Toon posts:

[CBQ] Enkele problemen met

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dagen geleden cbq.init-v0.7.3 van de url https://sourceforge.net/projects/cbqinit gedownload. Sinds dien ben ik bezig geweest met het installeren van alles. Zo heb ik de bestanden cbq-200.backbone-client en cbq-200.client-backbone gemaakt en in de dir /etc/sysconfig/cbq geplaats, de inhoud:

code:
1
2
3
4
5
6
cbq-200.backbone-client:
DEVICE=wlan0,10Mbit,1Mbit
RATE=28Kbit
WEIGHT=2Kbit
PRIO=5
RULE=10.114.1.200

code:
1
2
3
4
5
6
cbq-200.client-backbone:
DEVICE=eth0,10Mbit,1Mbit
RATE=128Kbit
WEIGHT=10Kbit
PRIO=5
RULE=10.114.1.200,

De file cbq.init-v0.7.3 heb ik onder de naam cbq.init in de map /var/cache/ gezet. Om het ding te starten zou ik "/var/cache/cbq.init start" moeten doen in de shell. Helaas krijg ik de error "Permission denied".
Ik maak gebruik van redhat 9.0.

Mijn vragen zijn:
1) Zijn de dirs waarin alles staan goed, of moet ik een andere map gebruiken, of is er al een map in rehad waar de CBQ in staat?
2) Moet ik het script op een andere manier opstarten of moet ik nog wat dingen doen aan mijn systeem voor dat het werkt?

Update:
Ik kan nu het script wel aan gang krijgen, maar ik krijg een error. Namelijke deze:

sh: /var/cache/cbq.init: /bin/sh
: bad interpreter: No such file or directory

Alvats bedankt! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 18:30 ]

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De file cbq.init-v0.7.3 heb ik onder de naam cbq.init in de map /var/cache/ gezet. Om het ding te starten zou ik "/var/cache/cbq.init start" moeten doen in de shell. Helaas krijg ik de error "Permission denied".
DOe eens een ls -la /var/cache/cq.init?

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is al opgelost, ik kan nu toegang krijgen (zie Update:). Maar ik krijg nu de error:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DIt kan komen doordat je script verrot is gegaan tijdens het downloaden (ftp binary/text ellende). Dan staat er misschien een control character achter de h van /bin/sh. Die hoef je niet te zien met een editor he.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft wel geholpen, ik krijg alleen weer een error:

/var/cache/cbq.init: line 1: syntax error near unexpected token `newline'
/var/cache/cbq.init: line 1: `<HTML>'

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik jouw foutmelding letterlijk invoer op google krijg ik al ontzettend veel hits over wat er aan de hand kan zijn, hint: dos/unix line-endings. Omdat ik niet de indruk krijg dat je zelf gezocht hebt, of dit geprobeerd hebt, iets wat hier duidelijk wel de bedoeling is, doe ik deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.