Ik heb de volgende setup:
- Toshiba satellite A40-260
- SMC wireless card 11mbit pmcia
- Windows xp home edition
- Linksys wireless router
Het probleem is als volgt, als ik de wireless kaart in mn notebook heb zitten dan krijgt deze gewoon een signaal van de router, dit signaal is uitstekend geeft xp aan.
Het probleem nu is dat ik geen ip krijg toegewezen van mijn router.
De volgende instellingen heb ik al geprobeerd:
- Router instellingen allemaal goed (DHCP, WEPkey, Mac filter (stond al uit), reboot)
- Pc instellingen, webkey goed ingesteld, protocol staat op dhcp, alle waardes etc.
van de wireless card staan goed. Drivers nogmaals geinstalleerd
via de utp-kabel heb ik gelijk internet. De wireless lan-verbinding
softwarematig loskoppelen uit de netwerkbrug zorgt ook niet
voor de oplossing.
Iemand anders hier in huis heeft ook een notebook met wireless inet, deze werkt al lange tijd zonder problemen....
Ik ben ten einde raad, hopelijk weet iemand hier nog waar ik misschien iets vergeten ben of misschien wel direct de oplossing weet
- Toshiba satellite A40-260
- SMC wireless card 11mbit pmcia
- Windows xp home edition
- Linksys wireless router
Het probleem is als volgt, als ik de wireless kaart in mn notebook heb zitten dan krijgt deze gewoon een signaal van de router, dit signaal is uitstekend geeft xp aan.
Het probleem nu is dat ik geen ip krijg toegewezen van mijn router.
De volgende instellingen heb ik al geprobeerd:
- Router instellingen allemaal goed (DHCP, WEPkey, Mac filter (stond al uit), reboot)
- Pc instellingen, webkey goed ingesteld, protocol staat op dhcp, alle waardes etc.
van de wireless card staan goed. Drivers nogmaals geinstalleerd
via de utp-kabel heb ik gelijk internet. De wireless lan-verbinding
softwarematig loskoppelen uit de netwerkbrug zorgt ook niet
voor de oplossing.
Iemand anders hier in huis heeft ook een notebook met wireless inet, deze werkt al lange tijd zonder problemen....
Ik ben ten einde raad, hopelijk weet iemand hier nog waar ik misschien iets vergeten ben of misschien wel direct de oplossing weet