Toon posts:

Problemen @home icm Router per 18-03

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Meerdere topics hier heb ik er al op nageslagen, echter bracht geen een topic het antwoord.

Wat is het probleem?
Sinds 18 maart krijg ik internet via mijn router op wat voor manier niet meer aan de praat. Koppel ik mn uplink echter aan mn Hub en vervolgens naar mn PC werkt het wel zonder problemen. Zodra ik de router eraan hang, lijkt mn modem te gaan hangen. Soms krijg ik nog wel een verbinding maar deze houdt meestal hooguit 5minuten stand, waarna de router weer disconnected aangeeft.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
Het meest voor de hand liggende is natuurlijk het resetten van de router. Dit bracht echter geen resultaat.

Zowel een statisch IP als een DHCP toewijzen aan de router werkt niet.

Ik kwam ergens in een topic hier tegen over een UPNP optie die bij de NAT zou staan, deze staat er echter niet.

Het clonen van het MAC adres heb ik ook geprobeerd, ook dit is niet gelukt.

Firmware upgrade van de router (sweex) ister niet.

8)7 8)7 8)7

Het gekke is dat dit niet alleen bij mij het geval is. Meerdere ex-collegas en kennisen van me zitten met precies hetzelfde probleem. Via een router werkt het niet, een directe lijn werkt zonder problemen.
Nu heeft de router altijd perfect gewerkt, maar sinds 18 maart dus is het hopeloos. Nu weet ik dat @home bezig is met het opschroeven van de upload, maar dit zou naar mijn mening ook geen oorzaak kunnen zijn.
In mijn geval gaat het om een Sweex router, een ex-collega van me heeft een d-link waarbij het dus ook niet werkt.

Zijn er hier meer mensen die er last van hebben en die eventueel een oplossing weten dan zou ik het graag horen!

Met vriendelijke groet,
Maarten

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als je denkt dat je modem hangt waarom heb je daar nog niet de firmware van geupgrade? (wat voor modem heb je uberhaupt!?)

Probeer anders ook even de firmware van je router te flasehen, misschien is de firmware een beetje brak//

Kan je in je modem een device instellen als server? (alles forwarden en puur als modem laten werken)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al eerder vermeld is er geen firmware upgrade voor mn router.
En nogmaals,

het gekke is ook dat het niet alleen bij mij het geval is. ook diverse ex collegas hebben er last van. En vanmiddag ook van een vriendin gehoord dat die precies hetzelfde hebben.. @Home via de router werkt simpelweg niet (meer?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 16:56:
@Home via de router werkt simpelweg niet (meer?)
Dat lijkt me sterk, Omdat ik hier @home heb met een router ;)

Verder kan ik je niet helpen, Ik neem aan dat je de Helpdesk al hebt gebelt?

Verwijderd

ik heb ook nergens last van. Modem icm met een Freesco bakje

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

misschien omdat er veranderingen in het syteem van @home zijn doorgevoerd??

daar hoorde ik laatst nog wat over zeggen hier op GoT

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
de helpdesk zegt simpelweg geen support te geven bij routers :'(

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56
Dit is een bekend verschijnsel van 'oude' (ze worden nog steeds verkocht uit oude voorraad) Sweex routers en @home. Zie ook het volgende artikel op sweex.nl :
http://www.sweex.nl/nieuws.asp?nieuwsID=290

Ik ben zelf al maanden bezig om een router geruild te krijgen tegen een nieuwere versie die wel met @home werkt.

Ding werkte eerst een weekje schijnbaar ok (maar was er ook niet veel) maar heeft een gruwelijk onstabiele verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het gekke dus, omdat deze al een half jaar goed werkt.
Maar nogmaals :) collega van m heb een D-Link met psies dezelfde probs...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 21:47:
de helpdesk zegt simpelweg geen support te geven bij routers :'(
Je kan toch moeilijk verwachten dat je internetprovider 1001 verschillende routers met al hun kuren gaan ondersteunen ? Als je router gewoon voldoet aan de RFC's dan is er geen enkel probleem.

Verwijderd

Ik lijk er ook last van te hebben. edimax6104 @home Tilburg. Verbinding valt af en toe weg. Ik kan echter niet op de modem checken aangezien die op de kamer van een huisgenoot staat. Maar eens kijken of ie als ik direct aansluit ook problemen krijg.

Wat doen jouw modemlampjes?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 19:29 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 19:22

Caveman

whahoehaha

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan ook precies.....alleen een andere router (vigor2200e) ook van dezelfde datum problemen.... het lijkt of @home de routers over de emmer helpt.
Had al bijna een andere router gekocht..... een sweex , maar dat hoef ik dus ook niet te doen.
Naja, mijn voornemen om over te stappen naar een andere ISP is dan hierbij gemaakt......

[ Voor 3% gewijzigd door Caveman op 26-03-2004 21:48 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:48
Mja als je een sweex lb00020 hebt werkt die zo en zo niet met @home(motorola en com21).
De lb00021 werkt hier perfrect. Ik betwijfel of @Home wat aan de netwerk standaard heeft veranderd bij jullie in de buurt maar je zou het kunnen vragen aan de helpdesk.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

daar zat ik dus ook aan te denken..

ik hoorde hier laatst een paar mensen wat roepen over l2tp en dhcp veranderingen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 19:22

Caveman

whahoehaha

Ok, een hele avond zitten lezen (direct op de modem, zonder de router :) )
Heb wat tips opgevolgd van :
http://www.troublesathome...es/3/4764.html?1080331904
http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=469
http://www.troublesathome...scus/messages/3/3742.html
http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=870
http://www.troublesathome...es/3/4735.html?1080150308

Het lijkt erop dat het andere gebruikers zijn bij je in de buurt die hun router niet goed hebben staan en APR stormen veroorzaken ofzo, alhoewel het wel vreemd is dat het begonnen is nadat @home met de upload "verbetering" is begonnen. igg hebben ze wat netwerk veranderingen gemaakt die kennelijk bepaalde merken routers over de emmer helpt. Het is zeker niet beperkt tot 1 merk, ik heb uit die links al zeker 5 merken routers gezien die er last van hebben.
Ik heb op mijn router (vigor 2200e) de DoS defense aangezet, en het loopt op het ogenblik al een paar uur goed, wat het voorheen zeker niet deed... er staan nog wel een paar meer tips, maar ik probeer ze 1 voor 1 uit.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Dat dit begonnen of verergerd is sinds de uploadverhoging is niet zo vreemd. Die verkeerd geconfigureerde routers kunnen door de verhoogde upload nu nog meer ARP requests broadcasten en dus nog meer overlast veroorzaken.

Verwijderd

Ik ga ook die DOS feature maar eens proberen. ARP zou best eens kunnen kloppen die kwamen bij mij met winroute ook altijd in extreem grote getalen in mijn log voor. ARP zijn toch requests oim een internetadres om te zetten in een ethernetadres dacht ik....

------------------------

Heeft iemand de 0.64 firmware voor de edimax6104 nog??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ben blij dat er mensen zijn met hetzelfde probleem :)
als ik mijn router erin plug, stallen mijn modem lampjes gewoon.. gaan allemaal aan maar knipperen niet meer.

morgen toch maar eens een extra kabeltje leggen en desnoods maar even internet delen :(:(
Pagina: 1