Toon posts:

[PHP] Selectbox

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een inlog systeem te maken. Dit moet ik gaan gebruiken voor in een cms systeem. Ik ben helaas nog niet ervaren in programeren, en loop nu ook tegen een probleem aan.

Ik heb namelijk een script gemaakt waarin users die aangemeld zijn hun gegevens kunnen veranderen. Als ik een gewoone textbox gebruik, dan kan ik de oude gegevens heel makkelijk uit de database halen. Echter als ik ga werken met een selectbox, dan werkt het niet. Ik heb namelijk de keuze om 3 verschillende talen in te vullen. Alleen als ik het op de volgende manier doe, dan haalt hij totaal geen gegevens uit de database (terwijl de gewone textboxen dat wel doen).

Dit is de code die ik voor de selectbox gebruik.

<?php
if($verstuurd==1){
if(empty($_POST['taal'])){
echo "<tr><td colspan=\"2\">".$fout_tags_open."Vul een taal in.".$fout_tags_sluit."</td></tr>";
}
if(isset($taal_fout)){
echo "<tr><td colspan=\"2\">".$fout_tags_open.$taal_fout.$fout_tags_sluit."</td></tr>";
}
}
?>
<tr>
<td><b>Taal:</b></td>
<td>
<select name="taal" value="<?php echo stripslashes(htmlentities($taal)); ?>">
<option value="England" <? if ($verstuurd==1&&$_POST['taal']=='England'){ echo "selected"; } elseif ($rij['taal']=='England'){ echo "selected"; } ?>>England</option>
<option value="Germany" <? if ($verstuurd==1&&$_POST['taal']=='Germany'){ echo "selected"; } elseif ($rij['taal']=='Germany'){ echo "selected"; } ?>>Germany</option>
<option value="Nederland" <? if ($verstuurd==1&&$_POST['taal']=='Nederland'){ echo "selected"; } elseif ($rij['taal']=='Nederland'){ echo "selected"; } ?>>Nederland</option>
</select>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2"><center><input type="submit" value="Opslaan"> <input type="button" value="Annuleren" onClick="window.location='<?php echo $locatie; ?>'"></center></td>
</tr>

kan iemand me helpen om deze code werkend te krijgen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44
Gebruik eens code tags zodat het leesbaar wordt. Gebruik ver de info uit de FAQ van /14 over register_globals. Een select heeft verder toch geen value nodig?

edit:
Yes, eindelijk ben ik eens sneller 8)

[ Voor 34% gewijzigd door djluc op 25-03-2004 16:44 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
zet het ff tussen [php] tags wil je, dit is werkelijk onleesbaar

edit:

GMTA ;)

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 25-03-2004 16:43 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kan iemand me helpen om deze code werkend te krijgen.
Nee, ten eerste moet je je code tussen code of php tags zetten, en ten tweede gaan wij jouw code niet voor je debuggen, dat mag je helemaal zelf doen :)

Ik zie wel nog ergens een $taal staan, bedoel je daar niet ook $_POST['taal']?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.