Balans van boxen gaat de heletijd naar rechts

Pagina: 1
Acties:

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Vanochtend toen ik nog even Got ging lezen had ik een lekker muziekje op via Winamp en toen ik klaar was sloot ik gewoon de pc af, niks aan de hand. Net op het moment dat ik weg wilde gaan naar school, vroeg mijn zus of ze op mijn pc mocht om iets te doen, want de hare was stuk. Ik vond het best. 's Middags, eenmaal thuis gekomen, zette ik mijn pc aan en wilde weer lekker naar muziek gaa luisteren. Er was echter 1 probleem er kwam alleen geluid uit mijn 2 rechter speakers voor en achter. De linker speakers werkten niet. Dus ik keek even of de balans goed staat en ja hoor die stond idd helemaal naar rechts.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.leenders/geluid.JPG

Dus ik zet de balans weer goed in het midden. Toen ik weer een ander nummer aan klikte om te luisteren, sprong de balans weer helemaal naar rechts. Dus ik zet tijdens het nummer de balans in het midden en het geluid deed het weer goed. Maar op het moment dat het nummer was afgelopen en een nieuw nummer begon sprong de balans weer naar rechts. Ik, enigszins gefrustreerd, testte toen of het telkens bij een nieuw nummer was. en ja hoor, telkens als er een nieuwe mp3 begint springt de balans naar rechts.
Aangezien ik niet wist wat mijn zus had uitgespookt, ging ik voor de zekerheid maar even mijn systeem scannen op virussen. Echter niks gevonden. Ook even met Ad-aware mijn systeem doorzocht, ook niks gevonden. Toen heb ik maar even mijn geluidskaart drivers gereinstalled. Dat mocht echter ook niet baten. Andere drivers hielpen ook niet. Toen maar de geluidskaart even opnieuw geinstalleerd. Hielp ook niet. Systeem herstel naar gister? hielp ook niet. De balans blijft telkens naar rechts springen en ik weet echt niet hoe het komt. Na de het syteemherstel sprong de balans wel minder ver naar rechts trouwens, maar nog steeds..

Geluidskaart: Creative SB Live! 1024
Boxen: Creative FourPointSurround FPS 1600

Volgens mij is het probleem heel simpel op te lossen :) , maar ik zie de oplossing gewoon even over het hoofd.

Het gebeurd trouwens alleen bij WAV/Mp3, bij de rest niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Apocrypha op 26-03-2004 18:00 ]

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:25
Ik denk dat je zus bij een programma de balance (per ongeluk) heeft aangepast.
In 't meest extreme geval moet je ff proberen om alles players e.d. te uninstallen.

Ik heb 't ook wel eens gehad dat de balance constant naar links ging. Ik weet alleen niet meer welk programma nu uiteindelijk 't probleem was.

Nu heb ik nog wel eens dat 't volume veel te zacht is en meestal komt dat doordat iemand ergens 't volume zachter heeft gezet. Dus ook al staat ie bij winamp vol open, dan nog staat ie niet vol open doordat een ander programma dit overruled.

Dus ff de geinstalleerde programma's nalopen...

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 16:50

World Citizen

FreeReef.nl

Jah waarschijnlijk moet je de drivers er een keer afgooien mischien ook nog ff je geluidskaart deinstaleren en dan alles weer opnieuw instaleren.

ik heb zelf ook een probleem als iemand dit weet ???
als ik mijn pc opstart moet ik elke keer het EAX console openen voordat ik 6.1 geluid heb als ik dit niet doe heb ik aleen stereo. ik heb zoals ik al aangeraden heb alles eraf gegooid zelfs na een reinstal van mijn pc doet hij het niet.

spec's

Amd 2000+
512 DDR
MSI mobo???
Creative audigy 2
Inspire 6.1

FreeReef.nl

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Heb je zo'n keyboard met volume (en balans) regelaar toetsen erop? Misschien zit de balans toets (R) wel ingedrukt...

Alles kan stuk.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:26
staat hij bij winamp niet helemaal naar rechts?

dat controleerd hij dan iedere keer als er een nieuw nummer is, en als je hem dan in volumecontrol aanpast doet hij dat niet in winamp

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Topicstarter
OnTracK schreef op 26 maart 2004 @ 14:09:
staat hij bij winamp niet helemaal naar rechts?

dat controleerd hij dan iedere keer als er een nieuw nummer is, en als je hem dan in volumecontrol aanpast doet hij dat niet in winamp
Lol je hebt gelijk ,mijn balans bij winamp stond helemaal naar rechts en dat nam de volumecontrol over. Ik wist dat het een klein dingetje was wat ik over het hoofd had gezien :). Heel er bedankt iig, nu kan ik weer nogmaal muziek luisteren
Pagina: 1