Ik ben al enige tijd bezig met een menu te maken voor een project.
Nu wordt het menu dynamisch dus laat ik deze uitlezen uit een d-base.
In de database heb ik 2 tabellen aangemaakt, de eerste zijn de kopjes van het menu. Informatie, Actueel en Webmail dus.
in de tweede tabel zijn de subcategorieën, samen met [i]hid[/id] deze verwijst naar het hoofd-id van de eerste tabel dus..(zal hier nog wel een query in moeten zetten bij MySQL denk ik
)
Affijn, hieronder even snel de tabelletjes (urls ontbreken)
Nu heb ik met de volgende php code de eerste tabel goed weer kunnen geven, mijn bedoeling is om de menu's uit te laten schuiven als je op de eerste categorie drukt
Heb me al een aantal dagen helemaal lam gezocht op het internet en in boeken en allerhande documentatie. maar kan nogsteeds niet vinden wat ik wil.
Heb al wel wat gevonden met
maar dan klopt het bovenstaande weer niet
Zie ff door de bomen het bos niet meer, nee ik request geen volledig script, maar iemand die mij misschien een eindje opweg kan helpen...
Nu wordt het menu dynamisch dus laat ik deze uitlezen uit een d-base.
In de database heb ik 2 tabellen aangemaakt, de eerste zijn de kopjes van het menu. Informatie, Actueel en Webmail dus.
in de tweede tabel zijn de subcategorieën, samen met [i]hid[/id] deze verwijst naar het hoofd-id van de eerste tabel dus..(zal hier nog wel een query in moeten zetten bij MySQL denk ik
Affijn, hieronder even snel de tabelletjes (urls ontbreken)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Tabel1, naam: Menu. Id | name | url 1 Informatief 2 Actueel 3 Webmail Tabel2, naam: sub. Id | hid | name | url 1 1 De school 2 1 Agenda 3 2 Nieuwsbrief 4 2 Fotos 5 2 Agenda |
Nu heb ik met de volgende php code de eerste tabel goed weer kunnen geven, mijn bedoeling is om de menu's uit te laten schuiven als je op de eerste categorie drukt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? include "config.inc.php"; $sql = mysql_query("select name,url,target from menu"); while(list($name,$url,$target) = mysql_fetch_array($sql)) echo "<a href='http://$url' target='$target'>$name</a>\n<br>"; ?> |
Heb me al een aantal dagen helemaal lam gezocht op het internet en in boeken en allerhande documentatie. maar kan nogsteeds niet vinden wat ik wil.
Heb al wel wat gevonden met
PHP:
1
| if (isset( |
maar dan klopt het bovenstaande weer niet
Zie ff door de bomen het bos niet meer, nee ik request geen volledig script, maar iemand die mij misschien een eindje opweg kan helpen...