Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Open source Firmware Xclef HD-500 en HD-800

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd zijn een aantal GoT'ers bezig met het informatie inwinnen van de hardware van de Xclef HD-500 (en hopelijk nu ook van de HD-800). Het is namelijk de bedoeling om in de toekomst een 'open source' firware te maken voor deze spelers.

We zijn al bezig geweest bij de jongens van -rockbox- deze gasten hebben voor de Archos mp3 speler een alternatieve firmware ontwikkeld die erg succesvol is en vele malen beter is dan de firmware van archos zelf. kijk maar eens op een website wat zij voorelkaar hebben gekregen.

Na een mailwisseling met Rockbox kwam er dit mailtje.

I'm fairly positive it is possible to port Rockbox to the Xclef, since it appears not to be obfuscated and documentation is available for much, if not all, of the hardware. I'd say a few hundred man-hours is a reasonable ballpark figure for the effort required.

Most of the current Rockbox programmers, however, are busy writing code for the hardware we currently own. I would not count on us leading the way in the Xclef porting effort.

If you manage to drum up a team of Xclef owners willing to give it a go, I will absolutely support it and believe many others here feel the same.

Kortom Alternatieve firmware is relatief makkelijk te creeeren. Alle handleidingen en bouwstenen zijn er al maar we hebben nog wat dingen nodig.

Voor zover ik weet hebben we nodig.

- MENSEN die assembler code kunnen programeren (correct me if i'm wrong)
- Hardware info vande HD-800 (van de hd-500 is alles dnek ik wel bekend danzij deze site/GoT'er)
- Wensen van HD-500/800 bezitters wat zij zouden willen veranderen aan de firmware vande HD-500 en HD-800.
- een firmware die vanuit source inelkaar gezet kan worden
- kennis om de usb controller aan te sturen
- kennis om de input van de knoppen uit te lezen
- kennis om het scherm aansturen
- kennis om de audio chip aan te sturen
- kennis om de harddisk uit te lezen

emmeau is al een goed eind op weg!
Kom op mensen laten we er wat van maken!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 18:04 ]

Verwijderd

waarom geburik je de bestaande firmware niet en bewerk die?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 21:20:
waarom geburik je de bestaande firmware niet en bewerk die?
Die gaan ze ook gebruiken :).

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Het (her)gebruik van code uit de huidige firmware is een overtreding zijn van copyrights, en niet toegstaan dus.
Een nieuwe firmware voor de Xclef moet vanaf scratch geschreven worden.

If you choose to criticise you choose your enemies

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 16:54
Aan wat voor verbeteringen wordt eigenlijk gedacht? Hoe het met de 500 zit weet ik niet precies, maar bij de 800 werkt voor zover ik weet alles prima. Willen we functies toevoegen, bestaande dingen verbeteren? Zou zo snel namelijk niet echt iets kunnen bedenken wat deze apparaatjes echt missen of slecht doen...

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

verlanglijstje:

- ogg support (niet op HD500 aanwezig)
- mp3 tag ondersteuning (niet op HD500 aanwezig)
- betere zoekfunctie

en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei Doc. Check wat die gasten van rockbox hebben gefixt. nou dat is echt GEIL als we dat ook met de Xclef kunnen !!

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 15:27
WOW
dat ziet er wel heel geil uit!
als HDD 500 eigenaar ben ik best wel geintereseerd, maar kan ik alleen dus ook maar wensen aanbieden, de rest kan ik niet..

paar dingen die ik zag die ik wel interessant vind:
• Customizable font
• OGG support
• Sleep timer
• Accurate VBR bitrate display
• Better Search
• Tuner improved? [weet niet of dit hardware vereist of ook gewoon firmware issue is]

pr0mpt - It never hurts to help!

Verwijderd

Topicstarter
pr0mpt schreef op 26 maart 2004 @ 04:21:
paar dingen die ik zag die ik wel interessant vind:
• Customizable font
• OGG support
Sleep timer
• Accurate VBR bitrate display
• Better Search
Tuner improved? [weet niet of dit hardware vereist of ook gewoon firmware issue is]
Sleep timer zit er toch gewoon op???

En over de tuner dat ligt gewoon aan de fm module. Ik heb op advancedmp3players gelezen, dat dat bedrijf zelf de Tuner modules vervangt en dat het dan een stuk beter is. Dat zou dus kunnen, maar dat is een hardware tweak.

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Wellicht is het mogelijk (met een team van programmeurs) om wat hulp van de fabrikant te krijgen hierbij? (Aan mij heb je niks.)

B.t.w. een aanduiding in het schermpje voor de resterende accuduur zou ook niet verkeerd zijn :)

Diablo3

Verwijderd

en komt er nog iets van??? ;)

Greetz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 17:31 ]

Pagina: 1