Het hoort idd niet in TMF, hoewel wel meer offtopic wordt gekletst hier. Maar flamen en trollen is het niet.
Verder wens ik inderdaad niet onder de noemer door Microsoft gehersenspoelde pion gesteld te worden omdat ik nou inderdaad een fanatiek Windows-gebruiker ben.
Dat doe ik ook helemaal niet. Nergen heb ik je naam genoemd, en nergens heb ik fanatiek windows-gebruikers gehersenspoelde pionnen genoemd.
Als ik jouw reacties op de FP lees gebeurt het meestal dat ze mij in het volkomen verkeerde keelgat schieten en dat dan in de regel al gauw naar beneden modereer. Bewaar dat soort reacties dus voor daar en heb het hier over modereren.
Als jij modereert na aanleiding van of iets bij je in het verkeerde keelgat schiet, lijkt het mij dat je moet oppassen dat je niet modereert op mening.
Superdeboer schreef op 27 maart 2004 @ 14:06:
Ondanks het feit dat je misschien gelijk hebt, laten mensen zich niet zo gemakkelijk overtuigen als je het in één zin hebt over: "propaganda", "gehersenspoelde pionnen" en "dogma" terwijl het in feite over niet al te complexe economische vraagstukken gaat.
Voor jou is het niet complex, voor de meesten op de FP wel. Ik zou mee meer kunnen nuanceren, maar dat doe ik met opzet niet. Voor de meeste lezers op de FP wordt het dan te onduidelijk.
Wil je bereiken dat die pionnen waar je 't over hebt ook gaan inzien wat er mis is met die strategie, schop ze dan niet tegen hun schenen, maar maak het inzichtelijk voor ze.
Mijn doel is niet het inzichtelijk te maken voor iedereen. Het heeft geen zin de kleine groep echt fanatieke MS-fans het genuanceerd inzichtelijk te maken.
Neem dan geen woorden in de mond als propaganda en hersenspoeling, want daarmee schilder je Microsoft af als een dictatuur, en bovendien de gebruikers van hun producten als vrijwillige onderworpenen aan dat regime. Het zal je toch niet verbazen dat mensen dat geen fijne boodschap vinden en dan steigeren?
Ik weet dat ik MS als een dictatuur afschilder. Ik zou niet weten hoe ik de strategie van Microsoft helder zou kunnen uitleggen zonder dat ik het bedrijf als dictatuur afschilder.
Hoewel ik me behoorlijk kan voorstellen wat je bedoelt met je reactie hierboven, heb ik er ook alle begrip voor dat /me niet gelukkig is met de kwalificaties die je doet. Als je aan iemand als hij nu wilt duidelijk maken wat je bedoelt, dan moet je zorgen dat hij zich niet aangesproken voelt omdat hij op z'n tenen getrapt is, maar dat hij zich in positieve zin aangesproken voelt en dat hij denkt: ah, das best een interessante gedachte van die * flippo .
Ik begrijp best dat er mensen zijn die zich tegen de schenen getrapt voelen. Toch is dat mijns inziens nergens voor nodig als ze m'n reacties echt goed lezen.
botoo schreef op 27 maart 2004 @ 18:09:
Je bent in je stelling(en) tot instituut verworden, waarmee ik bedoel dat je reacties, hoe zinvol dan ook, slechts met scepsis bekeken worden. Het is allang niet meer inhoud wat je uitdraagt, hetgeen je post word slechts als aanval op MS gelezen, waardoor veel lezers onmiddelijk in de
'ja, maar' mode springen.
Mijn posts zijn ook vaak nogal negatief over MS. Echt inhoudelijk reageren waarom ik negatief tegenover MS sta doe ik al geruime tijd niet meer. Dat heeft geen zin omdat ik dan alleen maar reacties krijg van "wat bedoel je" en "wat heeft dat ermee te maken" en "dus je vindt dat...... (en dan een uitspraak die niet klopt met mijn argumenten". Dat is hopeloos gebleken in het verleden, dus ik doe het niet meer. Ik breng in een post maximaal 5 feitjes en een twee zinnen tellende redenering naar boven, liever nog minder.
Als ik meer onderbouwing lever voor mijn kritiek op MS, wordt het door meer mensen als troll gezien, juist omdat ik er meer argumenten bijhaal! Dus ik hou het simpel: liefst 1 zin redenering als onderbouwing, 1 stelling en woorden die niets te raden overlaten. Die -pak 'm beet- 5 personen die ik tegen de schenen schop met mijn uitspraak, steigeren net zo hard als ik m'n uitspraak meer zou nuanceren.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 28-03-2004 18:52
]