Toon posts:

Problemen met SATA op ASUS K8V Deluxe.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Sinds een paar weken heb ik een Athlon 64 systeem met de volgende Specs:

Moederbord: Asus K8V Deluxe, met laatste bios.
Processor: AMD 64 3000+
Videokaart: POV FX9500XT
2X512MB PC 3700 Corsair
2X MAXTOR 80GB SATA in raid 0
Voor verder specs zie mijn sig.

Aangezien ik altijd wel probeer mijn systeem enigzins over te klokken, wilde ik dit nu wederom proberen.
Nu gaat dit zonder problemen tot 220Mhz FSB 1:1, maar wanneer ik hoger ga, sluit windows XP na 1 minuut automatisch af.
Aangezien het booten ook minder lekker gaat, heb ik het vermoede dat dit met mijn SATA te maken heeft.

Nu is mijn vraag:

Wie heeft een soortgelijke config, en is ook tegen dit probleem aangelopen.
En het zou helemaal mooi zijn als dit door bijvoorbeeld een bios instelling te verhelpen zou zijn.

Ik zie namelijk genoeg mensen op het forum die wel een hoge FSB draaien, met ongeveer dezelfde specs, dus ik zou graag horen van jullie waar ik op moet letten.

Verwijderd

wat voor vcore heb je?
lees even de Doc (mini)faq door, staan veel handige tips voor het overklokken.

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 13:39 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op standaardsnelheid loopt je PC uitstekend? Zo ja, dan heb je hier in principe niks te zoeken :P

Processors, Mobo's & Geheugen > Die-Hard Overclocking & Cooling

Lees ook eens de Overclocking Basics door in de FAQ aldaar ;)

Verwijderd

de asus (en ook de andere mobo's die de VIA K8 chipset gebruiken) hebben geen agp/pci lock. dit houdt in dat als je de fsb(/HT) van je cpu omhoog gooit, je de andere apparaten eigenlijk ook overklokt en als die dat niet kunnen trekken dan heb je opzich geluk dat alleen je windows automatisch afsluit, want voor hetzelfde geld knal je dr je vidkaart of je hd's uit

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Lees dit topic helemaal door en het voorgaande topic en je weet wat het is ;)

[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 3[/rml]

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het probleem is vooral SATA. SATA drives kunnen zo goed als niet tegen een verhoging van de PCI bus.
Op een gegeven moment zal ook de grafische kaart problemen krijgen met de hoge AGP bus, alleen dat zal waarschijnlijk op een hogere snelheid gebeuren.
Als je wel met SATA wil draaien en een hogere "FSB" dan zou je bijvoorbeeld een PCI 33/66(mhz) SATA controller kunnen kopen.

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Het gaat gewoon niet met SATA schijven. Bij mij leverde het dezelfde problemen op. Ook rond de 220MHz, geloof dat ik nog heb kunnen pifasten op 222, maar dan wel meteen een corrupte windows er achteraan :(

De enigste oplossing is dus een IDE schijf aanschaffen en die in het geval van de Asus K8V deluxe aan een PCI33/66 controller hangen.
Daardoor kon ik m'n sysje stabiel houden tot ongeveer 250/260MHz. Op dat moment is het natuurlijk al onmogelijk om een beetje recente ATI kaart te gebruiken. De meeste nVidia kaartjes willen dan nog wel werken.

Zelf heb ik gewoon het bordje verkocht en een nForce3-150 borje gekocht, die hebben onofficiele dividers waardoor OC'en gelukkig beter gaat :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Pagina: 1