Ik heb in PHP.INI (onder windows 2000 AS) m'n juiste mailserver aangepast. Deze server heeft echter een username/password nodig om mail te kunnen versturen. Kan ik deze op de één of andere manier ook in de PHP.INI-file zetten? Ik heb niets kunnen vinden op www.php.net.
Je kunt het iig. wel met sockets doen, dus zonder mail()
Zie:
http://nl.php.net/manual/en/function.mail.php
En dan met name het stukje onder:
eddy at hcv dot ro
14-Feb-2004 04:38
Zie:
http://nl.php.net/manual/en/function.mail.php
En dan met name het stukje onder:
eddy at hcv dot ro
14-Feb-2004 04:38
Who is John Galt?
He oke.. nee het werkt al. Ik heb gewoon m'n eigen provider opgegeven en blijkbaar vereist deze geen authorisatie ofzo. Probleem is nu dat ik wel naar mezelf en naar bepaalde andere emailadressen kan mailen, maar niet naar bijvoorbeeld een hotmail-adres. Ik krijg wel de volgende fout:
code:
Waarom is dit?
1
2
| SMTP server response: 550 5.7.1 <eenhotmailadres@hotmail.com>... Relaying denied in D:\wwwroot.nl\shop\shop_bestel02.php on line 112 |
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 17:26 ]
Groote kans als je een return-path en een from adres toevoegd dat het wel kan.Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 17:25:
He oke.. nee het werkt al. Ik heb gewoon m'n eigen provider opgegeven en blijkbaar vereist deze geen authorisatie ofzo. Probleem is nu dat ik wel naar mezelf en naar bepaalde andere emailadressen kan mailen, maar niet naar bijvoorbeeld een hotmail-adres. Ik krijg wel de volgende fout:
code:Waarom is dit?
1 2 SMTP server response: 550 5.7.1 <eenhotmailadres@hotmail.com>... Relaying denied in D:\wwwroot.nl\shop\shop_bestel02.php on line 112
Dit adres moet jouw providers email adress zijn.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Een from-adres heb ik toegevoegd:
Dit werkt dus niet. Hoe voeg ik dat 'return-path' toe dan?
PHP:
1
2
3
4
| $mail_title = "titel"; $mail_body = "mail_body"; $senderemail="degenedieverstuurd@domein.nl"; // komt uit DB mail("rogierlommers@hotmail.com","$mail_title","$mail_body", "From: $senderemail"); |
Dit werkt dus niet. Hoe voeg ik dat 'return-path' toe dan?
Verwijderd
Even gekopieerd vanaf www.php.net
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php mail("nobody@example.com", "the subject", $message, "From: webmaster@{$_SERVER['SERVER_NAME']}\r\n" . "Reply-To: webmaster@{$_SERVER['SERVER_NAME']}\r\n" . "X-Mailer: PHP/" . phpversion()); ?> |
Dat is omdat je headers niet in orde zijn. Hotmail is daar nogal gevoelig voor en weigert mailtjes waarvan de headers in zijn ogen een puinhoop is. Fouten die veel gemaakt worden is ontbreken van informatie in de headers, verkeerde volgorgde, \n en \r\n door elkaar gebruiken. etc. Zoek even met de search, want dit wordt vaak gevraagdVerwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 17:25:
code:Waarom is dit?
1 2 SMTP server response: 550 5.7.1 <eenhotmailadres@hotmail.com>... Relaying denied in D:\wwwroot.nl\shop\shop_bestel02.php on line 112
He en dan nog eens iets. Als ik gewoon html-tags in een mailtje zet, dan hoort Outlook (en Express) er toch gewoon de bijpassende opmaak bij te maken ofniet? Waarom laat Outlook de HTML-codes dan zien hier? Wat moet ik veranderen in een mailtje zodat outlook 'ziet' dat het door de html-parser moet.
* Erkens moppelt iets over content-type enzo...Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 10:17:
He en dan nog eens iets. Als ik gewoon html-tags in een mailtje zet, dan hoort Outlook (en Express) er toch gewoon de bijpassende opmaak bij te maken ofniet? Waarom laat Outlook de HTML-codes dan zien hier? Wat moet ik veranderen in een mailtje zodat outlook 'ziet' dat het door de html-parser moet.
Maar waar moet ik die content-type invullen? Waar kan ik informatie vinden over hoe zo'n mailtje opgebouwd moet worden dan?
Je mail wordt gebounced door jouw provider omdat je server zich waarschijnlijk niet op hun netwerk bevindt,
Als jouw server zich buiten hun netwerk bevindt mag je vaak geen gebruik maken van hun mail server om mails te sturen, Tenzij de ontvanger een bij hun lokale gebruiker is, jijzelf dus.
Aangezien hotmail.com voor hen geen lokaal domein is mag je daar niet naar toe relayen dmv de mail server van jouw provider.
Hoe je zo'n html mailtje opbouwt staat ongeveer 8000 keer beschreven in GOt, Google, php.net/mail en nog vele andere plekken, er zijn zelfs hele mooie classes voor. kortom utfs
Als jouw server zich buiten hun netwerk bevindt mag je vaak geen gebruik maken van hun mail server om mails te sturen, Tenzij de ontvanger een bij hun lokale gebruiker is, jijzelf dus.
Aangezien hotmail.com voor hen geen lokaal domein is mag je daar niet naar toe relayen dmv de mail server van jouw provider.
Hoe je zo'n html mailtje opbouwt staat ongeveer 8000 keer beschreven in GOt, Google, php.net/mail en nog vele andere plekken, er zijn zelfs hele mooie classes voor. kortom utfs
openkat.nl al gezien?
Pagina: 1