Toon posts:

Internet werkt maar half onder edimax router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb alles al dorzocht en geprobeerd maar nog werkt t niet

ik heb een aantal dage geleden een edimax 6104k router gekocht bij mycom
ik heb de router aangesloten op mijn adsl modem (speedtouch home) (xs4all) en mijn pc en laptop op de router aangesloten. vervolgens heb ik mbv de quicksetup de router ingesteld.

mijn pc maakt moeiteloos verbinding met het internet op poort 1 met 10.0.0.138 pc1

mijn laptop krijgt geen verbinding op poort 2 met 10.0.0.138 pc2 maar ook niet op poort 1 met pc1..hij zoekt wel verbinding maar krijg na verloop fout 721

mijn pc wil zelf ook geen verbinding maken op poort 2 onder pc2..wederom een 721

zonder de router werken de computers probleemloos wat internet betreft

ik heb alles al gecheckt en de computers zien elkaar wel op het netwerk dus daar ligt t niet aan. ik heb ook de laatste firmware geinstalled v. 2.78 ook beide computers krijgen wel netjes een ip aangewezen van de router

instellingen van de router:

WAN: Static IP>

IP Service Provider: 10.0.0.150
Subnetmask: 255.255.255.0
Service Provider gateway adres: 10.0.0.138

Lan:
IP Adres: 192.168.0.1
IP Subnetmask: 255.255.255.0
DHCP Enabled - Lease Time forever

NAT Enabled met default settings

Firewall Disabled

thx in advance

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat bedoel jij met poort 1 en 2!?

Geef eens een IPconfig uitdraai van alle pcs.

Verwijderd

Topicstarter
port 1 en 2, bedoel dus de poorten die aan de achterkan van de router zitten

hier de ipconfigs

www.xs4all.nl/~rociola/webfiles/ippc.gif das de pc

www.xs4all.nl/~rociola/webfiles/iplt.jpg das de laptop

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat ik wel gek vind is dat als ik de router op pptp xdsl zet, zoals in de mycom tutorial dat ik dan bij default gateway niet 10.0.0.138 kan invullen omdat ie m dan weer terug op 0.0.0.0 zet

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hoe oud is die speedtouch...

want bij neuwere speedtouches zitten de routerfunctionaliteiten gewon ingebouwd...

alleen de switch nog niet

en ehb je de dns servers wel ingesteld....

[ Voor 14% gewijzigd door Romke op 25-03-2004 20:46 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
de speedtouch is van begin 2001 dus lijkt mij dat er nog geen router in geboud zit

ik heb geen dns ingevoerd maar aangezien mijn pc wel gewoon verbinding maakt lijkt me dat het dat niet kan zijn..mijn laptop wil gewoon helemaal geen verbinding met internet meer maken!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom stel je die gegevens in bij de pc's? (pc1 enzovoort)

Op mijn router Draytel en bij mijn schoonfamilie op de sitecom stel je die gegevens alleen in op de router zelf, de computers zelf stel je niets in (ip, dns en gateway van de server via DHCP).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
dat 10.0.0.138 pc1 is om de verbinding tot stand te brengen..op mijn pc werkt het toch ook prima...vrienden van mij hebben ook die instelling en daar werkt het wel!
Pagina: 1