Toon posts:

[HTML?] formulierinhoud weg bij TAB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een formulier waar je je naam in moet vullen.
nu heb ik standaard in dat veld 'Voornaam' staan, om aan te geven dat men daar hun voornaam in moet vullen.
nu wil ik eigenlijk dat wanneer je 1 keer in dat veld klikt, de tekst 'Voornaam' verdwijnd.

is dat makkelijk te realiseren?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

code:
1
<input type=text name="voornaam" value="voornaam" onclick="this.value=''">

gewoon met een javascriptje dus, moeilijker hoeft het niet te zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Denhomer op 25-03-2004 17:38 ]

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

ik zou wel ff checken of de inhoud ook daadwerkelijk "voornaam" is, voor je het weghaalt. Anders kom je er voor de tweede keer en dan zijn je ingevulde gegevens weg.

Verder werkt onclick niet op een tab, maar onfocus wel, toch :?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mij lijkt het verstandiger om de onFocus af te vangen, vervolgens te controleren of value gelijk is aan defaultvalue. Indien dit zo is maak je het veld leeg, anders niet.

Verwijderd

Is dat niet vreselijk onhandig, als je als gebruiker dat veld weer wilt aanpassen. Bijvoorbeeld een cijfer verkeerd in je telefoonnummer. Moet je het hele nummer weer opnieuw intypen. Kan je niet beter gewoon de boel goed labelen en er voldoende commentaar bijzetten door bijvoorbeeld een voorbeeld waarde voor het veld erachter te plaatsen dus bv:

Naam [ invul veld ] bv. Pieter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 17:43:
Is dat niet vreselijk onhandig, als je als gebruiker dat veld weer wilt aanpassen. Bijvoorbeeld een cijfer verkeerd in je telefoonnummer. Moet je het hele nummer weer opnieuw intypen. Kan je niet beter gewoon de boel goed labelen en er voldoende commentaar bijzetten door bijvoorbeeld een voorbeeld waarde voor het veld erachter te plaatsen dus bv:

Naam [ invul veld ] bv. Pieter
zoals al gezegd is dus, eerst controleren of de value ook de beginvalue is :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie's. ik heb het inmiddels handiger opgelost. gewoon ff de labels ervoor gezet en de inhoud van de forms leeggemaakt :)
waarom ben ik daar niet eerder op gekomen

nu hebbik nog een vraagje; oplossing is niet noodzakelijk, maar ik irriteer me er een beetje aan:

op mijn site staat dus een formulier. als je dat invult, krijg ik de inhoud als email.

nou is het probleem dat hij het formulier leest van links naar rechts.

ik krijg dus in me email dit:

Voornaam=test
Computer-op-maat=checkbox
Achternaam=test
Upgraden van huidige configuratie=checkbox
Adres + huisnummer=test

ik wil dat hij het van onder naar boven lees zodat ik dit krijg:

Voornaam
Achternaam
Adres+huisnummer

etc
etc

is dit mogelijk?

en aub niet zeggen dat ik zoiets in PHP moet doen want a.) dat kan ik niet en b.) de host ondersteunt dit niet

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19

TwoR

Gekleurde stippen

Ja dat is mogelijk, Maar als jij niet zegt waarmee je het nu doet.......

Verwijderd

Topicstarter
:X Frontpage XP :X

ben beginneling...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 19:56 ]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 19:56:
:X Frontpage XP :X

ben beginneling...
In dat geval raad ik je aan een boek te kopen en er wat moeite voor te doen. Als wij het voor kauwen leer je er ook niks van

Verwijderd

Topicstarter
www.nijssenautomatisering.tk is mijn site waar ik mee aan het prutsen ben. ik weet al behoorlijk wat van de basis opzich, maar ik denk gezien het niveau HIER ben ik beginneling.

niemand antwoord btw?
Pagina: 1