ik heb na de installatie steeds gewerkt als administrator maar na het toevoegen van een account kom ik niet meer in mijn administrator account. hoe kom ik daar nu in?
Als je probeert in te loggen onder je admin account, wat voor melding krijg je dan?
hij staat niet meer op zn welkom scherm...
ga naar http://www.microsoft.com/tweakui (best bets -> powertoys)
download daar Tweak UI, start het (doh), ga naar logon en doe daar 'show administrator'
dat zou het moeten oplossen
ga naar http://www.microsoft.com/tweakui (best bets -> powertoys)
download daar Tweak UI, start het (doh), ga naar logon en doe daar 'show administrator'
dat zou het moeten oplossen
[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 25-03-2004 18:05 ]
Tik je als username "Administrator" in en dan het bijhorende wachtwoord bij het inloggen, kun je er gewoon inkomen
Op je welcome scherm 2x ctrl-alt-del dan kan je een username invoeren. en dus ook Administrator.
Verwijderd
Nou dat staat hierbovendennis_LU schreef op 25 maart 2004 @ 18:06:
[...]
Op je welcome scherm 2x ctrl-alt-del dan kan je een username invoeren. en dus ook Administrator.
Maar dit werkt geloof ik niet als je al ingelogt bent met een andere user. Je zal dan eerst iedereen moeten uitloggen (en zou zelfs wel eens kunnen dat je moet rebotendennis_LU schreef op 25 maart 2004 @ 18:06:
[...]
Deze is toch alleen voor NT4? Volgens mij is het in windowsXP gewoon Administrator???Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 18:50:
Of "Beheerder" ingeval van een nederlandse winxp.......
Het klopt inderdaad dat je administrator account verdwijnt nadat je een andere account hebt gehad en deze is eigenlijk alleen wwer aan te roepen op het moment dat je de pc opstart in veilige modus. Dit is natuurlijk niet voor niets gedaan, omdat stel dat je steeds ingelogd blijft als admin, je alle rechten hebt op het systeem en dus ook als er een virus op je pc komt!!!! en dat is juist wat ze willen voorkomen.
Wil je perse alsnog je administrator account daar hebben staan kun je 2 dingen doen:
- onder gebruikeraccounts in configuratiescherm onder de optie "de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen" de optie: "het welkomstvenster weergeven" uitzetten. Hierdoor krijg je een simpel inlogscherm (zoals bij NT4, windows 2000 of zelfs bij windows 98) steeds naar voren bij het opstarten, en hier kun je dus ook de gebruiker administrator invullen.
- via een tweak-programma (zoals onder andere Tweakui en ik geloof ook zelfs powertoys) de optie vinden voor het weergeven van de administrator account bij het welkomstvenster.
Zorg natuurlijk wel altijd dat je er een wachtwoord op hebt staan, anders kan iedereen op je pc inloggen met volledige rechten!!!
Wil je perse alsnog je administrator account daar hebben staan kun je 2 dingen doen:
- onder gebruikeraccounts in configuratiescherm onder de optie "de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen" de optie: "het welkomstvenster weergeven" uitzetten. Hierdoor krijg je een simpel inlogscherm (zoals bij NT4, windows 2000 of zelfs bij windows 98) steeds naar voren bij het opstarten, en hier kun je dus ook de gebruiker administrator invullen.
- via een tweak-programma (zoals onder andere Tweakui en ik geloof ook zelfs powertoys) de optie vinden voor het weergeven van de administrator account bij het welkomstvenster.
Zorg natuurlijk wel altijd dat je er een wachtwoord op hebt staan, anders kan iedereen op je pc inloggen met volledige rechten!!!
Idd, tegenwoordig is het (gelukkig) Administrator onlyNeejoh schreef op 25 maart 2004 @ 19:40:
[...]
Deze is toch alleen voor NT4? Volgens mij is het in windowsXP gewoon Administrator???
Wees consequent, maar niet altijd
hoezo doet tweakui het niet... als je hem start zie je links in zo'n tree menu Logon staan met een +je ervoor(of aanmelden oid in die richting), klik daarop dan kan je in het venster rechts de Administrator account aanvinken zodat je die op je welkom scherm ziet... hoef je niet meer te tikkenVerwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 18:32:
tweakui doet het niet, hoe dan?
Verwijderd
je kunt beter in administrative tools kijken en dan computer management. en daarin users. heb je veel meer opties.
Pagina: 1