Scanjet 5300C USB en W98SE

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ben bezig een HP 5300C te installen onder w98se, met usb... Schiet totaal niet op. Volgens de guide moet je usb pas aansluiten als de software upgeset is (waar hebben we USB dan voor?), dus dat heb ik gedaan. Als ik dan opstart en die scanner erin gooi en iets scan, crasht ie. Als ik dan opnieuw opstart is het kijken naar blauwe schermen festijn direct begonnen. Geen enkele uitweg dan een oude image terugzetten... :'(
Iemad die ervaring heeft met dit kloteapparaat?
Ik heb gezocht naar drivers voor de 5300C maar die kan ik ook niet vinden. Ik hoop dat die er zijn, dan kan ik kijken of het aan dat Precisionscan proggie van HP ligt, of aan de drivers of iets anders...

Tot slot: kan het iets uitmaken in welke USBpoort ik dat ding stop? Nee tog?
Tenx...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• RubZie
Hmz niemand? Elke kleine tip is welkom, medetwiekerts... :P

Verwijderd

2 maanden terug bij Diga 4 u een 5300 + 840c van hp gekocht. Allebij usb werkt, werkt foutloos nog geen blauw scherm gezien.
win 98se zonder verdere updates.

• RubZie
Damn, er zit ook een 640c bij inderdaad, die werkt nu wel maar die fuckscanner nog steeds niet... :'(

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vreemd..ik heb ook een 5300c maar die geeft geen probs. Gewoon met USB eraan hangen en gaan. Bij de installatie van de software vraagtie ernog om watvoor kabel je gebruikt.

Probeer die zooi eens helemaal opnieuw te installen. Dus ook de drivers ff wegkiepen. Daarna windwos booten. Als windows geboot is de usb kabel in je pc stoppen..... dit zou moeten werken. :?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Ook een 5300c geinstalleerd op Win98 No problems Plug and Play.

• RubZie
Zo zeg ik word helemaal gek van dit ding. Ik heb hem al op 60 manieren geinstalleerd, elke keer crasht die zooi weer of is windows beschadigd of wa dan ook. Im age terugzetten en opnieuw proberen...

Als ik bijvorbeeld gewoon usb erin gooi e dan drivers installeer crasht de PC na het rebooten. Als ik eers precisionscan install krijg ik ergens along the way BSOD's...
Kan ook niet van de HP site nieuwe software downloaden, alleen maar een cd bestellen :(

Ik ga het nog eens proberen... laat zo weten hoe hij ging :)

Verwijderd

ik heb ook geprobeerd een printer aan te sluiten op USB en dat ging niet :(:( want die IRQ van mijn USB poort is ALTIJD:(:(:( geshared met mijn geluidskaart, ook als ik hem in een ander PCI slot duw :(:( vogges mij heb jij dit probleem ook en ik zou graag willen weten hoe ik die USB een andere IRQ kan geven, want dit zuit echt (ik heb al uren zitten kijken in de bios maar nix gevonden, ik kan wel IRQ instellen maar dan staat er nog dat ie hetzelfde IRQ heeft:()

• RubZie
DAMN daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht.
Het hangt een beetje van je mobo en BIOs af, maar meestal kun je dat soort dingen vrij aadrig instellen. Ik ga het effe proberen in mijn bios.

Toen ik net dus gewoon midden in een windows sessie de steker van usb erin propte kon ik alles prima installeren enzo, maar na een reboot kreeg ik een BSOD en moets ik win98 opnnieuw installeren (ofteel een image terugzetten :))

Laat zo weer weten hoe het ging, ok? :)

• RubZie
Volgen smij ligt het stiekem tog aan de drijvers van HP... Als ik de usb kabel in mn pci usb hub stop (IPV standaard usb op mobo, een A7V in dit geval), gaat ie rustig de driver installeren, die ik dan vanaf de CD aanwijs. Vervolgens aat ie automatisch precisionscan installeren, en dan crasht ie bij 99%, vervolgens is er volgens windows iets mis in mn reg en die wordt dan weer gefixt, waarna alles pas weer werkt als ik die kabel eruit heb (dus toch usb of irq probleem)

:?:?:?

Ikke niet snappe, ik ga nog weer effe verder met IRC's kutten (net had ik m soundkaart irq 15 gegeven, toen waren de cdrom en cdwriter opeens weer weg, ook lachen).

• RubZie
Kut dit lijkt ook niets te helpen, kep compoorten effe uitgezet en irq 3 aan soundkaart gegeven, maar helpt niks. Maar goed er waren ook helemaal geen irq conflicten dus das op zich wel logisch...

Is het soms bekend dat de A7V problemen heeft met z USB ondersteuning ofzo?

• RubZie
Nah het is me niet gelukt allemaal, dammit. Kep nu alles maar op de printerpoort aangesloten... :'(

As er nog tips zijn hou ik me wel aanbevolen trouwens ;)

Pagina: 1