Toon posts:

netwerkinstellingen op afstand aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de netwerkinstellingen via het register op afstand aan te passen. Of dat deze altijd op een staandaard manier geladen worden.

Ik heb nu het geval dat mijn TCP/Ip instellingen verkeerd staan op heel wat PC's en ik wil dat (zonder aan te melden op die PC's) automatisch wijzigen.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Door een batch / vbs script af te laten spelen op die pcs?

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
VB-Script zou een hele goede optie zijn. Heb je misschien ook een verwijzing waar ik de commando's (of registersleutels) kan vinden.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 15:39:
VB-Script zou een hele goede optie zijn. Heb je misschien ook een verwijzing waar ik de commando's (of registersleutels) kan vinden.
ff zoeken he ;) http://cwashington.netreach.net is een handige site met veel scripts en voorbeelden.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Reptile209

- gers -

Dan moet je natuurlijk wel even aangeven *wat* je wil veranderen he... :+
En hou er rekening mee dat misschien niet al je users rechten hebben om het register/netwerk aan te passen, dus dat het script als admin of system moet draaien. Tip (als dat niet al je bedoeling was): zet meteen al je PC's op een DHCP-server, dan kan je ze in de toekomst nog makkelijker aanpassen :).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Alle PC's starten middels een DHCP server. Echter ik heb een paar voorbeelden die ik op afstand zou willen aanpassen:

- TCP/IP -> WINS -> NetBIOS instelling
- LMHOSTS (selected)
- Bindingen van ethernet (volgorde en selected)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eerlijk gezegd weet ik niet welke registersleutels t zijn. Maar je kunt natuurlijk altijd met een monitortool je register in de gaten houden. Je verandert dan een instelling en de tool vertelt welke sleutel cq bestand op je schijf gewijzigd is.

Weet ff niet hoe het programma heet.

==
hoi

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

netsh.exe kom je een heeeel eind mee.
Het is duidelijk dat je zelf amper gezocht hebt, anders had je zo gevonden dat je met deze buildin tool van windows een heleboel kunt doen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.