Toon posts:

Twijfel tussen html en php (n00b)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een dilemma. Ik ben bezig met een site compleet opnieuw op te bouwen, maar ik wil deze nu graag in PHP gaan bouwen (of tenminste een groot gedeelte hiervan).

De huidige site bestaat compleet uit html. Dit zijn echter ca. 450 pagina's html, die praktisch allemaal hetzelfde zijn. Alleen de foto is anders, en de omschrijving van het artikel. Tevens heb ik onderaan de pagina een reactieformulier welk via CGI werkt. Klant krijgt hierdoor een nette autoreply met de door hem of haar opgegeven data en ik krijg een opsomming via e-mail. Ook worden de gegevens opgeslagen in een txt bestand waardoor ik een newsletter kan sturen (uiteraard met toestemming van de klant omdat hij dit heeft aangegeven in het formulier).

Nu is het "dilemma" dat ik de site ook in 3 (of meerdere) talen wil gaan maken en ik weet dat PHP icm MySql heel snel de gegevens in een template kan zetten (aangezien alle pagina's verder hetzelfde zijn) door de gevens uit de DB te halen en deze op de juiste plaats te zetten.

Ik zie het namelijk voor me om in MySql een aantal tabellen te maken, bijv. Nederlands - Duits - Engels en hieronder de verschillende gegevens in de desbetreffende taal. Deze moet vervolgens door PHP op de goede plaats in de template neergezet worden aan de hand van de gewenste taal. En het artikelnummer moet auto. in het reactieformulier gezet worden.

Probleem is echter dat ik een PHP n00b ben. En ik van mijn opdrachtgever een deadline heb (2 weken).

Ik ben al een aantal dagen bezig geweest met een cursus PHP van VTC (virtual training Company), maar ik ben bang dat ik niet én die training kan volgen en dan nog tijd over heb om de site te maken. Al vreet het wel aan me wetende dat ik 450 pagina's html moet maken, terwijl dit voor PHP een "eitje" zou moeten zijn.

Nu is mijn vraag;
Kan ik dit specifieke gedeelte van PHP en MySql binnen 2 weken leren of moet ik toch "alles" van PHP onder de knie hebben? (ik ben wel van plan om te proberen zoveel mogelijk van PHP te leren, maar ik zit dus met die 2 weken)
En zijn er hulpsites die specifiek op dit onderdeel ingaan?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19

TwoR

Gekleurde stippen

Tuurlijk kan je dit in 2 weken leren. Wat je hoier voor nodig hebt is een simpele DB en een pagina die aan de hand van een Id de juiste tekst eruit haalt. Je hoeft zeker niet alles te weten.

Kijk eens op www.phpfreakz.nl daar staan genoeg voorbeeld scriptjes.

Wat is verder je doel met dit topic. DAt de ene helft zegt dat je het wel kan en de andere helft niet?

[ Voor 24% gewijzigd door TwoR op 25-03-2004 15:32 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Ik denk dat het wel te doen is, je bent alleen een simpele database nodig en een klein stukje code. Maar 2 weken is wel aan de krappe kant, je moet ook nog alle data in de tabellen krijgen.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
Ik denk dat als je je richt op deze dingen dat je aardig ver komt. het is opzich niet zo heel erg moeilijk.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 11:59

killercow

eth0

Probleem is echter dat ik een PHP n00b ben. En ik van mijn opdrachtgever een deadline heb (2 weken).
Kortom je hebt de kennis niet in huis om een verkochte dienst te leveren?
Das aardig onhandig van je.

Wellicht kun je eens rondvragen bij andere webdevelopment bedrijfjes?
Het kan geen probleem zijn voor de meeste bedrijfen om dit voor je te klaren, de kosten van dir alles? tjah hopenlijk heb je genoeg gevraagd aan je opdrachtgever zodat je zelf nog wat overhoud..

Voor de rest?
Google's your friend, en eventueel php.net maar eens door gaan lezen, er zijn ZAT tutorials,

ps, je voorgestelde database structuur is ook niet echt jofel, mischien ook even bijspijkeren op database normalisatie niveau?

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
thanks ;)

Ik heb mijn opdrachtgever ook niet beloofd dat ik alles in php zal maken.
(voor de duidelijkheid, het is het bedrijf van mijn vader). Maar we willen de huidige site een frisse look geven, en ik kan de meeste gegevens voor de nieuwe pagina's (die dus in Html geschreven zijn) copieren vanuit de bestaande pagina's.

Maar aangezien ik het graag in 1x goed doen wil, dacht ik aan PHP icm MySql.
En als ik dus een beetje over de "deadline" van 2 weken kom, dan is er ook nog geen man overboord, maar ik wil het niet te lang uitrekken.
Als men zegt; dit is voor een N00b niet te doen, geen probleem... dan ga ik alles in html stampen, en ga na 2 weken alsnog druk bezig met een cursus PHP met MySql.
Maar ben alleen bang dat dit onderdeel misschien achteraf toch "gemakkelijk" te doen was voor mij en ik alles dubbel kan doen.

En die database structuur was maar een simpel voorbeeld ;)... om een beetje een visualisatie te geven van het geheel wat ik bedoel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 15:58 . Reden: typo ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37

Pelle

🚴‍♂️

Als je een beetje je best doet, dan moet dit best goedkomen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.