Normalizen van 1100 Avi's

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54
Ik ben voor een bedrijf bezig een hoop avi filmpjes aan te passen (leuk stagewerk. :)). In elke avi is het geluid verschillend. Het bedrijf heeft mij gevraagd om het geluid in elke avi in te stellen op 92DB. Ik heb al een paar handmatig gedaan. Maar ik vroeg mij af of er een snelle manier is om 1100 avi's te normalizen.

Nu werk ik al volgt:
Virtualdub-)audio extraxten
MP3gain-)op 92DB instellen
en dan weer opslaan in Virtualdub

[ Voor 5% gewijzigd door AttiX op 25-03-2004 14:32 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
is er nie misschien een plugin voor VirtualDub die dat kan doen?... (weet nie of die bestaat hoor, zeg maar wat)

Home Assistant Configuratie V&A

• AttiX
In virtualdub zit wel een audioplugin:gain, maar hiermee kun je het geluid alleen maar 1 of 2 DB hoger mee zetten, maar dus niet vastzetten op 92.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Kun je niet een stuk of wat audiobestanden in MP3gain zetten? Als hij dan met de 1 klaar is, meteen met de ander begint? of neemt hij dan een verkeerde Db waarde aan?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik weet niet of je VirtualDub en MP3Gain via batch kunt aansturen. Anders kan je een progje maken dat een batch bestand maakt en dan dat batch bestand uitvoeren.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
ben bang dat het zelf software schrijven gaat worden om dit geregeld te krijgen... heb nog nooit van een progje gehoord waarbij je een hele list in 1 keer kan doen...

iRacing Profiel

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:44
eigenlijk hoef je alleen een batch plugin voor virtualdub te hebben, want mp3gain werkt gewoon alles achter elkaar af.

die batch hoeft er ook alleen maar voor te zorgen dat alle bestanden in een mapje de ingestelde opties uitvoert (in dit geval extracten, zit al in virtualdub, dus daar hoeft niet eens een plugin voor)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• AttiX
En dat ie dan vervolgens het geluid weer bij de avi voegt? Klinkt leuk, maar hoe maak je zoiets? :)

Ik zal nog eens wat rondsneupen bij de scripts voor virtualdub.

• AttiX
Heb onder linux gespeeld met Avidemux, maar dat bied ook geen uitkomst. :(
Pagina: 1