Al enige tijd zijn een aantal GoT'ers bezig met het informatie inwinnen van de hardware van de Xclef HD-500 (en hopelijk nu ook van de HD-800). Het is namelijk de bedoeling om in de toekomst een 'open source' firware te maken voor deze spelers.
We zijn al bezig geweest bij de jongens van -rockbox- deze gasten hebben voor de Archos mp3 speler een alternatieve firmware ontwikkeld die erg succesvol is en vele malen beter is dan de firmware van archos zelf. kijk maar eens op een website wat zij voorelkaar hebben gekregen.
Na een mailwisseling met Rockbox kwam er dit mailtje.
I'm fairly positive it is possible to port Rockbox to the Xclef, since it appears not to be obfuscated and documentation is available for much, if not all, of the hardware. I'd say a few hundred man-hours is a reasonable ballpark figure for the effort required.
Most of the current Rockbox programmers, however, are busy writing code for the hardware we currently own. I would not count on us leading the way in the Xclef porting effort.
If you manage to drum up a team of Xclef owners willing to give it a go, I will absolutely support it and believe many others here feel the same.
Kortom Alternatieve firmware is relatief makkelijk te creeeren. Alle handleidingen en bouwstenen zijn er al maar we hebben nog wat dingen nodig.
Voor zover ik weet hebben we nodig.
- MENSEN die assembler code kunnen programeren (correct me if i'm wrong)
- Hardware info vande HD-800 (van de hd-500 is alles dnek ik wel bekend danzij deze site/GoT'er)
- Wensen van HD-500/800 bezitters wat zij zouden willen veranderen aan de firmware vande HD-500 en HD-800.
- een firmware die vanuit source inelkaar gezet kan worden
- kennis om de usb controller aan te sturen
- kennis om de input van de knoppen uit te lezen
- kennis om het scherm aansturen
- kennis om de audio chip aan te sturen
- kennis om de harddisk uit te lezen
emmeau is al een goed eind op weg!
Kom op mensen laten we er wat van maken!!!
We zijn al bezig geweest bij de jongens van -rockbox- deze gasten hebben voor de Archos mp3 speler een alternatieve firmware ontwikkeld die erg succesvol is en vele malen beter is dan de firmware van archos zelf. kijk maar eens op een website wat zij voorelkaar hebben gekregen.
Na een mailwisseling met Rockbox kwam er dit mailtje.
I'm fairly positive it is possible to port Rockbox to the Xclef, since it appears not to be obfuscated and documentation is available for much, if not all, of the hardware. I'd say a few hundred man-hours is a reasonable ballpark figure for the effort required.
Most of the current Rockbox programmers, however, are busy writing code for the hardware we currently own. I would not count on us leading the way in the Xclef porting effort.
If you manage to drum up a team of Xclef owners willing to give it a go, I will absolutely support it and believe many others here feel the same.
Kortom Alternatieve firmware is relatief makkelijk te creeeren. Alle handleidingen en bouwstenen zijn er al maar we hebben nog wat dingen nodig.
Voor zover ik weet hebben we nodig.
- MENSEN die assembler code kunnen programeren (correct me if i'm wrong)
- Hardware info vande HD-800 (van de hd-500 is alles dnek ik wel bekend danzij deze site/GoT'er)
- Wensen van HD-500/800 bezitters wat zij zouden willen veranderen aan de firmware vande HD-500 en HD-800.
- een firmware die vanuit source inelkaar gezet kan worden
- kennis om de usb controller aan te sturen
- kennis om de input van de knoppen uit te lezen
- kennis om het scherm aansturen
- kennis om de audio chip aan te sturen
- kennis om de harddisk uit te lezen
emmeau is al een goed eind op weg!
Kom op mensen laten we er wat van maken!!!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 18:04 ]