[VB] waarden uit tabel in Worddocument inlezen *

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Lang verhaal.
Ik ben op dit moment bezig met een project binnen een bedrijf.
Het bedrijf heeft een aantal afdelingen waar men brieven typt in Word. Elke afdeling schrijft z'n eigen soorten brieven en om die reden heb ik voor elke afdeling een wordsjabloon gemaakt. Hierdoor heeft men ook beschikking over eigen autoteksten etc. Vanuit een brievenmanagement programma wordt Word opgestart tezamen met een macro-opdracht. Deze bepaald de afdeling en laadt het daarbij behorende sjabloon.

Er zullen uiteindelijk 40 afdelingen zijn en dat maakt het beheer van de sjablonen en de autoteksten moeilijk. Dus vandaar een mogelijke oplossing.
Op het moment dat een sjabloon geladen wordt, worden de autoteksten met behulp van een een VB macro uit een extern bestand ingelezen. Mijn idee voor dit externe bestand is een Word document met tabel.
De tabel heeft 2 kolommen en zoveel rijen als nodig zijn.
In de eerste staat de autotekstcode en in de tweede de tekst die erbij hoort. Ik lees de eerste kolom (dus de autotekstcode) uit, schrijf deze naar een variabele, schuif 1 cel op en voeg deze als autotekst toe met als code de variabele uit de 1e kolom.
Dan schuif ik naar de 2e rij, 1e kolom, schrijf de inhoud naar een variabel, schuif 1 cel op, voeg de inhoud toe als autotekst met als code de variabele etc.

Dit lukt prima, ware het niet dat ik het niet voor elkaar krijg dit hele zaakje in een loop te vangen. Ik heb de EOF optie geprobeerd, maar kennelijk gaat dat voor tabellen niet goed.
Naar mijn mening moet je een loop gebruiken die zoveel maal rond gaat als dat er cellen in de tabel zijn, alleen kom ik er niet achter hoe ik dit geprogrammeerd krijg.

De search/internet biedt (voor zover ik kan begrijpen wat er in verschillende topics/artikelen staat) weinig soelaas.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54

Maasluip

Kabbelend watertje

Je hebt Tables(1).Rows.Count en Tables(1).Columns.Count
Zelf gebruik ik dat regelmatig, waarbij ik wel in de tabel sta en daardoor Selection.Tables(1) kan gebruiken. Ik weet niet of het in jouw situatie ook past, maar er moet toch wel zoiets zijn als Book.Tables(1) voor het hele document?

Signatures zijn voor boomers.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
/me bescheiden kick

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world