NTLDR ontbreekt. Zelfs na geformateerde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben een 'oude' pc aan het opknappen zeg maar.
Daarbij heb ik gekozen voor een nieuw moederboard
de Asus P4S533MX (met onboard VGA, Sound & LAN)
ik heb een goede P4 2.8 (geen HT dus)
1024 MB geheugen
1xCD RW
1x WD caviar GB HDD

Nu viel tijdens een XP install de PC uit. Nu heb ik dus een andere Processor kunnen regelen die goed werkt.

Als ik nu de pc opstart krijg ik de volgende melding:

loopt het bios door en dan:

code:
1
2
3
4
5
6
Boot from ATAPI CD-ROM
 No Emulation

Druk op een toets als u de computer vanaf de CD-ROM wilt opstarten.....
NTLDR ontbreekt
Druk CTRL-ALT-DELETE om opnieuw op te starten

Ik heb geen tijd om op een toets te drukken om vanf cd-rom op te starten. DIe meldingen komen bijna tegelijk.
Ik kon niet vanaf de HDD opstarten want dan krijg je die Melding Van NTLDR ontbreekt ook.

Wanneer ik de HDD van het systeem afhaal, dan start 'ie wel de CD-Rom op.
Heb ik net de hele HDD via mijn andere pc geformatteerd. Dus ik denk nu moet 'ie het wel gewoon doen, hij heeft geen aanwijzingen meer om te gaan zoeken naar NTLDR/

Maar nee hoor. Precies dezelfde melding komt weer te voorschijn...

Btw. Ik gebruik een originele XP-Pro cd-rom.

Aangesloten:
HDD via hdd kabel naar blauwe IDE aansluiting op Mobo.
CD-Rom via ide kabel naar zwarte aansluiting op mobo.

Beide al eens ingesteld als slave en master en vice versa.

De HDD geeft dus geen foutmeldingen op mijn andere pc.
Het geheugen heb ik ook getest. geen problemen.

Ik weet het nu ff niet meer dus...

EDIT:
Ik heb nu de CD-Rom als 1st bootable staan omdat ik XP wil gaan installeren.
Wanneer ik de HDD als 1st bootalbe zet krijg ik dezelfde melding.

Ik heb net een USB-floppy drive met een bootable diskette gebruikt.
Dan kom ik wel terecht bij A:\. Maar dan kan ik verder ook niet veel doen (kan iig geen andere schijven zoals C:\ , D:\, etc benaderen.)

[ Voor 12% gewijzigd door readytoflow op 25-03-2004 13:59 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zorg dat de juiste partitie actief is en bootable zie ook de FAQ

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 20:21
Even in de bios de bootvolgorde instellen met als eerste optie cd-rom en het zou moeten lukken.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 08:43
Ik heb geen tijd om op een toets te drukken om vanf cd-rom op te starten. DIe meldingen komen bijna tegelijk.
Druk dan gewoon vanaf het begin dat je de PC aanzet, om de seconde op een toets, bijvoorbeeld de spatie. Dan hoef je niet eens te kijken wanneer die melding in beeld komt 8)7

Lijkt er trouwens op dat je C schijf gewoon niet actief staat.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 18:27

makje

Professioneel prutser

ik vermoed dat je, zoals PipodeClown ook al aangeeft, je partities even moet repareren/opnieuw aanmaken. Je schijf dus even weer in die andere pc stoppen en dan met fdisk of windows schijfbeheer aan de slag gaan :)

9800x3d

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Volgensmij is jou ceedeetje niet helemaal lekker... probeer het eens met een originele cd.

Deze advertentieplaats is te huur!

• readytoflow
  • Niet online
Zie edit...

-bootvolgorde had ik al paar keer gewijzigd. geen resultaat.
-op andere pc heb ik de schijf met schijf beheer geformatteerd (volledig, niet snel)
als NTFS.
-Ook met Norton Utilities gecheckt of schijf in orde was. Geen problemen gevonden.
-Ook met snel op spatiebalk (of whatever welke toets) klikken, kom ik er niet bij.
-En zoals ik al zei, ik gebruik een originele cd. ZOnder beschadigingen (die ik net
nog ff met mijn 'superdeluxe-Hema-cd-schoonmaakset' heb gereinigd).

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

code:
1
fdisk /mbr
is je vriend... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• readytoflow
  • Niet online
Tachyon schreef op 25 maart 2004 @ 14:07:
code:
1
fdisk /mbr
Ja, die had ik hier ook al ergens op GoT zien staan.
Maar hij kent het commando niet?

Heb ik wel een goede bootable floppy disk?
Hij start op met "starting Caldera Dr. Dos" of zoiets.
Daarna stopt 'ie bij A:\
Daar vul ik dan idd 'fdisk /mbr' in, en dan kent ie het niet.

Verwijderd

Je hebt een Windows bootdisk nodig, niet een voor Caldera DRDOS :p

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Gewoon even op een 98-machine een bootdisk aanmaken of anders naar www.bootdisk.com gaan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

readytoflow schreef op 25 maart 2004 @ 14:17:
[...]

Ja, die had ik hier ook al ergens op GoT zien staan.
Maar hij kent het commando niet?

Heb ik wel een goede bootable floppy disk?
Hij start op met "starting Caldera Dr. Dos" of zoiets.
Daarna stopt 'ie bij A:\
Daar vul ik dan idd 'fdisk /mbr' in, en dan kent ie het niet.
Die zit in een map, niet in de root van de CD zelf... Weet alleen zo 1 2 3 niet (meer) welke map... Bij Win98 is dat de CD tools... Maja Win 98 != WinXP ;)

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Als je nou in de bios de HD disabled, dat kan voor zover ik weet toch ook in de bios van dat bord (zit nu op me werk en kan he niet met checken). Dan start hij van de cd rom op en dan kun je je hd opnieuw partitioneren/ formateren. Hij ziet hem toch wel !!! Heb al een stuk of wat van die P4S533-(MX) geinstalleerd...

Het kan inderdaad ok zo zijn dat je cd'tje niet helemaal lekker is (orgineel of niet) of je cd rom speler. Heb je al een andere cdrom speler geprobeerd ?.

Oja, soms gaat het doorstarten te snel, dan moet je eerst van floppy proberen op te starten (ja dit lijkt gek) maar dan krijgt je cdrom speler even wat meer tijd om op te spinnen. Hij moet dan even wachten om te kijken voor een floppy en de rest heeft dan even wat langer de tijd. Soms helpt dit ook.

[ Voor 64% gewijzigd door bonus op 25-03-2004 15:30 . Reden: extra infoooooooooo ]

Atari 4 ff'r 😊

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

Probeer als het mogelijk is of deze XP cd op een andere machine wel goed opstart want deze CD lijkt me abuis.

In principe maakt het niet uit of je uberhaupt een HD hebt als je boot van een CD dus fix mbr en dergelijke lijken me niet van toepassing.

Pas later zal de CD zich gaan installen op de HD en XP is heel goed zelf in staat de disk te patitioneren en te formateren.

http://www.regroup.nl

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik heb die NTLDR melding al eerder gezien. Bij mij was er een keer het simpele probleem dat NTLDR van de bootpartietie verdwenen was.

Een andere keer was ik vergeten de diskette uit de ploppy-drive te halen. Dit zal niet het probleem zijn maar voor de zekerheid: wordt er geprobeerd van de flop te booten? Haal voor de zekerheid even de flop eruit.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 19:14
Klinkt mss heel lullig, maar heb je geen diskette in het station als je wilt booten van CDROM.

Ik heb het een keer gehad dat ik wilde booten van CDROm maar dat wilde niet omdat er nog een flopsel in men diskdrive had zitten :)

begon mijn bak ook te zeiken of dat NTLDR

[ Voor 9% gewijzigd door Volk op 25-03-2004 15:35 ]

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

rfolkers schreef op 25 maart 2004 @ 15:34:
Klinkt mss heel lullig, maar heb je geen diskette in het station als je wilt booten van CDROM.

Ik heb het een keer gehad dat ik wilde booten van CDROm maar dat wilde niet omdat er nog een flopsel in men diskdrive had zitten :)

begon mijn bak ook te zeiken of dat NTLDR
Als hij niet van die floppy kan booten geeft hij meestal wel aan en anders gaat hij door naar het volgende ingesteld boot device. En dat zou in dit geval dan de cd rom moeten zijn. Alleen als het volgende de hd is en die dus niet 100% is dan krijg je die melding.

[ Voor 12% gewijzigd door bonus op 25-03-2004 15:38 ]

Atari 4 ff'r 😊

• readytoflow
  • Niet online
ok, ik ben er doorheen...
Heb een XP diskette setje aangemaakt en nu kan ik wel via de CD-rom bij de windows install komen.
(ja, ik dacht: dos is dos.. maar de ene dos is de andere niet dus :P )

Vond het alleen zo raar dat 'ie zelfs met een geformatteerde HD en na een clr cmos, niet door wilde starten...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
readytoflow schreef op 25 maart 2004 @ 13:53:
Als booten van CD aanstaat boot er een klein procesje van de Windows XP CD die die melding weergeeft, en vervolgens 3 seconden wacht voordat ie van HDD gaat booten. Je bent dus gewoon niet snel genoeg ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

floppy uit je floppenmolen halen B)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 08:43
Tachyon schreef op 25 maart 2004 @ 14:07:
code:
1
fdisk /mbr
Hij heeft het over Windows XP .. fdisk /mbr stamt uit het Windows 98 tijdperk ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Sluuut schreef op 31 maart 2004 @ 16:55:
[...]

Hij heeft het over Windows XP .. fdisk /mbr stamt uit het Windows 98 tijdperk ;)
tis wel heel erg moeilijk om met xp een dos flop te formateren of te kijken op www.bootdisk.com he

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 01:47

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat ik in zo'n situatie zou doen is tool van harddrive fabrikant downloaden en compleet dus echt helemaal leeg maken. Nix nada geen partitie(s) meer erop.
write zero's to drive tool of tewel low level format!

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/index.htm ( Powermax als goed is )

http://support.wdc.com/download/index.asp ( DLG Diagnostic )

http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm (Drive Fitness Test (v3.61) )

http://www.seagate.com/support/software/
Diagnostic Software (SeaTools)

edit:
Nog is Topic gelezen B) en denkt nu dat jij WD schijven hebt dus geld link http://support.wdc.com/download/index.asp om je probleem echt op "de" manier de wereld uit te helpen!

[ Voor 17% gewijzigd door lSltAlKeR op 01-04-2004 00:35 ]

Speedtouch freak

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Sluuut schreef op 31 maart 2004 @ 16:55:
[...]

En jij snapt niet helemaal waar ik naar toe wil geloof ik... ;)

• Dr. Malsain
Tachyon schreef op 31 maart 2004 @ 22:16:
[...]

En jij snapt niet helemaal waar ik naar toe wil geloof ik... ;)
Enige waar ik ooit fdisk/mbr voor heb gebruikt is het 'legen' van de bootinformatie van de floppy. Ik had toendertijd last van bootsectorvirussen.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 15:38
Dr. Malsain schreef op 01 april 2004 @ 00:20:
[...]
Enige waar ik ooit fdisk/mbr voor heb gebruikt is het 'legen' van de bootinformatie van de floppy. Ik had toendertijd last van bootsectorvirussen.
fdisk /mbr fixt je mbr dacht ik hoor, niet om floppy's te legen. Maar dit zal het probleem denk ik niet op gaan lossen. Dat bestand mist gewoon, zijn mbr zal wel goed zijn hoop ik.

Probeer eens om die ntldr even erop te zetten nu je bij je installatie kunt.
En waarom kon je ook alweer niet van cd booten? Je installatie ervan is wel gelukt maar daarna kun je er niet meer bij begreep ik dat nu goed?

[ Voor 15% gewijzigd door Gody op 01-04-2004 00:39 ]

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Wat ik denk dat je moet doen is het volgende

zoals al eerder gezet booten via flop met windows 98 dan fdisk /mbr (zorg voor nieuwe Master Boot Record) dan ga je naar fdisk en dan zet je de een partitie active wat dat is het probleem denk ik nu.

Verwijderd

omg dit klink als een 15 jarige ... die het msdos tijdperk niet meer heeft meegemaakt!

• Dr. Malsain
Gody schreef op 01 april 2004 @ 00:36:
[...]

fdisk /mbr fixt je mbr dacht ik hoor, niet om floppy's te legen. Maar dit zal het probleem denk ik niet op gaan lossen. Dat bestand mist gewoon, zijn mbr zal wel goed zijn hoop ik.

Probeer eens om die ntldr even erop te zetten nu je bij je installatie kunt.
En waarom kon je ook alweer niet van cd booten? Je installatie ervan is wel gelukt maar daarna kun je er niet meer bij begreep ik dat nu goed?
Legen stond ook tussen haakjes. En nee het is niet een functie voor het legen van een diskette als bij een format dat het geval. Ik had het dus over de boot-record van de flop.

Een gedeelte van de flop is de 'boot-loader'. Zodra je last hebt van bootrecord-virussen (had toenderijd last van een virus met de naam 'Junk' of 'Junky') kun je een diskette (alleen het gedeelte boot-loader dus) 'schoon' maken door dit te overschrijven met een nieuw bootrecord mb.v. fdisk/mbr.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 15:38
Dr. Malsain schreef op 01 april 2004 @ 11:01:
[...]Legen stond ook tussen haakjes. En nee het is niet een functie voor het legen van een diskette als bij een format dat het geval. Ik had het dus over de boot-record van de flop.

Een gedeelte van de flop is de 'boot-loader'. Zodra je last hebt van bootrecord-virussen (had toenderijd last van een virus met de naam 'Junk' of 'Junky') kun je een diskette (alleen het gedeelte boot-loader dus) 'schoon' maken door dit te overschrijven met een nieuw bootrecord mb.v. fdisk/mbr.
klopt, maar ik begreep uit je post dat je de diskette geheel leegmaakte, niet slechts de mbr overschreef. No hard feelings, we begrijpen elkaar.
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 00:52:
omg dit klink als een 15 jarige ... die het msdos tijdperk niet meer heeft meegemaakt!
Nou zijn niveau is misschien niet dat van billgates maar hij doet iig zijn best en komt er ook gewoon voor uit dat hij iets niet wist enzo. Maar ik moet je gelijk geven dat TS waarschijnlijk weinig met DOS heeft gewerkt. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Gody op 01-04-2004 11:58 . Reden: alinea's dichter bij elkaar gezet ]

Pagina: 1