Mtek Ti4200 en MSI 875P-FSR geeft zwart beeld?

Pagina: 1
Acties:

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 10:31
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

* Windows XP Professional Installatie voltooid
* Ik installeer de nieuwste Intel INF Files, versie 5.1.1.1002, voor de 875P Chipset
* Nu installeer ik de nieuwste Nvidia Drivers versie 56.64 voor mijn Ti4200
* Nogmaals reboot ik, maar naar een paar minuutjes (soms nog niet eens 1 minuut) valt het beeldscherm uit en reageert de pc verder helemaal niet meer.

Nou heb ik verschillende manieren geprobeerd, bijvoorbeeld ook eerst de Nvidia Drivers installeren en daarna de Intel Drivers, maar dit mondt uit in een zwart scherm direct na de mooie letters WELKOM van WinXP.

Het is mij een maand geleden gelukt om het beestje aan de praat te krijgen, maar ik zou niet weten hoe. Ik heb toen heel veel met systemrestore gewerkt en van alles en nog watgeprobeert. De volgende ochtend dat ik opstond deed ie het.... :/

Als iemand dit probleem ook heeft of een oplossing weet, vertel het mij...

Mijn configuratie is het volgende:
Intel Pentium 4 2.8GHz
MSI 875P Neo-LSR
2x TwinMos 256 MB DDR (Dual Channel)
Mtek GeForce4 Ti4200 (8x AGP, 128 MB DDR)
120 GB Seagate HD met 8 MB Cache
Creative SB Live! 1024 Player
Chieftec Dragon Miditower met 360W Voeding

[ Voor 4% gewijzigd door henwy op 25-03-2004 17:05 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:49

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
probeer s oudere drivers... 56.64 heeft volges mij geen meerwaarde bij n geforce 4...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• henwy
Oudere drivers geven hetzelfde probleem, kheb er al een stuk of 6 geprobeert. Volgende oplossing :)

• BiG-GuY

BiG-GuY

heb je al de standaard drivers van je Mobo geprobeerd? en werkt t wel als alleen de VGA drivers installeerd, of moet je perse die van intel installen?...

• henwy
Als ik de intel drivers voor mijn moederbord installeer dan mist ie nogal heel veel Controllers. Dit lijkt me dus niet zo super. Als ik alleen de videodrivers installeer draait het wel.

*UPDATE*
Ik had net geluk, hij deed het wat langer dan een paar minuutjes voor hij uitviel en ik heb nu Service Pack 1 er op kunnen krijgen. Nu zit ik nog steeds met een probleem, het beeld flikkert af en toe zwart.

• BiG-GuY

BiG-GuY

probeer s anders eerst SP1, en dan de drivers... kan zijn dat sommige drivers nie werken zonder SP1... bijvoorbeeld die van intel, zelf heb ik Windows Xp Home incl SP1...

• henwy
Ben nu windows weer opnieuw aan het installen, nu hopen dat het gaat werken...

• BiG-GuY

BiG-GuY

dan moet je eerst ff de patchen van windows doen, en daarna de drivers... zo doe ik t altijd, nooit probleempjes gehad...

• henwy
Nou ik heb nog steeds geen zwart beeld, ben nu ongeveer 10 minuten bezig, laten we hopen dat het nu klaar is. Wat vreemd trouwens, kheb dit met dezelfde videokaart nooit eerder gehad, maar dat was met een VIA Chipset, vreemd...

Iig bedankt!

• henwy
Nee nog steeds hetzelfde probleem, het beeld is weer zwart...

• BiG-GuY

BiG-GuY

waarom eiglijk de 56.64 drivers? die zijn toch (eiglijk) nie bedoeld voor jouw kaar, probeer s de 44.03 of 34.45, die werken wat beter voor jouw kaart...

• henwy
het probleem blijft, btw ook direct maar ff gevraagd of het prob met de voeding te maken heeft, nee dus, kheb een Chieftec 360W voeding die perfect werkt :/

• BiG-GuY

BiG-GuY

wat heb je allemaal in de bios ingesteld? AGP Apperture 256 mb? FastWrite off? AGP8x? of lager geprobeerd?
[edit]
heb je al de nieuwste BIOS van je mobo?

[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 26-03-2004 19:44 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

*** ik bedoel natuurlijk: heb je je monitor/videokaart op een andere pc al getest?

[ Voor 79% gewijzigd door powerflux op 26-03-2004 19:49 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• henwy
Met de nieuwste bios (2.0) van de 875P-LSR Neo kun je niet teveel instellen, agp snellheid en fastwrites niet. De agp aparture size staat op 256mb, zoals het altijd heeft gestaan, ook in een andere pc

• henwy
das het irritante dus, monitor en videokaart doen het beide op een andere pc, maar het is naar mijn mening die combinatie van de Intel INF Files en de Nvidia Detonator Drivers. Zonder die combinatie is er nix aan de hand. Maar ik heb het ooit dus voor elkaar gekregne, maar ik weet niet meer hoe. Ik ben ook al 2 andere mensen met ditzelfde probleem tegengekomen, hetzelfde MSI moederbord en een Ti4200. Nou heb ik jammer genoeg geen andere videokaart om het te testen... :/
Pagina: 1