Toon posts:

100 % CPU usage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames mijne heren,

Een vriendin van mij heeft een PIV 2.2 Ghz met 256 mb geheugen. Opzich geen traag beestje echter zo gedraagt hij zich wel. Bij het scrollen tijdens het surfen schokt het beeld en kan ik zien dat hij 100% cpu gebruikt lijkt mij erg veel voor een dergelijk simpel process. Ook bij het openen van e-mail hetzelfde verhaald. Er staan op dat moment geen andere applicaties open. Ik heb alles opnieuw geinstalleerd (en geformateerd). Ik heb gezocht op GOT maar niet iets concreets vergelijkends kunnen vinden. Betreft het hier een hard/software probleem en zo ja wat zou het kunnen zijn (virus, kapot geheugen, videokaart moederbord..........). Het systeem draait op windows XP professional met office geinstalleerd verder zit er ook nog een printer op.

Alvast bedankt,

Koen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23
Ik zou als eerste maar eens controleren of het niet gewoon spyware is die dit veroorzaakt ([rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]). Dat je bij het scrollen 100% CPU load krijgt is trouwens niet zo heel gek, zet smooth crolling maar eens uit in IE, dan zou het minder moeten zijn :)

The devil is in the details.

Verwijderd

installeer de videokaart ;) ik heb iig hetzelfde als ik net windows opnieuw heb geinstalleerd :)

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 14:26

Night89

Als je alles op een rijtje heb

dit lijkt op Spy/Ad ware en/of virus(sen),

je hebt er goede Antivirus software opstaan neem ik aan? en Adaware of Spybot S&D ( tegen spy en adaware), Firewall is ook altijd handig tegen progjes die ongewenst verbinding maken =)

@onder
vond het ook vaag, maar het kan wel, heb ik ook gehad bij de pc van mn oom, die had dan ook wel 18 + sites zitten bezoeken :+

[ Voor 24% gewijzigd door Night89 op 25-03-2004 18:00 ]

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

een virus die tijdens het scrollen(!!!!) de pc laat haperen? lijkt me eerder n kwestie van drivers...

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je alles opnieuw hebt geinstalleerd kan er dan nog steeds spy-ware op het systeem staan?? Ik zie inderdaad dat de video kaart niet is geinstalleerd zal dat eerst een proberen. Bedankt voor de snelle reacties!

Groeten Koen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 17:59:
Maar als je alles opnieuw hebt geinstalleerd kan er dan nog steeds spy-ware op het systeem staan?? Ik zie inderdaad dat de video kaart niet is geinstalleerd zal dat eerst een proberen. Bedankt voor de snelle reacties!

Groeten Koen
Het ligt ckers aan de drivers van je videokaart, als ik mijn drivers niet installeer schokt het hele beeld. En als ik ze installeer, gaat het allemaal flex.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer anders ook eens Smooth Scrolling uit te zetten, zelfs met een P4-2.4 met goed geinstalleerde drivers voor een G550 trok Smooth Scrolling 95% CPU. Bovendien gaat het zonder Smooth Scrolling gewoon soepeler :z

Oslik, blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een CPU kan niet uit zichzelf taken uitvoeren, dus het is uitgesloten dat het aan de hardware ligt ;)

Processors, Mobo's & Geheugen » Software Algemeen

Wanneer heb je precies last van 100% CPU usage? Alléén wanneer je IE gebruikt? Heb je ook Mozilla geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks heren het is gelukt was inderdaad de driver!!

Toppie de poppie!!

Koen
Pagina: 1