Toon posts:

Wie is er een held in CATIA en kan mij helpen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mechanisme in CATIA V5R11 getekend, bevat nogal wat rollende delen, maar krijg het maar niet goed voor elkaar, om het geheel werkend te krijgen.

Gaat vooral over DIGITAL mockup en dan DMU kinematics,

Zijn er hier mensen die hier verstand van hebben.??

Verwijderd

Topicstarter
en een linkje naar een video filmpje 2mb

De bedoeling is dat de middenste rol rolt, dat doet die wel over de bovenste arm, maar over de onderste arm is catia alleen maar blij als die shuift.??

http://www.everdij.com/1.avi

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb tijdens mijn opleiding ook met CATIA leren werken, een deel ervan althans. Ik weet uit ervaring dat het niet makkelijk is om een wat complexere beweging te maken. Het koste ons heel veel tijd en geëxperimenteer. Heb je de help op dit gebied al goed doorgenomen? De help-functie van CATIA is heel uitgebreid en duidelijk. Het is me trouwens niet helemaal duidelijk wat welke rol precies moet doen, post anders eens een zijaanzicht en geef daar in aan wat je voorelkaar wilt krijgen, eventueel in combinatie met de CATIA-file, misschien dat ik morgen of in het weekend ff kan kijken... :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Catia op school? Luchtvaarttechnologie?

De bedoeling is dat het een zo wrijvingsmogelijk mechanisme is,
Dit kan alleen maar als er rollende vlakken zijn, rollen geeft immers veel minder wrijving als glijden.

Om de middelste rol zit een bandje ( niet getekend) deze houdt dat bandje normaal gesproken op zijn plek. Maar dat moet niet uitmaken voor de animatie, want de middelste rol rolt over de bovenste EN onderste arm.

Ik heb het geheel alleen maar half werkend kunnen krijgen door de middelste rol over de bovenste heen te laten rollen, maar glijdend over de onderste, dit moet dus ook rollend worden.

linkje met cat files, ( let er op dat je dezelfde dir structuur gebruikt, anders wordt catia zieling)

http://www.everdij.com/rlm.zip

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
zag nog ergens een oude post van je staan, op zoek naar catia handleiding, nou ik heb hem wel, heb het trouwens ook doorgenomen. maar dit probleem staat er natuurlijk weer niet in.

P.s totale handleiding moet wel een record zijn voor een programma. ongeveer 50.000 a 60.000 pagina;s!!!!!!!!!!! gaat dus niet in een boek passen.

• breinonline

breinonline

De handleiding heb ik. Gezipt past de iets meer dan 1Gig aan htmltjes op één cd :D Ik ga even naar je bestand kijken, maar heb hier geen CATIA, dus ik kan niet direct voor je kijken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt, ik hoor het wel

• breinonline

breinonline

Ik heb hier Catia V5 R8, maar die weigert jou files te openen omdat ze met een hogere versie gemaakt zijn. Kijk eens of je ze onder een eerdere versie kan opslaan? Overigens zei een ex-studiegenoot (luchtvaarttechnologie ja) van mij ook nog dat je absoluut de help files moet lezen, daar leer je heel veel van. Hij kan het weten, want hij werkt er sinds kort dagelijks mee voor zijn werk.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik dus gelezen,.... ik zal even kijken of ik het onder een oudere versie kan opslaan
Pagina: 1