ADSL vs Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2025

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Ik raak soms verdwaalt in de vele aanbiedingen van al de providers die DSL pakketten aanbieden, op gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik dacht, ik trek de stoute schoenen maar eens aan en gooi het in de groep op GOT :9

Ben een boven gemiddelde gebruiker en heb momenteel een abbo op Chello Classic met een thompson modem die zowel via usb als ethernet kaart werkt, in mijn geval loopt ie via ethernet.

chello classic heb je voor € 49,95 per maand, en dan krijg je:
• een breedband internet aansluiting
• een eigen homepage
• 1 e-mailadres en 5 aliassen
• exclusieve toegang tot de chello portal met o.a. een zoekmachine, leuke games, actueel nieuws en sport
• gratis gebruik van chello quickfix - het handige hulpprogramma van chello, waarmee je snel de meeste problemen kunt oplossen

technische specificaties:
eigen homepage maximaal 10 MB
aantal e-mailadressen 1
aantal aliassen 5
grootte mailbox maximaal 10 MB
max. grootte per e-mail 5 MB
upload snelheid 384 Kbps
download snelheid 2560 Kbps

Dit pakket voldoet ruimschoots aan de basis eisen die ik stel aan een internet verbinding en zou niet graag een stap terug willen doen.

Verder werkt het allemaal naar wens op de stabiliteit v/d bandbreedte na die nu eenmaal schommelt op de kabel, hetgeen niet bar veel aan te doen is. Met een hoge snelheid, al zakt je bandbreedte hou je nog steeds heel wat over, dus zoveel last ondervind ik er niet aan.

Het enige punt is de prijs, nogal aan de hoge kant allemaal, tegelijkertijd kan ik de snelheid niet missen voor mijn werk o.a. Ik weet niet of er qua prijs/qualiteit verhouding alternatieven mogenlijk zijn.

Het tweede punt is de praktijk, hetgeen word aangeboden niet altijd overeenkomt met de realiteit, dan komen vaak de kuren boven tafel en valt de klantenservice tegen bijvoorbeeld. Vandaar dat ik ook hier de vraag stel, eventueel interessant voor mensen met dezelfde soort ideeen om eens te kijken wat de ervaringen zijn van gebruikers die een soortgelijk bandbreedte nodig hebben maar twijfelen over met welke ADSL provider in zee te gaan.

Ik zoek dus naar een alternatief eventueel via ADSL, en vraag me af of er nog ervaring deskundigen zijn die voor mijn soort internet verbruik nog tips hebben over ADSL alternatieven.

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 22:49

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Misschien een beetje overbodige reactie maar der lopen zo ongelovelijk veel threads op GoT over ADSL vergelijkingen en verschillende types modems dat het misschien handiger is als je eerst even zoekt.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:12

jurma

simply connecting...

ben het met shadowbumble eens, als je gezocht had kwamen er zoveel results uit.
dit blijft toch een eeuwige discussie omdat de een kabel fijn vind en de ander weer adsl.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

En dit gebruik jij: exclusieve toegang tot de chello portal met o.a. een zoekmachine, leuke games, actueel nieuws en sport
• gratis gebruik van chello quickfix - het handige hulpprogramma van chello, waarmee je snel de meeste problemen kunt oplossen ?

Verwijderd

Verder werkt het allemaal naar wens op de stabiliteit v/d bandbreedte na die nu eenmaal schommelt op de kabel, hetgeen niet bar veel aan te doen is. Met een hoge snelheid, al zakt je bandbreedte hou je nog steeds heel wat over, dus zoveel last ondervind ik er niet aan.
Ik heb Kabel van Multikabel (power abbo) En werkt hier prima, stabiele lijn, en haal 187 van de 192kB/sec.
Bij het uplaoden en downloaden tegelijk verlies ik ong 5kb aan upload en 10kb aan download.

Kabel rules dus :9

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
ShadowBumble schreef op 25 maart 2004 @ 16:27:
Misschien een beetje overbodige reactie maar der lopen zo ongelovelijk veel threads op GoT over ADSL vergelijkingen en verschillende types modems dat het misschien handiger is als je eerst even zoekt.
Ja dat dacht ik al, alleen ik doelde op een specifieke prijs/qualiteit verhouding - je weet maar nooit of je een goude tip tegen komt.

Op bruchures kun je eenmaal niet vertrouwen, vandaar.

Er verandert continue een hoop dus verouderde artikelen heb je in sommige gevallen niet zo veel aan.

Het is onvermijdelijk dat vragen soms in herhaling lijken te vallen maar in een andere tijd warp kun je een ander soort antwoord hebben, die ontwikkelingen gaan allemaal super snel in de computer wereld weet je :/

[ Voor 23% gewijzigd door fU_fITA op 25-03-2004 16:39 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Nou ik wil niet heel lullig zijn hoor maar binnen 1 minuut kom je er wel achter dat Chello sowieso niet geadviseerd word hier....

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 15:46
offtopic:
En het verkeerde berichtje ge-edit. Handig die 2 schermen open. |:(

Met ADSL had je binnen een paar tellen geweten dat Chello niet zo goed was.

Sinds ik ADSL heb heb ik niet meer die kwaaltjes van uitvallende routers of er standaard 1 dag per week uitliggen.

[ Voor 171% gewijzigd door Señor Sjon op 25-03-2004 18:42 . Reden: oops... ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Je zegt het al er verandert continu zoveel dat er moeilijk wat van te zeggen is.

Ik zelf heb Kabel van @home breedband abo opzich tevreden voor +/- 50 eurie
maar ze hebben zo nu en dan van die acties dan doen ze weer moeilijk en over de klantvriendelijkheid valt ook niet naar huis te schrijven. ik zou vooral naar de snelheden kijken en ff op got rond koekeloeren van wie de meest topics lopen. (in de zin van [rml]Het grote @home problemen topic [ deel 5][/rml])

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:25

mjl

Ugh

Kabel kan in priciepe sneller dan ADSL zijn

Ligt er ook aan hoeveel buurmannen er op je verdeelpunt aangesloten zitten.

Bij ADSL heb je eenzelfde effect overboekings factor van 1:25 (bij goede providers dan he !) wat betekend dat 1/25 van de aangewezen bandbreedte gegaradeerd wordt. Maar meestal heb je gewoon een full download.

Dus vergelijk de download snelheid met wat chello bied.

En zet daat tegenover de prijs.

Eventueel overweeg je even of 1024 kbits/sec snel genoeg is voor je upload of dat je dan toch maar beter kabel kunt nemen want die kan daar hoger liggen.

Vraag in iedergeval je kabelaar wat voor snelheden je kunt verwachten en kijk eens op speedtest.nl e.d.

Voor een vergelijking van wat de aanbieders aanbieden (....) kijk eens op internetten.com (dochter van bellen.com ...)
Xof schreef op 25 maart 2004 @ 16:48:
Ik denk dat TS gewoon op zoek moet gaan naar een BBned provider... snel en goedkoop :)
Je kunt sowieso voor minder geld een snellere verbinding krijgen met ADSL :)
Mee eens, wat dachten we van Demon, alleen jammer dat ze even geen leuke aanbieding met gratis aansluitkosten en modem hebben ... Oja en neem geen www.fast-xs.nl ADSL = slechte provider volgens de vele topics ... (wel erg goedkoop ... dus als je 3 maanden op een verbinding kunt wachten is het wel weer ok ??)

Zodra je denkt een keuze gemaakt te hebben mischien zowiezo even handig om een search te doen hier op GOT, kun je kijken of het beetje een OK toko is waar je je abonnement wilt gaan nemen.

Verder, dit is allemaal te vinden in diverse GOT topics - je lijkt me een beetje lui ??

[ Voor 53% gewijzigd door mjl op 25-03-2004 16:56 ]

-------

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 13:58

Xof

Ik denk dat TS gewoon op zoek moet gaan naar een BBned provider... snel en goedkoop :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 16:33:
[...]

Ik heb Kabel van Multikabel (power abbo) En werkt hier prima, stabiele lijn, en haal 187 van de 192kB/sec.
Bij het uplaoden en downloaden tegelijk verlies ik ong 5kb aan upload en 10kb aan download.

Kabel rules dus :9
Das wel vet snelle kabel zeg :o

Ik zou gewoon voor ADSL 8Mbit gaan, lekker snel, en lekkere upload.
Prijzen vanaf zon beetje 55 euro p/m. (BBNED providers)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:07

makje

Professioneel prutser

Kijk eerst maar eens wat jij allemaal aan breedband krijgen kunt waar je woont. Waarschijnlijk houd je dan 1 kabelprovider en een aantal ADSL providers over. Vervolgens zoek je even uit welke abonnementen die zij aanbieden jouw wel geschikt lijken en zoek vervolgens eens op internet naar gebruikerservaringen van mensen in jouw buurt.

Daarnaast eens rondkijken wat je buren allemaal hebben en of dat goed bevalt. Ongetwijffeld heb je dan al een keus gemaakt, óf de keus kunnen terugbrengen tot 2 of 3 kanshebbers. Daarvan zet je de voordelen en nadelen op een rijtje en neem je een beslissing. Kun je niet kiezen omdat ze allemaal hetzelfde lijken te zijn, dan werkt ienemienemutte ook altijd goed (tja, als je toch geen voorkeur hebt :P)

En de ervaringen met een Chello verbinding van iemand uit Friesland kan heel anders zijn dan van iemand die in de randstad woont en de verbinding deelt met -tig mensen....

9800x3d

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Xof schreef op 25 maart 2004 @ 16:48:
Hee, now we are talking! 8) BBned, ik ga op zoek... dat lijkt me wel wat... nu nog even kijken wat dat precies inhoud :*)
Koel ! je bedoelt ook goedkoper in de upload snelheid 384 Kbps download snelheid 2560 Kbps range ?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kijk eens op www.adslmetacrawler.com. Dat is een goede infopagina over de verschillende providers bij jou in de buurt. Je hoeft dan alleen nog je lokale kabelprovider ernaast te zetten.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
makje schreef op 25 maart 2004 @ 16:59: En de ervaringen met een Chello verbinding van iemand uit Friesland kan heel anders zijn dan van iemand die in de randstad woont en de verbinding deelt met -tig mensen....
Ik zit in de randstad Amsterdam oud-west wel te verstaan... Ik heb trouwens geen probleem met Chello, ik weet niet waarom iedereen zo de pest heeft eraan. Tis voor Classic een beetje prijzig da's alles, verder is die super snel.. dat heb ik wel nodig want mn telefoon loopt er ook op, zodra ik zak kwa bandbreedte kan ik niet telefoneren... 50 euro per maand is alleen wel een beetje heftig duur... :7

[ Voor 3% gewijzigd door fU_fITA op 25-03-2004 17:14 ]

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Toink schreef op 25 maart 2004 @ 17:02:
Kijk eens op www.adslmetacrawler.com. Dat is een goede infopagina over de verschillende providers bij jou in de buurt. Je hoeft dan alleen nog je lokale kabelprovider ernaast te zetten.
Gave site, gratis providers zelfs via zon :p dat bedoel ik nou zojuist, zoiets bestond een tijdje geleden nog niet..

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

fU_fITA schreef op 25 maart 2004 @ 17:06:
[...]
Ik zit in de randstad Amsterdam oud-west wel te verstaan... Ik heb trouwens geen probleem met Chello, ik weet niet waarom iedereen zo de pest heeft eraan.
Sommige mensen hebben blijkbaar negatieve ervaringen gehad met Chello.
Tis voor Classic een beetje prijzig da's alles, verder is die super snel.. dat heb ik wel nodig want mn telefoon loopt er ook op, zodra ik zak kwa bandbreedte kan ik niet telefoneren... 50 euro per maand is alleen wel een beetje heftig duur... :7
Dan heeft ADSL het (waarschijnlijk voor jou niet onbelangrijke) nadeel dat er een telefoonlijn aangesloten moet worden met alle bijbehorende kosten. Verder krijg je dan ook te maken met een telefoonabonnement (in ieder geval de eerste tijd).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
is het ook mogenlijk om adsl aan te sluiten zonder kpn erbij te betrekken, ik weet dat het wel bestaat.. :/

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat wordt HEEL erg lastig, aangezien de koperdraad naar je huis eigendom is van kpn :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Osiris
  • Niet online
JvS schreef op 25 maart 2004 @ 17:41:
dat wordt HEEL erg lastig, aangezien de koperdraad naar je huis eigendom is van kpn :o.
Het is volgens Demon wel mogelijk om je KPN-abo op te zeggen, maar dan dok je meer aan Demon, wat dan weer gebruikt wordt voor de huur van 't koper-lijntje.
Nadeel:
• Misschien iets duurder;
• Geen telefoon-abo meer.

Voordeel:
• Misschien iets goedkoper (weet het niet precies :+);
• Geen extra rekeningen meer van KPN, maar alles via 1 automagische incasso.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

binnenkort kun je bij BBned ook bellen "via ADSL", dus dan ben je van KPN af... (is anno maart 2004 nog niet mogelijk voor consumenten)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Als je ook online wilt gamen is xs4all adsl eigenlijk de beste oplossing. Veel andere adsl aanbieders (kabel daar begin ik nieteens over ;)) die hebben best regelmatig last van rotte pings binnen NL en slecht routing naar andere delen van europa. Ik gebruik nu al een paar jaar adsl van xs4all en heb nooit problemen met men ping. Ik zie zoveel mensen die via bijvoorbeeld planet zitten en vaak niet eens kunnen gamen door een onstabiele ping.

Just my 2 cents.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ultimateb schreef op 25 maart 2004 @ 17:50:
Als je ook online wilt gamen is xs4all adsl eigenlijk de beste oplossing. Veel andere adsl aanbieders (kabel daar begin ik nieteens over ;)) die hebben best regelmatig last van rotte pings binnen NL en slecht routing naar andere delen van europa. Ik gebruik nu al een paar jaar adsl van xs4all en heb nooit problemen met men ping. Ik zie zoveel mensen die via bijvoorbeeld planet zitten en vaak niet eens kunnen gamen door een onstabiele ping.

Just my 2 cents.
Je kunt ook overdrijven. Net of enkel met XS4ALL valt te gamen :z

🌞🍃

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Just my 2 cents.
Ik heb planet internet en heb maar 2 keer in de 3 jaar dat ik ADSL bij ze heb last gehad van rottige pings. De eerste keer duurde het wel anderhalve maand voordat het was opgelost (ping 250 naar alle servers s'avonds) en de 2de keer was het naar alle duitse servers (100 ping) en het was binnen een week opgelost.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
oooeps, in dat geval, bestaan heeft

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
(is het ook mogenlijk om adsl aan te sluiten zonder kpn erbij te betrekken) [correctie] ---- > ik weet dat het wel ooit bestaan heeft.. :/

Modbreak:
Dubbelposten is niet nodig en ongewenst, gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif editknop om je bericht aan te passen.

[ Voor 28% gewijzigd door Korakal op 25-03-2004 23:31 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

fU_fITA schreef op 25 maart 2004 @ 18:22:
[...]
(is het ook mogenlijk om adsl aan te sluiten zonder kpn erbij te betrekken) [correctie] ---- > ik weet dat het wel ooit bestaan heeft.. :/
Mag ik je op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif wijzen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Toink
  • Niet online
Ik denk sowieso dat prestaties per regio en per provider verschillen. Men kan hoog en laag beweren dat TweakDSL hét Tweakers abbo moet zijn maar bij mij ligt ie er vaker uit dan Chello de afgelopen 4 jaar.

Als je ervaringen zoekt doe je er dus sowieso goed aan om te checken of het bij jou in de buurt gemeten is.

Verwijderd

Just my 2 cents.
uhu, kabel begin ik net eens over ???

No offence maarre ik heb kabel, upload altijd rond de 90kb/s download altijd rond de 500kb/s en een gemiddelde ping van 12ms naar sites in nederland.Laatste storing 18 maanden terug en opgelost binnen een dag.

dusse think again about your 2 cents

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 10:43
ik ben van chello classic naar demon 2048/1024 gegaan THX GOD !! ASDL >> CHELLO. Ik zou nooit meer terug willen.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:39:
[...]

uhu, kabel begin ik net eens over ???

No offence maarre ik heb kabel, upload altijd rond de 90kb/s download altijd rond de 500kb/s en een gemiddelde ping van 12ms naar sites in nederland.Laatste storing 18 maanden terug en opgelost binnen een dag.

dusse think again about your 2 cents
Bij welke kabelaar zit jij dan? een up van 90kb/s is heeel erg snel.
Pagina: 1