[PC] Syberia II

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~daniel84/Images/Got/syb201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~daniel84/Images/Got/syb203.jpg

- Benoît Sokal & Syberia 1

Benoît Sokal (b. 1954) is regarded today as one of Europe's comic strip pioneers. After graduating from St. Luc School in Brussels at the age of 20, he took part in the comic strip boom of the 80's and participated in the success of magazines such as "A Suivre".

Begonnen dus als striptekenaar die bekend werd met het figuur en stripboek canardo. Ik persoonlijk had er nog nooit van gehoord maar hij werd wel in 10 talen vertaald en was best succesvol in europa. Daarna volgde nog de stripboeken " Sanguine " en " Le vieil homme qui n'écrivait plus ". Toen Benoît Sokal eenmaal met de computer ging werken liep het snel. Hij werkte aan het spel "L'Amerzone" met Microïds aan zijn zijde. Voordat hij doorbrak met syberia in 2001 had hij daarvoor nog 4 jaar gewerkt aan "Le testament de l'explorateur" die toch redelijk onbekend bleef. Maar met syberia was de groote doorbraak want veel adventure games kennen dit spel inmiddels en het vervolg is er bijna ook al.

Syberia's beautiful and wonderfully imaginative world alone is enough to make the game worth your while, but when you also factor in the game's moving story, memorable characters, and enjoyable puzzles, you get a superb gaming experience. Syberia proves beyond a shadow of a doubt that the adventure game genre is still full of life.

Syberia 1 die in 2001 uit kwam was voor mij een behoorlijk verassing want ik had al een tijd geen goede adventure meer gespeeld. Wat toen gelijk opviel waren de mooie tekeningen en het aparte verhaal. Veel recenten waren lovend over syberia en daar geef ik ze wel gelijk in. Het minpunt was alleen voor mij dat er niet echt veel interactie was en weinig was om op te klikken maar dat maakte de pret niet minder. Verder was en is syberia een goede adventure.

- Syberia 2

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~daniel84/Images/Got/syb204.jpg
Syberia 2 gaat vanzelfsprekend verder waar deel 1 was Geëindigd :)

Embarking on a desperate search for Hans Voralberg, Kate Walker crosses Europe from West to East. She has left behind all her worldly possessions with the express purpose of joining the heir of the Voralberg family on his journey. Together, through mystical and enchanting lands, they will find their way to the mythical Syberia, land of the forgotten mammoths.

Thus Syberia II begins…

The train leaves Aralbad under a quiet snowfall. Kate, Hans and Oscar, the loyal, humorous automaton, are heading to Romansbourg, the first of the four worlds to be explored in Syberia II.

The motley crew will clear the last bastions of Russian civilization followed by the Frozen North before arriving at Youkol Village, from where they will try to reach their final destination: Syberia. Along the way, they will have to overcome many obstacles and deal with shady characters to uncover clues vital to the continuation of their quest. Kate's timeless journey through Valadilene, Barrockstadt, Komkolzgrad and Aralbad has sparked an evolution in her character, from an ambitious lawyer to a curious and tenacious adventuress.

Kate's role has undergone a remarkable change. From being the pursuant, she becomes Han's main acolyte, his support in attaining the forgotten realm of the mammoths.

How will she react to this new situation? Can she live up to the choices she made?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~daniel84/Images/Got/syb205.jpg

- Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://syberia2-game.com/syberia2//files/thumbnail/106.jpg Afbeeldingslocatie: http://syberia2-game.com/syberia2//files/thumbnail/105.jpg

Afbeeldingslocatie: http://syberia2-game.com/syberia2//files/thumbnail/103.JPG Afbeeldingslocatie: http://syberia2-game.com/syberia2//files/thumbnail/84.jpg

Afbeeldingslocatie: http://syberia2-game.com/syberia2//files/thumbnail/81.JPG Afbeeldingslocatie: http://syberia2-game.com/syberia2//files/thumbnail/27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~daniel84/Images/Got/syb206.jpg

- Links

Website's

- Syberia 2 Website
- Syberia 2 Forums

Files

- Demo (82 MB)
- Trailer High (35 MB)
- Trailer Low (11MB)

- Wallpaper #1
- Wallpaper #2
- Wallpaper #3
- Wallpaper #4

Reviews

- Gamespot.com
- PC.IGN

Release Date US: 29 Maart
Release Date NL: 30 April

Hoe geef ik een spoiler aan?
Type dit in je bericht:

[table][tr][td bgcolor="#000000"]Hier komt de spoiler :)[/td][/tr][/table]

Dan krijg je dit resultaat:
Hier komt de spoiler :)

[ Voor 5% gewijzigd door aftermath op 03-04-2004 16:15 ]

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 22:49
Wh00t :D
Kan niet wachten (zal wel moeten helaas :P). Deel 1 speelde heerlijk weg, goed verhaal, leuke puzzels had iets langer gemogen (maar dat kwam mischien meer omdat ik niks anders speelde :P).

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de demo al uitgespeeld, tof spelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Microids heeft laten weten dat hij in amerika inmiddels in de winkel ligt. Europa moet nog tot eind april/begin mei wachten..
MONTREAL, Quebec, March 30, 2004 -- MC2-Microids announced today the release of the epic adventure game, Syberia II for the PC in North America. Syberia II takes our heroine Kate Walker on a dashing journey through four majestic worlds to the mythical Syberia, land of the forgotten mammoths, in the latest adventure from renowned artist Benoit Sokal.

Players will become immersed in four expansive and enchanting lands set across Europe in rich and realistically detailed 3D environments. The game boasts an original and captivating storyline featuring new characters who join Kate on her daunting quest.

"Fans of Syberia will be amazed with the visuals and story line that Belgian cartoon artist Benoît Sokal has created for this new game," said Emmanuel Olivier, President, MC2-Microids. "Benoît and the development team didn't rest on their reputations; in fact they raised the bar in order to deliver one of the most beautiful video games ever created."

"We really pushed Syberia II hard to bring more life to each scene," said Benoît Sokal. "We wanted to follow up on the success of Syberia to give gamers something that they would not only enjoy watching unfold but also enjoy playing. Fans of the first installment are going to love this game."

Syberia II was developed in the Montreal, Canada studios of Microids and is published by MC2-Microids and distributed by XS Games. Syberia II carries an ESRB rating of "T" and MSRP of US $29.99/ CAN $39.99. For more information, visit the Syberia II web site at http://www.syberia2.info or the Microids press site, http://www.microids.com/index_en.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 22:10
geweldig spel tot nu toe je kan er moeilijk mee stoppen. alleen zit ik nu vast in het monastary.
er hangen in zo'n toren van die kaarsen die je naar beneden kan trekken en dan gaan ze aan. alleen er gebeurt niets als ik ze allemaal naar beneden haal. Wat moet ik nu doen ? ik zoek nu die speciale monk van youkal ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door rewind. op 02-04-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even in spoiler tags zetten kan geen kwaad. Is deze game een echt vervolg op Syberia, in de zin van dat je deel 1 eigenlijk eerst moet spelen?

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 02-04-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
johnnyv.nl schreef op 02 april 2004 @ 15:10:
[...]

Even in spoiler tags zetten kan geen kwaad. Is deze game een echt vervolg op Syberia, in de zin van dat je deel 1 eigenlijk eerst moet spelen?
het eerste deel heb ik zelf niet gespeeld maar wel gezien bij m'n vriendin thuis. je hoeft deel 1 niet gespeeld te hebben om deze te spelen. Het is wel een vervolg van het verhaal maar ook een verhaal opzich.

[ Voor 9% gewijzigd door rewind. op 02-04-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 02 april 2004 @ 15:10:
[...]

Is deze game een echt vervolg op Syberia, in de zin van dat je deel 1 eigenlijk eerst moet spelen?
Het is een vervolg en gaat verder waar deel 1 is gestopt. Je hoeft deel 1 niet te spelen maar het is wel aan te raden. Op die manier kun je het verhaal een stuk beter volgen en weet je wat er zich af gespeeld heeft. Mocht je daar geen zin in hebben dan zit er ook nog een recap in Syberia 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Toch deel een nog maar even ergens opduiken dan, een goede adventure is al een tijdje geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Helaas zit ik vast in de demo. Zie hier heb probleem:
'k Heb het huis gevonden. In dat huis heb ik dat poppetje gevonden, waar ik geen zak mee schijn te kunnen doen? Naast dat Russische poppetje lag een hamer en een boek. Dat boek heb ik gelezen en met behulp daarvan, buiten met het groene aas, wat vis gevangen. Telkens at de hond het op. Ik hoopte die vis in de keuken te kunnen gaan eten of via het raam aan de hongerige beer te geven, om 'm af te leiden, maar dat werkte blijkbaar niet. Ook kan ik het kistje in de kamer niet openen met de hamer?

Iedereen die ik probeer te bellen, neemt niet op of is in gesprek...

Hoe verder?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet die vis ook helemaal niet aan Yuki voeren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40

Klippy

Still Game

PromWarMachine schreef op 02 april 2004 @ 21:00:
Helaas zit ik vast in de demo. Zie hier heb probleem:
'k Heb het huis gevonden. In dat huis heb ik dat poppetje gevonden, waar ik geen zak mee schijn te kunnen doen? Naast dat Russische poppetje lag een hamer en een boek. Dat boek heb ik gelezen en met behulp daarvan, buiten met het groene aas, wat vis gevangen. Telkens at de hond het op. Ik hoopte die vis in de keuken te kunnen gaan eten of via het raam aan de hongerige beer te geven, om 'm af te leiden, maar dat werkte blijkbaar niet. Ook kan ik het kistje in de kamer niet openen met de hamer?

Iedereen die ik probeer te bellen, neemt niet op of is in gesprek...

Hoe verder?
Je moet je vis vangen volgens aanwijzingen van boekje en in het boekje staat ook wie die vis graag lust, is niet zo moelijk ;)

Heb zelf de demo net uitgespeeld op een half uurtje, best leuk :)
Ben normaal niet oz van de adventures, maar dit is iets minder saai :P
Ga dit spel wel een verder testen denk ik :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 02 april 2004 @ 21:56:
[...]

Je moet je vis vangen volgens aanwijzingen van boekje en in het boekje staat ook wie die vis graag lust, is niet zo moelijk ;)

Heb zelf de demo net uitgespeeld op een half uurtje, best leuk :)
Ben normaal niet oz van de adventures, maar dit is iets minder saai :P
Ga dit spel wel een verder testen denk ik :)
Welke Lure moet ik uberhaubt gebruiken om die Golden salmon er uit te toveren. en welke locatie :? Heb al verschillende (groen achtige) lures gebruikt. maar ik krijg telkens: Green-orange-blue salmons :?

Ahh..lol ;) volgens mij is deze post net verandert in een "sort-of" spoiler :P (heb hem al ;P)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:40:
[...]

Ahh..lol ;) volgens mij is deze post net verandert in een "sort-of" spoiler :P (heb hem al ;P)
Ipv die opmerking in je edit te posten zou je ook ff een zwart tabelletje eromheen hebben kunnen zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ok ik ben al flink een eind :D. maar ik heb een vraagje

hoe kan ik de reso veranderen ?
of is het een ps2 port ? (lijkt er wel op)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
CrankyGamerOG schreef op 04 april 2004 @ 16:33:
ok ik ben al flink een eind :D. maar ik heb een vraagje

hoe kan ik de reso veranderen ?
of is het een ps2 port ? (lijkt er wel op)
niet en nee.
Althans, in Syberia 1 kon het ook niet en het is zeker geen PS2 port..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik hoop dat dit deel wat beter geport wordt naar de PS2. Want ik heb deel 1 net voor de PS2, maar dat is nou niet bepaald echt lekker spelen (laden tijdens het spelen -> schokken, slechte plaatjes, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 17:15:
offtopic:
Ik hoop dat dit deel wat beter geport wordt naar de PS2. Want ik heb deel 1 net voor de PS2, maar dat is nou niet bepaald echt lekker spelen (laden tijdens het spelen -> schokken, slechte plaatjes, etc.)
waarom zou je het voor de PS2 kopen als hij allang op de PC uit is.
Je hebt echt geen zwaar systeem nodig hoor, 500Mhz is zat..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

gvd ik haat 800 x 600 :(

mjah wat moet dat moet eh

bijzonder goed spel imho, een spel wat echt me aandacht pakt
intrigerend verhaal en leuke graphics, vooral de stille achtergrond met daarop leven (konijnen/vogels/beren/eekhoorntjes/etc/etc)
alleen wou ik dat de opgave iets beter en duidelijker was, ik moet steeds maar gissen en zoeken , wat opzich natuurlijk wel weer leuk is maar ook weer niet
mjah je snapt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:39
Stoney187 schreef op 02 april 2004 @ 15:05:
geweldig spel tot nu toe je kan er moeilijk mee stoppen. alleen zit ik nu vast in het monastary.
er hangen in zo'n toren van die kaarsen die je naar beneden kan trekken en dan gaan ze aan. alleen er gebeurt niets als ik ze allemaal naar beneden haal. Wat moet ik nu doen ? ik zoek nu die speciale monk van youkal ofzo
In de kerk waar die priester uit dat hokje komt staat ergens op de muur een jezus en die moet je uivegen met de borstel. Dan krijg je te zien welke kaarsen aanmoeten en welke niet

[ Voor 3% gewijzigd door DoDo op 04-04-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

In de kerk waar die priester uit dat hokje komt staat ergens op de muur een jezus en die moet je uivegen met de borstel. Dan krijg je te zien welke kaarsen aanmoeten en welke niet <----- dat ben ik al voorbij, ik heb een brief en daat zat een munt bij die moet je boven in dat ding duwen wat je dan krijgt door die kaarsen
dan zet ik het licht klein en schijnt er een mamoet op de muur
daar moet je zijn en kom je in een ruimte met een boek en nog een paar dingen
nu staat er in het boek een manier voor een medicijn (voor hans)
je moet mamoet blubber en scarlet bramble mixxen ofzow, die scarlet bramble heb ik
maar waaaaaaar isssss dieeee mamoet blubber dan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 04 april 2004 @ 17:19:
[...]

waarom zou je het voor de PS2 kopen als hij allang op de PC uit is.
Je hebt echt geen zwaar systeem nodig hoor, 500Mhz is zat..
hmm, ja weet ik. ik had de demo ook al gespeeld op de PII350 toen deel 1 net uit was. Ik viel toen al gelijk voor de graphics :)
Ik zag 'm staan voor weinig geld, en leek me wel kewl om 's nachts nog ff door te spelen op de PS2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17
CrankyGamerOG schreef op 04 april 2004 @ 20:16:
In de kerk waar die priester uit dat hokje komt staat ergens op de muur een jezus en die moet je uivegen met de borstel. Dan krijg je te zien welke kaarsen aanmoeten en welke niet <----- dat ben ik al voorbij, ik heb een brief en daat zat een munt bij die moet je boven in dat ding duwen wat je dan krijgt door die kaarsen
dan zet ik het licht klein en schijnt er een mamoet op de muur
daar moet je zijn en kom je in een ruimte met een boek en nog een paar dingen
nu staat er in het boek een manier voor een medicijn (voor hans)
je moet mamoet blubber en scarlet bramble mixxen ofzow, die scarlet bramble heb ik
maar waaaaaaar isssss dieeee mamoet blubber dan :S
As far as I know staat er dat je gewoon iets greasy moet gebruiken. Kaarsen zijn vet. Ik denk dat je er zo wel uit komt.

Als dit niet genoeg informatie is, moet je wat hier onder staat maar even lezen. :)
In het begin van de Monastery, waar je binnen komt dus, staat een apparaat waar je kaarsen mee kan maken.

[ Voor 13% gewijzigd door The Will op 04-04-2004 21:36 ]

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ben inmiddels ook uit de Monastery, lang geleden dat ik zo'n verslavend spel heb gevonden.

Net bijna 3 uur gespeeld en ik wil gewoon verder na 45 min pauze :P
Denk dat ik dat nu maar eens ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
ik heb hem inmiddels uitgespeeld :) was opzich niet moeilijk en een beetje kort :( maar wel super spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Stoney187 schreef op 05 april 2004 @ 00:08:
ik heb hem inmiddels uitgespeeld :) was opzich niet moeilijk en een beetje kort :( maar wel super spel!
Hmm had al het gevoel dat het vrij kort zou zijn.
Maarja beter een goed kort spel dan een lang slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Heb 'm inmiddels al uitgespeeld.
Is idd vrij kort, maar wel supermooi :) Zelf ma speelt het nu, omdat ze dat zo leuk vond uitzien wat wij op de computer aan het doen waren :D

Zeker een aanrader dit spel, al ben ik bang dat ik het een klein beetje kort vind en 2x spelen doe je oo kniet spelen, dus weet niet of ik het zou kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:29
ik zit vast in de monastry; hoe kom je aan dat kruid?

Tof spel verder, ik mis alleen een beetje de humor, maar misschien komt dat nog :)

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:29
laat maar, ik zat weer eens te moeilijk te denken 8)

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 09 april 2004 @ 03:16:
Heb 'm inmiddels al uitgespeeld.
Is idd vrij kort, maar wel supermooi :) Zelf ma speelt het nu, omdat ze dat zo leuk vond uitzien wat wij op de computer aan het doen waren :D
Dat geeft mijns inziens aan dat men hier een grote markt links laat liggen.
Ik heb deel 1 gespeeld en ga, waarschijnlijk, deel 2 ook kopen, omdat het een volwassen spel is en geen console sh*t bevat (Broken Sword III vond ik daarom nogal zwak). In tegenstelling tot Myst niet alleen leuke plaatjes, maar een goede integratie van artwork, puzzels en verhaallijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Heb em nu ook :) ben meteen weer verslaafd :P
Mn moeder balen dat ze net had gezegt dat ze zou wandelen >:)

Het is erg mooi, vooral de kleine details. Ratten, ijs wat valt, mensen die gewoon bezig zijn, de fmv sequences die er perfect in passen. Heerlijk :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

Kan iemand mij een klein hintje geven zodat ik verder kan.
Ik zit nu in een level waar ik naar boven ben geklommen op een berg.
Daar waar een vliegtuig is neergestort.
Nu heb ik een filmpje gezien en kan ik bepaalde kanten op gaan.
1 kant is een toren met een radio en de 2e is een vliegtuig waar je van alles kan besturen en drukken.
Verderop zie ik de piloot hangen aan een boom die niet wakker wordt.
Wat moet ik nu doen.
Ik zelf zit te denken aan eerst iets met die vliegtuig, want dan zal ik misschien recht's bovenin de cockpit 4 cijfers zien zodat ik ze in de radio ook zo kan instellen, maar krijg met geen mogenlijkheid de cockpit in werking.
Iemand voor mij een hint wat ik nu moet doen.
Al is het maar een klein hintje zodat ik weer verder kan.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17
Bovenaan (beetje aan de linkerkant dacht ik, kan ook in het midden zijn) zitten twee knoppen, een oranje en een groene. Ga vervolgens maar een beetje met de knoppen spelen, dan kom je er uiteindelijk wel uit. ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

The Will schreef op 15 april 2004 @ 17:19:
Bovenaan (beetje aan de linkerkant dacht ik, kan ook in het midden zijn) zitten twee knoppen, een oranje en een groene. Ga vervolgens maar een beetje met de knoppen spelen, dan kom je er uiteindelijk wel uit. ;)
Oke dus die twee moeten in iedergeval allebij aan staan.
Ja dan ga ik wel verder proberen.
Erg bedankt dan weet ik waar ik nu iets moet proberen.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
Heb het spel eergister geinstalleerd.. en het heeft me nog niet losgelaten in mn vrije tijd :P
Super spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren uitgespeeld :)
Ik moest alleen de laatste puzzel nog en daarvan had ik het eerste deel al gedaan voor ik het in de gaten had. Ik had toevallig de sleutel in het goede gat gestopt. Ik rommel bij dat soort puzzels meestal eerst wat aan om te zien wat de mogelijkheden zijn, voor dat ik erover ga nadenken.

Ik vond het een heel mooi spel, je moet echt even de tijd nemen om op alle details te letten en niet als een gek door het spel rennen. Jammer dat het niet langer was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
idd ik rommel ook altijd eerst ff maar wat aan met puzzels met machines ed :p
Je moe took idd wel heel goed alles bekijken want sommige dingen zie je echt snel over het hoofd.. das wel een beetje irritant soms.. maar verder wel kewl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Weet iemand deel 1 nog ergens te liggen? Ik kan het spel nm nergens meer vinden en ik wil niet eerder met deel 2 beginnen voordat ik deel 1 heb uitgespeeld :)

O ja, dan bedoel ik natuurlijk waar ik deel 1 kan kopen, tis dus geen warez request :*)

[ Voor 26% gewijzigd door ThaBuz op 21-04-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
ik heb deel 1 maar half gespeeld.. zat vast en toen geen zin meer.. had toen nog aantal andere spellen die daardoor meer prioriteit kregen ;)
Maja.. over een kwartiertje ben ik eindelijk vrij van stage en kan ik weer spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er weer leuk uit! :9 Hopelijk speeld ie even fijn weg als het eerste deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
Ik ben nu net uit het monastry, de trein is gejat nu en ik ben er met die "youkie mobiel" erachteraan, maar dan? Die youkie staat naar een bever te blaffen en verder kan ik alleen iets met die stenen doen (i should melt the ice :x ) maar hoe doe ik dat? heb alleen die lucifers maar daar doet ze niks mee.

help? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet een paar schermen terug hout pakken, dan kun je dat in de fik steken onder het ijs
voor de rest WAT EEN SPEL!! ik hou helemaal niet van adventures maar wel met een spel met goede graphics en een pakkend verhaal: longest journey and runaway (DAMN) waren al top, siberia 2 is echt top :9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieroth schreef op 22 april 2004 @ 09:12:
Ik ben nu net uit het monastry, de trein is gejat nu en ik ben er met die "youkie mobiel" erachteraan, maar dan? Die youkie staat naar een bever te blaffen en verder kan ik alleen iets met die stenen doen (i should melt the ice :x ) maar hoe doe ik dat? heb alleen die lucifers maar daar doet ze niks mee.

help? :P
Als je verder langs de youkie loopt kom je op een soort open plek waar je een hoopje takjes kunt oprapen. Ik heb er eerst ook 10 keer overheen gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
mja ik heb idd al wel 10 keer alles doorgelopen daar en gezocht naar eventuele losse takken ed.. maar kon niks vinden. Dat is meteen het grootste minpunt van het spel vind ik, je moet echt elk scherm met je muis helemaal afgaan opzoek naar voorwerpen ed.
Maja.. nog steeds super spel :)
Zo na mn stage maar meteen weer verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjisses, heb al heel wat korte demo's gezien, maar deze slaat echt alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

subtiele schop voor een geweldige game _O_
Ik ben dan niet snel fan van spellen als deze, maar dit is echt ge-wel-dig :)

Maargoed, hier mijn probleem:
Ik heb dus net die kaarsen in juiste positie naar beneden getrokken, en nu is er een 1 of ander raampje losgegaan, en ik kan die luikjes (of hoe je ze ook wilt noemen) bewegen, maar moet dat in een bepaalde volgorde ofzo? want ik kom niet echt verder

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:10
Blade_V schreef op 06 mei 2004 @ 18:48:
subtiele schop voor een geweldige game _O_
Ik ben dan niet snel fan van spellen als deze, maar dit is echt ge-wel-dig :)

Maargoed, hier mijn probleem:
Ik heb dus net die kaarsen in juiste positie naar beneden getrokken, en nu is er een 1 of ander raampje losgegaan, en ik kan die luikjes (of hoe je ze ook wilt noemen) bewegen, maar moet dat in een bepaalde volgorde ofzo? want ik kom niet echt verder
Je hebt nog een object nodig. Misschien brengt dat je op een idee (en ik ben kwijt wat het precies was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit vast in de monastery:

Ik heb net dat ronde mammoth glas in het oog gedaan (dat wat open gaat als je die kaarsen naar beneden trekt).
Maar nu kom ik gewoon niet meer verder. Er steken 4 flappen uit dat oog, die je naar buiten kan duwen.
Ik had al ergens begrepen dat het licht moet worden gedimd, maar ik kan niet vinden hoe! Ik heb al zoveel geprobeerd dat ik bijna ga denken dat ik tegen een bug ben aangelopen.. maar dat zal wel niet :)

edit: tis al gelukt, moest toch beter m'n best doen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hopsakee, weer effe omhoog.

Ik vond Syberia 1 echt een geweldige game, en was van plan Syberia 2 te gaan kopen, maar doordat ik de demo toch lichtjes vond tegenvallen had ik het maar niet gedaan. Met de goede herinneringen aan deel 1 heb ik gisteren echter toch deel 2 aangeschaft, en vooralsnog heb ik er totaal geen spijt van.

Man o man, ik werd alweer meteen helemaal door het verhaal opgeslokt en betrap me er constant op dat ik op momenten dat ik niet speel met mijn gedachten naar Syberia afdwaal. Wat een heerlijke adventuregame is dit toch weer.

Het enige waar ik toch wel een beetje mee zit is dat Syberia 1 en 2 eigenlijk net zo goed samen als één game verkocht hadden kunnen worden. Kwa lengte zou je dan een hele degelijke game hebben, in plaats van de twee korte games die er nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag Syberia 1 uitgespeeld. Nu wil ik natuurlijk verder in Syberia 2, want met het einde van 1 is het verhaal toch niet mooi afgesloten. Alleen ik kan Syberia 2 nergens vinden voor minder dan 30 euro. Waarom is dit spel nu nog steeds redelijk duur :? Veel andere nieuwere spellen zijn al minder duur. Bijvoorbeeld far cry voor 20, of sands of time voor 10. Weet iemand een winkel waar ik Syberia 2 nog goedkoop kan krijgen (voor minder dan 30 euro dus). Of is het spel die 30 euro wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

30 euro, het is wel een mooi spel, maar ondertussen toch al wel "oud". http://www.freerecordshop...?productid=434489&navid=4
15 euro, alleen niet leverbaar (Op dit moment of altijd?...)
http://play.com/play247.a...e=title&r=PC&title=157019, 15 pond, maar dan heb je wel 1 en 2, wederom niet leverbaar.
Dus het kan wel goedkoper, maar misschien schaars te krijgen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1