[GoT5K] Inschrijftopic

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Omdat het andere topic terecht is uitgelopen op een "optimaliseer de kubus" topic, wil ik deze plek gebruiken voor het zich inschrijven voor de contest. de voorlopige regels (helemaal zelf bedacht ;)) kun je hier vinden. Deze regels liggen nog NIET vast. Gebruik dat andere topic om over de regels te discussieren (negeer de kubus-geeks ;)).

In tegenstelling tot wat er in die regels staat, mogen ook inzendingen ook gedaan worden in de meest populaire browser-plugins, te weten Flash, Lingo en Java. ActiveX blijft nog steeds verboden. Inzendingen die plugins gebruiken worden in eerste instantie apart beoordeeld (dhtml-categorie, plugins-categorie). Bij voldoende aanmeldingen (~10) in Lingo en Java krijgen zij ook een aparte categorie.

Ook ligt alles nog niet 100% vast, inschrijven kan vanaf NU. Vermeld alleen de taal die je gaat gebruiken. Wat je precies gaat maken vind ik zelf op dit moment niet relevant en negatief werkend voor het eventuele schok-effect dat je met je 5K aan zwaar geoptimaliseerde code gaat bereiken. Je naam kunnen we links naast je inschrijf-post vinden.

• Genoil
DHTML

Verwijderd

DHTML

Verwijderd

DHTML

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Is het nuttig om een inschrijving te houden? Het maakt niet zoveel uit om te weten hoeveel of wie er mee doet aan het begin.. Zeker niet aangezien de helft ofzo uiteindelijk toch niks in zal leveren.

Misschien beter gewoon een datum prikken en zie wel wat er komt.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Bosmonster schreef op 25 maart 2004 @ 17:51:
Is het nuttig om een inschrijving te houden? Het maakt niet zoveel uit om te weten hoeveel of wie er mee doet aan het begin.. Zeker niet aangezien de helft ofzo uiteindelijk toch niks in zal leveren.

Misschien beter gewoon een datum prikken en zie wel wat er komt.
Idd, ik zal wel weer afvallen door rsi en geen idee meer verder te gaan :P Maar k zal wel mee doen zover ik eraan meedoe :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Genoil
Bosmonster schreef op 25 maart 2004 @ 17:51:
Is het nuttig om een inschrijving te houden?
ja het is nuttig, omdat:
* je dan volgend jaar weer uitspraken kunt doen over het percentage afvallers
* we kunnen zien of er draagvlak is voor een aparte Flash/Lingo/Java categorie
* het bijdraagt aan het "jaa we gaan beginnen" gevoel
* mensen zichzelf motiveren door zich in te schrijven

wat is er overigens zo controversieel aan het posten van 5 letters dat er weer een discussie over gevoerd moet worden? het is niet bindend ofzo, je kunt je wat mij betreft 1 dag voor de inleverdatum inschrijven...

Verwijderd

DHTML

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
*DHTML'er meldt

Skat! Skat! Skat!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

DHTML

"You're only as good, as what you did last week."

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

JAVA

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

FLASH 8)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Noteer mij maar eens voor java. Puur voor de grap eigenlijk :) Eens kijken wat ik er van bak. Oww, zie net dat dat niet mag. DHTML is niet mijn sterkste punt. Nevermind dus ;)

[ Voor 33% gewijzigd door dawuss op 25-03-2004 20:38 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 13:03

Not Pingu

Dumbass ex machina

DHTML

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• coubertin119
  • Laatst online: 25-05 19:01
dawuss, Java mag, maar dan moeten er genoeg deelnemers zijn. Contests met 3 deelnemers zijn niet bepaald geweldig ;).

Skat! Skat! Skat!

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Als ik niet net als vorige keer opgeef omdat ik geen tijd en geen idee had, dan gewoon DHTML.

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DHTML

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

dHTML is coolio, maar maak ff een goede topic start, want dit gaat nergens over :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Wirf
  • Laatst online: 11:12
DHTML

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Genoil
BtM909 schreef op 25 maart 2004 @ 22:36:
dHTML is coolio, maar maak ff een goede topic start, want dit gaat nergens over :P
alles op z;n tijd he

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dynamic HyperText Markup Language

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DHTML en Flash :)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik ga wel dHTML proberen :X

Verwijderd

Flash

Verwijderd

DHTML

Verwijderd

DHTML -- al vermoed ik dat ik mijn huidige idee nooit in 5k zal kunnen krijgen.
oh,when? :D _/-\o_

Verwijderd

Flash

Verwijderd

meedoen voor zover je er aan mee doet... klinkt goed. :)

DHTML

(originaliteit van het idee telt zeker ook mee? dan weet ik of verder moet denken nadat ik een onorigineel idee verzonnen heb. ik heb namelijk geen idee.)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:12
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 14:59:(originaliteit van het idee telt zeker ook mee? dan weet ik of verder moet denken nadat ik een onorigineel idee verzonnen heb. ik heb namelijk geen idee.)
Ik hebnet ook weer wat ideeën opgedaan in het GOT5K topic, maar als creativiteit mee gaat tellen heb ik dan antuurlijk geen schijn van kans. :'(

Verwijderd

flash

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 12:07

Linc

mzzl

DHTML, Flash, Java :)

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Zal ik ook maar eens mij doen? Ik ga wel iets in DHTML proberen hoewel ik daar (nog) niet zo'n held in ben. Ik doe het om te leren zeg maar.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

DHTML

• cjs
  • Niet online

cjs

Macromedian

Flash

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

• wacco
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Wat ik nou wil weten, is of het ook toegestaan is om een bestaand stuk javascript code te tweaken tot je er bij neervalt. Dat vind ik namelijk een stuk leerzamer dan from scratch iets te bouwen. Ik ben namelijk nogal fan van deze site, een BrainF*ck runner/debugger in javascript. Nu kan ik wel een BrainF*ck compiler/debugger gaan bouwen onder de 5K, maar ik kan ook gewoon deze site pakken, en gaan verbeteren. En als ik het from scratch zou moeten doen, heb ik zowiezo een fantastisch voorbeeld kant en klaar, wat ook het from scratch een beetje zinloos maakt.
Dit kost natuurlijk punten qua orginaliteit, ware het niet dat er niet bekent is waarop beoordeelt wordt, dit staat namelijk niet in de regels B) En daarnaast, uiteindelijk kan je alles wel weer herleiden tot bronnen die vrijwel hetzelfde doen. En iedereen zal daar hoogstwaarschijnlijk ook wel flink gebruik van maken :P
Dus ik zit een beetje met het feit of ik hiermee mee kan doen. Ik ga het zowiezo wel optimaliseren omdat 1) de code op het moment gruwelijk groot is en veel kleiner kan, 2) ik er beestachtig veel van kan leren. Maar of ik het kan inleveren is een beetje de vraag...

Wat vinden jullie ervan? Zouden we punten moeten uitdelen op originaliteit, of een subcategorie maken met 'bestaande codes geoptimaliseerd' (als er genoeg animo voor is, en de kubus ziende in het andere topic, wel aardig :P ) of dit gewoon toestaan? (JA! :9 )

Spolap: Interactive webcomic

• Genoil
maar natuurlijk doe je mee!

(ik denk dat het sowieso voor jou gaat neerkomen op een bijna complete rewrite, waardoor het onderscheid met mensen die bijvoorbeeld bestaande spelconcepten in 5K gaan proppen nauwelijks nog te maken is)

[ Voor 41% gewijzigd door Genoil op 26-03-2004 22:47 ]

Verwijderd

Flash 8)

• T-MOB
  • Laatst online: 10:28
Ach wat the hack, 't is nooit te laat om JS onder de knie te krijgen :)

DHTML

Regeren is vooruitschuiven

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 14:28

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

DHTML :Y)

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Nou misschien dat ik wel wat in elkaar fix met xhtml en css en compuserve gif ofzo :p

DHTML - JavaScript. denk ik.

Verwijderd

DHTML/JS

Verwijderd

java, flash, shockwave.

• Genoil
ik turf nu 25 DHTML, 8 Flash, 4 Java en een shockwave. Aangezien er bij de plugin-inschrijvingen veel mensen waren die 2 of meer talen noemden, is die groep dus eigenlijk kleiner dan het lijkt.

ik stel voor toch maar alles op 1 grote hoop te gooien. mocht het bij de beoordeling aankomen op een nek-aan-nek race tussen een plugin- en een DHTML-brouwsel, dan ligt de doorslag van de bepaling van de uiteindelijke winnaar niet op performance en/of grafische hoogstandjes, maar op creativiteit en inventivieit in concept en implementatie. deal?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04
Vraag: Hoe lang gaat deze contest duren?
Dit is toch eigenlijk een beetje de 2004-contest, dus daar zou toch een behoorlijke tijd voor moeten komen te staan? Is namelijk al ruim 2 jaar geleden dat ik voor het laatst met flash (4) heb gewerkt, en de overstap naar 5,mx.mx2004, heb ik ook nooit echt gedaan. Afhankelijk van de tijdsduur zou ik hier ook wel eens aan mee willen doen, maar er komen voor mij examens aan...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

DHTML (eventueel Flash).

• Genoil
inquestos schreef op 27 maart 2004 @ 19:45:
Vraag: Hoe lang gaat deze contest duren?
Dit is toch eigenlijk een beetje de 2004-contest, dus daar zou toch een behoorlijke tijd voor moeten komen te staan? Is namelijk al ruim 2 jaar geleden dat ik voor het laatst met flash (4) heb gewerkt, en de overstap naar 5,mx.mx2004, heb ik ook nooit echt gedaan. Afhankelijk van de tijdsduur zou ik hier ook wel eens aan mee willen doen, maar er komen voor mij examens aan...
Ik vind zelf dat het niet te lang hoeft te duren. Er zit namelijk nou eenmaal een limiet aan wat je in 5K kunt doen. Daarom kan er ook haast niemand zijn die afhaakt vanwege tijdgebrek, na een paar avondjes pielen heb je de basisfunctionaliteit er wel inzitten en daarna komt het aan op optimaliseren om ruimte vrij te maken voor extra functies of graphics. 6 weken vanaf maandag is het laatste wat er geroepen is.

Verwijderd

DHTML en JAVA (mits er een contest is, dus zonder die 10 punten aftrek :*))
Pagina: 1