mkinitrd lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben bezig een nieuwe kernel te bakken, geheel volgens de Linux Kernel Howto.
Ik wil een aantal systeem drivers als module laden, omdat met name mijn scsi ServeRaid nog weleens een update zal krijgen. Ik heb dus netjes in de kernel config aangegeven dan het een module moet worden.
Vervolgens de kernel gecompileerd, modules gecompileerd en geïnstalleerd.
Maar als ik nu 'mkinitrd /boot/initrd-2.6.4-smp 2.6.4-smp' start, krijg ik de fout dat er geen modules gevonden kunnen worden voor ips (de ServeRaid controller) en aic7xxx (de onboard scsi controller). Als ik vervolgens in /lib/modules/2.6.4-smp/kernel/drivers/scsi kijk, dan zie ik wel alle modules die ik zou moeten hebben, alleen hebben ze allen de extentie .ko ipv .o
Als ik vervolgens de modules over kopiëer uit de directory van 2.4.20 (de huidige kernel), dan wil mkinitrd wel werken.

zijn mijn modules wel goed gecompileerd??? of moet ik extra opties ergens meegeven???

edit:

ik krijg bij het command 'make modules_install' wel regelmatig deze fout:
code:
1
depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.6.4-smp/kernel/...

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 25-03-2004 15:03 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Modules onder 2.6.x hebben niet meer de extentie .o maar .ko. Verder kun je er van uit gaan dat als die modules er met die extentie aanwezig zijn in je /lib/modules//../../ dat ze wel goed gecompiled zijn. Of ze ook gaan werken of meerdere opties nodig hebben, dat zou ik zo niet weten.

offtopic:
Waarom wil je eigenlijk een initrd hebben? Het kan toch net zo goed zonder

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
deepbass909 schreef op 25 maart 2004 @ 14:55:
ik krijg bij het command 'make modules_install' wel regelmatig deze fout:
code:
1
depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.6.4-smp/kernel/...
Deze melding krijg je omdat je nog wat nieuwe tools mist om modules te laden. In debian het het pakketje waar deze tools inzitten module-init-tools. Ik weet niet hoe het in andere distributies heet, maar zal wel iets soortgelijks zijn. Ik denk dat dan je andere probleem ook grotendeels is opgelost.

Verwijderd

Je moet een nieuwere kminitrd script hebben. Jouw versie werkt alleen onder 2.4.x, er zijn hele simpele patches om die ook met 2.6.x te laten werken, google d'r ff op los zou ik zeggen. Ze wijzigen de extensie van .o naar "if 2.4 .o else if 2.6 .ko" (d'uh) en nog iets anders maar dat ben ik helaas vergeten (anders had je de patch zo wel gekregen).

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
owkee, dat er nieuwe init tools gebruikt worden, was ik inmiddels achter. Deze heb ik geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat.
Dat ik nog met een initrd wil werken, heeft te maken met dat ik boot vanaf een SCSI Raid controller, die anders niet wil werken (voor zover ik tot nog toe heb kunnen nagaan).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Nee,nee, mkinitrd zit niet in module-init-tools, die moet je apart extra patchen...
Pagina: 1