Toon posts:

auto-hifi set kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb sinds kort een auto, en nu wil ik er wel een leuk geluids-setje in hebben.
het mag best wel wat kosten, maar nie al te veel.
maar nou vond ik een setje bij conrad.nl voor 179,95.
als ik de set zie, vind ik het eigenlijk wel goedkoop, iets te goedkoop. is het wel goed spul? ik heb er eigenlijk niet zo heel veel verstand van. wie kan mij hier meer over vertellen??

alvast hardstikke bedankt

rob

productomschrijving:

Een onovertroffen set met vermogenskenmerken die in deze prijsklasse uniek zijn. De set bestaat uit een 4-kanaals hoogvermogen versterker, een verlichte subwoofer en een paar 6 x 9" ovale luidsprekers. De onderdelen zijn akoestisch op elkaar afgestemd en produceren een krachtige en loepzuivere klank. Puur vermogen met gegarandeerd kippenveleffect. Laat de verlichte 12" subwoofer swingen en de 3-weg coaxiale systemen in de 6 x 9" speakers de fijne nuances overbrengen. De box van de subwoofer wordt met een LED verlicht, net als het logo op de kap van het afdekrooster.
Technische spec.:
Amplifier XAB 1200: Vermogen 1200 W max. (max./RMS 4 x 300/120 W) • Frequentiebereik 5 tot 50.000 Hz • 2 W stabiel • Schakelbaar van 20 naar 3-kanaalsmodus • Afm. (bxdxh) 250 x 345 x 59 mm.
Subwoofer XS 1200: Met verlichte 12"-woofer en logo-afdekkap • Vermogen max./RMS 750/350 W • Frequentiebereik 20 - 160 Hz • Impedantie 4 W • Antraciet-/blauwgekleurd viltoppervlak • 12 V aansluitterminal • Afm. (bxdxh) 295 (445) x 440 x 375 mm.
Speaker XS 1200: 6 x 9" ovale speaker • 3-weg systeem • Vermogen max./RMS 300/150 W • Frequentiebereik 45 - 20.000 Hz • Impedantie 4 W • Afneembaar rooster • Afm. (bxdxh) 260 x 175 x 120mm • Incl. bevestigingsmateriaal.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Heb je er ook een link van? De site van conrad leest iets makkelijker dan zo'n verhaal hier.

Verwijderd

Topicstarter
yep, hier is ie

www.conrad.nl dan moet je ff zoeken(staat linksboven bij "product zoeken")
op bestelnummer: 379464-54

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat denk je zelf? Als een beetje Pioneer, Sony of Blaupunkt autoradio al meer dan 250 euro kost, hoe kan Conrad dan een versterker, speakers en subwoofer leveren voor minder geld? Ergens moet op bespaard worden, en dat is meestal kwaliteit. En zeg nou zelf, wat heb je aan verlichte speakers? Kijk, conrad levert leuke dingen, maar het zal niet altijd hoogstaande kwaliteit zijn. Die opmerking over "onovertroffen set" zou ik zeker met een flinke korrel zout nemen.
Kijk anders ook eens bij www.rondevries.nl, die weten iig wel waar ze het over hebben.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij niet om de verlichte speakers ofzo, maar verder leek het mij wel een goede set.
maar het zou dus denk je geen goede set zijn?
als je kijkt naar de technische gegevens, waar zie je dan in dat het slechte kwaliteit is? of is het alleen de prijs?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het is een leuk instapsetje voor de prijs. Maar, nee het is geen superspul; you get what you pay for.

Heb je niet te veel centjes; gewoon kopen; dit is beter als niks.
Heb je iets meer centjes; kijk eens op het showyoursound.nl forum :)

Wise enough to play the fool

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 17:26:
het gaat mij niet om de verlichte speakers ofzo, maar verder leek het mij wel een goede set.
maar het zou dus denk je geen goede set zijn?
als je kijkt naar de technische gegevens, waar zie je dan in dat het slechte kwaliteit is? of is het alleen de prijs?
Technische specs zeggen niet alles. Op papier kan alles er wel leuk uitzien. Maar 1200W met een freq. bereik van 5Hz-50Khz kan gewoon niet. Hij zal wellicht best die specs halen, maar ze vertellen er bijv. niet bij wat de vervorming is, of de singaal/ruisafsrand, of de demping om zo maar wat te noemen.
Ik ga met Teacher mee dus ;)

Ter vergelijk: versterker van de site van RondeVries:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
RMS power @ 14,4 V:
1 x 200 W @ 4 ohm
2 X 100 W @ 2 ohm
2 X 50 W @ 4 ohm
RMS power @ 12,5 V:
1 X 150 W @ 4 ohm
2 x 75 W @ 2 ohm
2 x 37,5 W @ 4 ohm

Aktief x-over, High of Low pass @ 85 HZ
Signaal/ruis verhouding: >100 dB
Damping factor: >200
Bereik: 20Hz - 20kHz (±3dB)

Zoals je ziet, ziet dit er veel normaler en realistischer uit. Geen belachelijk vermogen, een normaal freq-bereik en ruisverhouding.

[ Voor 27% gewijzigd door Microkid op 25-03-2004 17:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1