Goedenmiddag,
Sinds een paar weken heb ik een Athlon 64 systeem met de volgende Specs:
Moederbord: Asus K8V Deluxe, met laatste bios.
Processor: AMD 64 3000+
Videokaart: POV FX9500XT
2X512MB PC 3700 Corsair
2X MAXTOR 80GB SATA in raid 0
Voor verder specs zie mijn sig.
Aangezien ik altijd wel probeer mijn systeem enigzins over te klokken, wilde ik dit nu wederom proberen.
Nu gaat dit zonder problemen tot 220Mhz FSB 1:1, maar wanneer ik hoger ga, sluit windows XP na 1 minuut automatisch af.
Aangezien het booten ook minder lekker gaat, heb ik het vermoede dat dit met mijn SATA te maken heeft.
Nu is mijn vraag:
Wie heeft een soortgelijke config, en is ook tegen dit probleem aangelopen.
En het zou helemaal mooi zijn als dit door bijvoorbeeld een bios instelling te verhelpen zou zijn.
Ik zie namelijk genoeg mensen op het forum die wel een hoge FSB draaien, met ongeveer dezelfde specs, dus ik zou graag horen van jullie waar ik op moet letten.
Sinds een paar weken heb ik een Athlon 64 systeem met de volgende Specs:
Moederbord: Asus K8V Deluxe, met laatste bios.
Processor: AMD 64 3000+
Videokaart: POV FX9500XT
2X512MB PC 3700 Corsair
2X MAXTOR 80GB SATA in raid 0
Voor verder specs zie mijn sig.
Aangezien ik altijd wel probeer mijn systeem enigzins over te klokken, wilde ik dit nu wederom proberen.
Nu gaat dit zonder problemen tot 220Mhz FSB 1:1, maar wanneer ik hoger ga, sluit windows XP na 1 minuut automatisch af.
Aangezien het booten ook minder lekker gaat, heb ik het vermoede dat dit met mijn SATA te maken heeft.
Nu is mijn vraag:
Wie heeft een soortgelijke config, en is ook tegen dit probleem aangelopen.
En het zou helemaal mooi zijn als dit door bijvoorbeeld een bios instelling te verhelpen zou zijn.
Ik zie namelijk genoeg mensen op het forum die wel een hoge FSB draaien, met ongeveer dezelfde specs, dus ik zou graag horen van jullie waar ik op moet letten.