[Mandr. 10] Raar beeld in console en bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:08
Hallo,

Bij het afsluiten van m'n pc met Mandrake 10 (Public Community) krijg ik het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.klmn/tweakers/shutdown.jpg

Hij sluit overigens wel gewoon goed af. Het beeld bij het osptarten is wel gewoon goed. Ook bij het ingaan van een console vanuit de grafische krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.klmn/tweakers/console.jpg

Bij het booten naar runlevel 3 gaat wel goed. Ik heb de nieuwste NVidia drivers opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Voordat ik die drivers geinstalleerd had was het probleem niet.

Specs:
-Leadtek GF 4 TI 4200
-Asus A7V333
-Mandrake 10.0 Public Community inclusief alle beschikbare updates
-Hercules ProphetView 720 LCD

Wie weet raad? Tnx :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hark_k op 25-03-2004 16:21 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Wat bedoel je met het booten naar runlevel 3? Ik bedoel, gebruik je normaal runlevel 5 ofzo incl. X e.d.? En gaat het dan fout of wat?

Ik begrijp eruit dat als je Mandrake in runlevel 3 laat booten dat dan wel alles goed gaat?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb hetzelfde, ook met Nvidia drivers. Het gebeurt als X gestart wordt met tv-out (als het kabeltje van in de TV zit :)).

Ik geloof dat er op de site van Suse een oplossing staat. Iets met framebuffers. Heb het zelf niet geprobeerd dus ik weet niet of het werkt (gebruik wel een terminal als ik iets via CLI wil doen).

• Hark_k
DeMoN schreef op 25 maart 2004 @ 17:19:
Wat bedoel je met het booten naar runlevel 3? Ik bedoel, gebruik je normaal runlevel 5 ofzo incl. X e.d.? En gaat het dan fout of wat?

Ik begrijp eruit dat als je Mandrake in runlevel 3 laat booten dat dan wel alles goed gaat?
Juist. Normaal start hij op in X, en als ik dan naar een andere console switch dan wordt die tekst onleesbaar. Ik kan dan wel weer gewoon terug naar X.
Als ik boot in runlevel 3 (zonder grafische meuk dus), dan is alles wel in orde.

• Hark_k
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 17:52:
Ik heb hetzelfde, ook met Nvidia drivers. Het gebeurt als X gestart wordt met tv-out (als het kabeltje van in de TV zit :)).

Ik geloof dat er op de site van Suse een oplossing staat. Iets met framebuffers. Heb het zelf niet geprobeerd dus ik weet niet of het werkt (gebruik wel een terminal als ik iets via CLI wil doen).
Perfect, tnx!!! :) Dit was inderaad het probleem. Met het kabeltje eruit werkt het prima, erin is het weer prut. Ik ga weer ff verder googlen. Nogmaals dank!

Edit: Voor de geinteresseerden: http://portal.suse.com/sdb/en/2001/05/blackconsole.html

[ Voor 8% gewijzigd door Hark_k op 27-03-2004 17:54 ]

Verwijderd

Ik heb zelf nog een andere oplossing gevonden: Zet de TV aan :)

Als de TV aanstaat is het beeld in de console goed.
Pagina: 1