Ik heb voor het ontwikkelen van een applicatie een bugtracker gemaakt. De informatie over de bugs, gebruikers en de reacties van de gebruikers wordt opgeslagen in een MySQL-database. De gebruiker wordt in eerste instantie verwelkomd met een overzicht van alle beschikbare bugs:

De tabel bugs ziet er als volgt uit (alleen relevante velden):
bugid, userid, assignedto
De tabel users bevat:
userid, email
De tabel comments:
bugid, userid, timeposted
Het overzicht moet, naast wat het nu laat zien, ook de tijd van de laatste reply (comment) op die bug laten zien. Een ander punt wat ik wil verbeteren is dat er niet per bug nog een extra query uitgevoerd hoeft te worden om het emailadres van de developer die de bug gaat tackelen (zijn useid staat in assignedto) te achterhalen.
Ik ben zelf een beetje de weg kwijt hoe ik het best deze query kan samenstellen. Momenteel wordt deze query uitgevoerd:
En bij elke bug nog
Hoe kan ik deze samenvoegen tot één query, en het liefst in diezelfde query de tijd van de laatste reply op die bug aanroepen?

De tabel bugs ziet er als volgt uit (alleen relevante velden):
bugid, userid, assignedto
De tabel users bevat:
userid, email
De tabel comments:
bugid, userid, timeposted
Het overzicht moet, naast wat het nu laat zien, ook de tijd van de laatste reply (comment) op die bug laten zien. Een ander punt wat ik wil verbeteren is dat er niet per bug nog een extra query uitgevoerd hoeft te worden om het emailadres van de developer die de bug gaat tackelen (zijn useid staat in assignedto) te achterhalen.
Ik ben zelf een beetje de weg kwijt hoe ik het best deze query kan samenstellen. Momenteel wordt deze query uitgevoerd:
code:
1
| SELECT bugs.*, users.userid, users.email FROM bugs, users WHERE bugs.userid = users.userid |
En bij elke bug nog
code:
1
| SELECT users.email FROM users, bugs WHERE bugs.assignedto = users.userid AND bugs.bugid = ' . $row['bugid'] |
Hoe kan ik deze samenvoegen tot één query, en het liefst in diezelfde query de tijd van de laatste reply op die bug aanroepen?