met genoegen de ondergang van het desktop en office monopolie aanschouwen de komende jaren. Duurt allemaal wat langer dan goed is voor de economie, maar eens het zal onderuit gaan en krijgt de consument haar vrijheden terug. Ik heb ze al terug, want ik kan prima zonder microsoft, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Overigens kun je de besturingssysteem-consumenten die de opensource communities hebben opgezet (ik spreek daarbij liever in meervoud dan in enkelvoud) bedanken die het monopolie van MS op de helling hebben gezet door zelf een alternatief te ontwikkelen, voor de vrijheden. De val van het monopolie van MS wordt een klassieker in de economieboekjes van de 21e eeuw net zoals het monopolie van MS nu het standaard voorbeeld in die boekjes is van over marktwerking niet moet.

heel verhaal weer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Behalve dat je hier nu behoorlijk zit te flamen en trollen hoort het niet eens in TMF. Verder wens ik inderdaad niet onder de noemer door Microsoft gehersenspoelde pion gesteld te worden omdat ik nou inderdaad een fanatiek Windows-gebruiker ben. Als ik jouw reacties op de FP lees gebeurt het meestal dat ze mij in het volkomen verkeerde keelgat schieten en dat dan in de regel al gauw naar beneden modereer. Bewaar dat soort reacties dus voor daar en heb het hier over modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 13:01:
[...]
Heel goed dat de EU het ook nog niet zal laten bij de half miljard. Dat vond ik al een veel te lage boete omdat de financiele voordelen die MS haalt uit hun machtmisbruik minstens het 10-voudige zijn. De amerikaanse clayton-act (geen idee wat het europese alternatief is) stelt dat tot 3x toe de schade beboet mag worden. Dat zou imho neerkomen op zo'n 15 miljard boete.
Of er een Europees alternatief is maakt volgens mij vrij weinig verschil. Ondanks het bestaan van die Clayton-act kun je nu niet echt zeggen dat het Department of Justice een ingrijpend strenge maatregel tegen Microsoft heeft genomen. Die schikking is niet echt een voorbeeld van hardhandige antitrusthandhaving IMO. :o
Verder denk ik dat je je iets genuanceerder uit zou moeten drukken. Dat zal ook voor je reacties op de FP wellicht positieve gevolgen hebben. Ondanks het feit dat je misschien gelijk hebt, laten mensen zich niet zo gemakkelijk overtuigen als je het in één zin hebt over: "propaganda", "gehersenspoelde pionnen" en "dogma" terwijl het in feite over niet al te complexe economische vraagstukken gaat.

Als je de marktstrategie van Microsoft aan de kaak wilt stellen, dan vind ik het niet gepast om gebruikers die niet dat stuk inzicht hebben dat jij wel meent te hebben, als een stel idioten neer te zetten. Je ziet aan de reactie van /me meteen al dat je daarmee geen resultaat boekt. Als je de strategie wilt bekritiseren, bekritiseer dan de strategie. Wil je bereiken dat die pionnen waar je 't over hebt ook gaan inzien wat er mis is met die strategie, schop ze dan niet tegen hun schenen, maar maak het inzichtelijk voor ze. Neem dan geen woorden in de mond als propaganda en hersenspoeling, want daarmee schilder je Microsoft af als een dictatuur, en bovendien de gebruikers van hun producten als vrijwillige onderworpenen aan dat regime. Het zal je toch niet verbazen dat mensen dat geen fijne boodschap vinden en dan steigeren?

Als je iets tegen de strategie van Microsoft hebt, maar niet tegen het bedrijf zelf, focus je dan op de strategie. Als je iets tegen die strategie hebt, jaag dan niet de gebruikers tegen je in het harnas, maar focus je op de strategie. Je zult merken dat dat de enige manier is om duidelijk te maken wat je bedoelt. Ik val inmiddels niet zo snel meer over de wat minder genuanceerde uitdrukkingen. Maar ik kan nog steeds goed een troll van gewone tekst onderscheiden. Pas op dat je in je streven naar bondigheid niet die kant op gaat. Trollen is niet nodig en het moet voor jou ook geen probleem zijn om je zinnen zo te kiezen dat de schijn vermeden wordt dat je wel aan het trollen bent.

Hoewel ik me behoorlijk kan voorstellen wat je bedoelt met je reactie hierboven, heb ik er ook alle begrip voor dat /me niet gelukkig is met de kwalificaties die je doet. Als je aan iemand als hij nu wilt duidelijk maken wat je bedoelt, dan moet je zorgen dat hij zich niet aangesproken voelt omdat hij op z'n tenen getrapt is, maar dat hij zich in positieve zin aangesproken voelt en dat hij denkt: ah, das best een interessante gedachte van die * flippo . :)

't Zijn maar wat overwegingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@FlipZemanova:

Je bent in je stelling(en) tot instituut verworden, waarmee ik bedoel dat je reacties, hoe zinvol dan ook, slechts met scepsis bekeken worden. Het is allang niet meer inhoud wat je uitdraagt, hetgeen je post word slechts als aanval op MS gelezen, waardoor veel lezers onmiddelijk in de 'ja, maar' mode springen.

* botoo vertelt nu natuurlijk niets nieuws, maar aangezien je zelf blijkbaar ook geen behoefte hebt aan vernieuwende communicatie, kan ik me ook beperken tot het zingen van 'the same old song'.

jammer :|

edit:

Hetzelfde geld natuurlijk ook voor kareldestoute.

[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 27-03-2004 18:10 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 13:33:
Behalve dat je hier nu behoorlijk zit te flamen en trollen hoort het niet eens in TMF.
Het hoort idd niet in TMF, hoewel wel meer offtopic wordt gekletst hier. Maar flamen en trollen is het niet.
Verder wens ik inderdaad niet onder de noemer door Microsoft gehersenspoelde pion gesteld te worden omdat ik nou inderdaad een fanatiek Windows-gebruiker ben.
Dat doe ik ook helemaal niet. Nergen heb ik je naam genoemd, en nergens heb ik fanatiek windows-gebruikers gehersenspoelde pionnen genoemd.
Als ik jouw reacties op de FP lees gebeurt het meestal dat ze mij in het volkomen verkeerde keelgat schieten en dat dan in de regel al gauw naar beneden modereer. Bewaar dat soort reacties dus voor daar en heb het hier over modereren.
Als jij modereert na aanleiding van of iets bij je in het verkeerde keelgat schiet, lijkt het mij dat je moet oppassen dat je niet modereert op mening.
Superdeboer schreef op 27 maart 2004 @ 14:06:
Ondanks het feit dat je misschien gelijk hebt, laten mensen zich niet zo gemakkelijk overtuigen als je het in één zin hebt over: "propaganda", "gehersenspoelde pionnen" en "dogma" terwijl het in feite over niet al te complexe economische vraagstukken gaat.
Voor jou is het niet complex, voor de meesten op de FP wel. Ik zou mee meer kunnen nuanceren, maar dat doe ik met opzet niet. Voor de meeste lezers op de FP wordt het dan te onduidelijk.
Wil je bereiken dat die pionnen waar je 't over hebt ook gaan inzien wat er mis is met die strategie, schop ze dan niet tegen hun schenen, maar maak het inzichtelijk voor ze.
Mijn doel is niet het inzichtelijk te maken voor iedereen. Het heeft geen zin de kleine groep echt fanatieke MS-fans het genuanceerd inzichtelijk te maken.
Neem dan geen woorden in de mond als propaganda en hersenspoeling, want daarmee schilder je Microsoft af als een dictatuur, en bovendien de gebruikers van hun producten als vrijwillige onderworpenen aan dat regime. Het zal je toch niet verbazen dat mensen dat geen fijne boodschap vinden en dan steigeren?
Ik weet dat ik MS als een dictatuur afschilder. Ik zou niet weten hoe ik de strategie van Microsoft helder zou kunnen uitleggen zonder dat ik het bedrijf als dictatuur afschilder.
Hoewel ik me behoorlijk kan voorstellen wat je bedoelt met je reactie hierboven, heb ik er ook alle begrip voor dat /me niet gelukkig is met de kwalificaties die je doet. Als je aan iemand als hij nu wilt duidelijk maken wat je bedoelt, dan moet je zorgen dat hij zich niet aangesproken voelt omdat hij op z'n tenen getrapt is, maar dat hij zich in positieve zin aangesproken voelt en dat hij denkt: ah, das best een interessante gedachte van die * flippo .
Ik begrijp best dat er mensen zijn die zich tegen de schenen getrapt voelen. Toch is dat mijns inziens nergens voor nodig als ze m'n reacties echt goed lezen.
botoo schreef op 27 maart 2004 @ 18:09:
Je bent in je stelling(en) tot instituut verworden, waarmee ik bedoel dat je reacties, hoe zinvol dan ook, slechts met scepsis bekeken worden. Het is allang niet meer inhoud wat je uitdraagt, hetgeen je post word slechts als aanval op MS gelezen, waardoor veel lezers onmiddelijk in de 'ja, maar' mode springen.
Mijn posts zijn ook vaak nogal negatief over MS. Echt inhoudelijk reageren waarom ik negatief tegenover MS sta doe ik al geruime tijd niet meer. Dat heeft geen zin omdat ik dan alleen maar reacties krijg van "wat bedoel je" en "wat heeft dat ermee te maken" en "dus je vindt dat...... (en dan een uitspraak die niet klopt met mijn argumenten". Dat is hopeloos gebleken in het verleden, dus ik doe het niet meer. Ik breng in een post maximaal 5 feitjes en een twee zinnen tellende redenering naar boven, liever nog minder.

Als ik meer onderbouwing lever voor mijn kritiek op MS, wordt het door meer mensen als troll gezien, juist omdat ik er meer argumenten bijhaal! Dus ik hou het simpel: liefst 1 zin redenering als onderbouwing, 1 stelling en woorden die niets te raden overlaten. Die -pak 'm beet- 5 personen die ik tegen de schenen schop met mijn uitspraak, steigeren net zo hard als ik m'n uitspraak meer zou nuanceren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
Sorry hoor, maar ik wil even ontopic reageren. :> :X

Ik vind dat er geen maximum aan het aantal posings gestld mag worden. Dit onderwerp maakt nu eenmaal veel reacties los (dat blijkt dus) en dat het door het aantal bijna onleesbaar wordt, ligt dus aan het feit dat je blijkbaar alles wilt zien. Nou, en dat zie je dus, en wel alle 400.

Juist daar was dus het mod-systeem voor.
Althans, dat vind ik ervan.
Pagina: 1