[WIN 98 en XP] Backup Windows register

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
Hallo

Ik heb weer eens een vraagje.Zoals sommige weten ben ik al een hele tijd bezig met een groot Kixtart Script. Maar voor ik het nu wil gaan uitvoeren op alle machines (75 stuks) wil ik ervoor zorgen dat bij de eerste keer dat hij het script gaat runnen, EENMALIG een backup maakt van het op dat moment bestaande Register.

Nu is mijn vraag. is het register te backuppen door spimpelweg bestanden te kopieeren, of zit het register (dit lijkt mij het meest logische) niet echt in bestanden?

Wie kan me helpen om op een simpele manier (en dan bedoel ik niet Regedit te openen, en dan alles exporteren) het Windows Register van zowel een Windows XP machine als een Windows 98 machine te backuppen?

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
Voor Windows 98 heb ik ze al gevonden. Dat blijken de bestanden USER.DAT en SYSTEM.DAT te zijn, die te vinden zijn in de Windows directory. Nu Windows XP nog

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

XP: map \Windows\System32\Config

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

ga naar start, uitvoeren. typ in "ntbackup" wizard uitschakelen. Programma sluiten.
Dan weer ntbackup uitvoeren en de system state selecteren. Hiermee wordt een backup gemaakt van de Bootfiles, COM+ Class Registration Database en jawel de registry.

Voila een backup van de het register + andere dingen die wel handig zijn. Dit wordt alleen wel een groot bestand 300+ MB.