Ik heb 2 dagen geleden cbq.init-v0.7.3 van de url https://sourceforge.net/projects/cbqinit gedownload. Sinds dien ben ik bezig geweest met het installeren van alles. Zo heb ik de bestanden cbq-200.backbone-client en cbq-200.client-backbone gemaakt en in de dir /etc/sysconfig/cbq geplaats, de inhoud:
De file cbq.init-v0.7.3 heb ik onder de naam cbq.init in de map /var/cache/ gezet. Om het ding te starten zou ik "/var/cache/cbq.init start" moeten doen in de shell. Helaas krijg ik de error "Permission denied".
Ik maak gebruik van redhat 9.0.
Mijn vragen zijn:
1) Zijn de dirs waarin alles staan goed, of moet ik een andere map gebruiken, of is er al een map in rehad waar de CBQ in staat?
2) Moet ik het script op een andere manier opstarten of moet ik nog wat dingen doen aan mijn systeem voor dat het werkt?
Update:
Ik kan nu het script wel aan gang krijgen, maar ik krijg een error. Namelijke deze:
sh: /var/cache/cbq.init: /bin/sh
: bad interpreter: No such file or directory
Alvats bedankt!
code:
1
2
3
4
5
6
| cbq-200.backbone-client: DEVICE=wlan0,10Mbit,1Mbit RATE=28Kbit WEIGHT=2Kbit PRIO=5 RULE=10.114.1.200 |
code:
1
2
3
4
5
6
| cbq-200.client-backbone: DEVICE=eth0,10Mbit,1Mbit RATE=128Kbit WEIGHT=10Kbit PRIO=5 RULE=10.114.1.200, |
De file cbq.init-v0.7.3 heb ik onder de naam cbq.init in de map /var/cache/ gezet. Om het ding te starten zou ik "/var/cache/cbq.init start" moeten doen in de shell. Helaas krijg ik de error "Permission denied".
Ik maak gebruik van redhat 9.0.
Mijn vragen zijn:
1) Zijn de dirs waarin alles staan goed, of moet ik een andere map gebruiken, of is er al een map in rehad waar de CBQ in staat?
2) Moet ik het script op een andere manier opstarten of moet ik nog wat dingen doen aan mijn systeem voor dat het werkt?
Update:
Ik kan nu het script wel aan gang krijgen, maar ik krijg een error. Namelijke deze:
sh: /var/cache/cbq.init: /bin/sh
: bad interpreter: No such file or directory
Alvats bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 18:30 ]