[Cacti] Probleem met maken MySQL-stats

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Al een tijdje loopt Cacti (mrtg/rrd-tool frontend) uitstekend op een server, alleen krijg ik het niet voor elkaar om de output van een mysql php-script in een tabel te zetten.

Ik heb een 'Device input method' gemaakt die het php-script uitvoert, en tevens een aantal output-fields aangemaakt voor de verschillende outputs van het php-script.
Dat deel is (denk ik) wel goed...

Tevens heb ik nu wel een tabel...alleen blijft die leeg. Ik weet niet precies wat en hoe ik nou bij 'graph items' moet invullen.

Is er iemand die werkende mysql-stats in Cacti heeft draaien, en die mij dat kan uitleggen?

Motor-Forum.nl

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
*Kick*

Motor-Forum.nl

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
*Nog een*

Gebruikt niemand deze stats?

Motor-Forum.nl

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Kan je de data die je krijgt van dat systeem op een andere manier laten doorsturen? Als je de data binnenkrijgt ligt het al zeker niet aan je systeem, maar aan je script. Als je je data niet binnen krijgt blijven de twee mogelijkheden nog altijd eeeh... mogelijk :X Laat het mailen? Kan je anders je script posten?

[ Voor 9% gewijzigd door dingstje op 30-03-2004 18:13 ]

If you can't beat them, try harder

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Het script is goed, ik krijg data terug als ik het script draai. Het probleem is juist dat de data in een grafiek gezet moet worden...hoe! :)

Motor-Forum.nl

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
En nog een kick...

Motor-Forum.nl

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:09

zwik

randomized

Op de website van raXnet (cacti) is een MySQL script te downloaden. Deze kan je vervolgens importeren in je cacti zodat je een nieuwe data query kan maken en dus stats kan maken.

Heb je wel een crontabje gemaakt waarin je cmd.php runt om je host(s) te pollen?

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Hehe, dat weet ik alemaal wel, maar hoe precies:)

Scriptje loopt gewoon, alle andere stats lopen ook gewoon, alleen hoe ik de output van het mysql-script moet omzetten in grafieken....dat lukt me dus niet.

Motor-Forum.nl

Pagina: 1