Toon posts:

MSN Block Checker Site: schimmige bedoelingen...

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg vandaag onderstaande mail verzonden op zondag 29 februari. Waarschijnlijk heeft één of andere ito die mij ongewenst op zijn msn-lijst heeft gezet, zijn lijst geïmporteerd naar die site, waardoor ik onderstaande mail krijg. De site zegt immers: If you use our service you accept/agree that we send an email to your contacts so they can use our free services too! (is dat legaal???)

Lijkt mij niks meer dan een ordinaire manier om de domheid van mensen uit te buiten en zo mailadressen te ontfutselen en deze te gebruiken voor spamdoeleinden. Ik vind het maar een zeer vage site en vertrouw de boel niet... Onder lekkerstevannederland.com vind je een of andere gay-pagina ofzo.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
From : <info@belangrijk.nu>
Sent : Sunday, February 29, 2004 12:39 PM
To : @hotmail.com
Subject : MSN blocker checker!! iemand heeft je gechecked op blokkeren!.

| | Trash Can | Inbox

He hallo,
Er is iemand in je MSN lijst die jou heeft gechecked op blokkeren.
Wil je ook weten of jij geblokt wordt omdat iemand niet wil dat jij hem of haar
online kan zien.... Nou jij kunt ook kijken of je geblokt wordt. Klik op
onderstaande link!

http://.www.lekkerstevannederland.com/1.htm...
Dit is geen reclame, maar een door iemand uit je MSN lijst naar jou doorgelinkt
bericht.

Hi,
Someone in your MSN listing checked you for MSN blocking.

Wanna check him back and all your other MSN contact for blocking?

http://.www.lekkerstevannederland.com/1.htm...

Have fun block checking!!!

[ Voor 1% gewijzigd door intoxicated op 25-03-2004 13:53 . Reden: Linkje ff niet-klikbaar gemaakt om te voorkomen dat mensen die searchen 'm gaan gebruiken zonder dit topic verder te lezen :P ]

Verwijderd

ja het is natuurlijk triest om je lijst op te loaden, maar als je het niet vertrouwt doe je het toch niet, je kunt er vergif op innemen dat dit niet in de haak is

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47

Eijkb

Zo.

Je zou die achterliggende pagina eens kunnen checken op exploits van IE. Voor hetzelfde geld loodsen ze zo een trojaans paard binnen of iets dergelijks. Krijg de laatste dagen vaker mail die je naar 1 bepaalde pagina probeert te lokken...

.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:30:
ja het is natuurlijk triest om je lijst op te loaden, maar als je het niet vertrouwt doe je het toch niet, je kunt er vergif op innemen dat dit niet in de haak is
doh! Ik denk wel na voor dat ik het doe. Gaat mij meer om dat andere, minder bewuste mensen dit klakkeloos doen en mensen zoals ik er mee gespamd worden.

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Is gewoon een email adressen collector. Lekker makkelijke manier om veel emailadressen binnen te krijgen.

Verwijderd

Ja ik heb die mail ook gehad op mijn tot-nu-toe redelijk spam vrije email adres. Daar baal ik dus goed van. Waarschijnlijk 1 of andere breezah contactpersoon die daar in is getrapt. :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:35:
Ja ik heb die mail ook gehad op mijn tot-nu-toe redelijk spam vrije email adres. Daar baal ik dus goed van. Waarschijnlijk 1 of andere breezah contactpersoon die daar in is getrapt. :(
hehehe, precies hetzelfde hier. En ik doe nog altijd zo me best ze te ontlopen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Ik heb mijn instellingen zo staan dat niemand mij zonder mijn toestemming toe kan voegen.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 11:52

SilencerNL

No remorse

generator: frontpage 4.0 :Y)

Don't dream your life, live your dreams!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Let ook op het taalgebruik in zowel Nederlands als Engels, ze kunnen nieteens een spellingscontrole betalen :P

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Die club heeft hier al wel eens op GoT zitten spammen, en het is idd bekend dat ze dit soort k*tgrapjes uithalen. O.a. op de dMSN fora heb ik dit wel eens langs zien komen, als ik me niet vergis. Daar werd ook gezegd dat 't ding überhaupt niet werkt, maar alleen bedoeld is om adressen te krijgen voor een spamlijst.

Overigens werken sites als http://www.blockstatus.com wèl goed, maar sinds een paar maanden krijg je nog alleen een online-melding als de user die je wilt checken "All Others" in allow heeft staan. Kortom, als je op die blockchecker "Online" ziet is iemand echt online, als je "Offline" te zien krijgt dan kan iemand toch best online zijn.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

dMSN kan inderdaad wel detecteren of je bent geblokkeerd, door middel van een 2e MSN-account wat op de achtergrond wordt gebruikt. (ofzoiets)

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 25-03-2004 13:55 ]

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zo ik kreeg pasgeleden ook zo'n mailtje op mijn tot nu toe spamvrije emailadres :'( Echt he dat mensen zo dom zijn om daar hun hele msnlijst in te voeren |:(

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:35:
Waarschijnlijk 1 of andere breezah contactpersoon die daar in is getrapt. :(
'k word inderdaad strondziek van die breezah cultuur die nu nog alles doormailt zodat je mailtjes krijgt waar 20.000 adressen in staan...

Daarnaast geven ze je op voor de idiootste dingen terwijl jij je adres brand schoon wilt houden...

Ondertussen ben ik al zo ver dat ik alleen m'n goeie mail adres nog gebruik voor personen die ik vertrouw in dingen. Ik hoef geen doorstuur mail en andere spam als belangrijk op ook m'n telefoon te ontvangen...

Voor die Breezah mensen (ook familie leden die niet doorsturen maar voor virï een potentieel slachtoffer zijn) heb ik lekker een appart mail adres...

En wat de TS (FlipBis) betreft
Als je er echt van baalt, maak er werk van!
• Stuur een mailtje naar de abuse van de verzendende mail server vanwege verzonden spam
• Stuur een copy van bovenstaand mailtje naar de hoster & abuse van de spamvertized site (de site waar reclame naar gemaakt word)
• Stuur een mailtje naar het submit adres van www.spamvrij.nl

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Het gaat steeds verder met spam.. en de breezah's / n00bs trappen overal in.. :(

offtopic:
Nee, ik niet 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Dennahz op 26-03-2004 08:11 ]

Twitter

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ach, zoiets kon je aan zien komen.. :|
Ikzelf heb een apart emailadres voor mijn MSN adres aangemaakt die momenteel de boel forward naar m'n echte adres. Zodra ik daar m'n eerste spam op krijg zet ik dat gewoon uit. Er zullen vast en zeker meer grapjassen komen die op zo'n manier adressen verzamelen.

🌞🍃

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

BrEeZeR schreef op 26 maart 2004 @ 08:11:
Het gaat steeds verder met spam.. en de breezah's / n00bs trappen overal in.. :(

offtopic:
Nee, ik niet 8)7
Tijd voor een naamsverandering? :P
DataBeest schreef op 26 maart 2004 @ 08:52:
Ach, zoiets kon je aan zien komen.. :|
Ikzelf heb een apart emailadres voor mijn MSN adres aangemaakt die momenteel de boel forward naar m'n echte adres. Zodra ik daar m'n eerste spam op krijg zet ik dat gewoon uit. Er zullen vast en zeker meer grapjassen komen die op zo'n manier adressen verzamelen.
Om die redenen heb ik maar een heel domein aangevraagt :7
Kan ik wanneer ik wil mijn e-mail veranderen, voor ieder bedrijf/instelling een appart e-mail adres opgeven. Mocht er dus opeens een specifiek mail adres bespammed worden, weet ik:
• a wie het doet/of het adres door verkocht heeft
• b kan ik alle mail adressen meteen laten deleten of forwarden naar spam bestrijders >:)

Alleen de twee adressen die ik gegeven heb aan bekenden en vrienden zijn wat moeilijker om te achterhalen wie de boosdoener is geweest, en daarnaast ook wat moeilijker te veranderen. Wellicht kan ik daar ook een ander mail adres voor aanmaken... Voor zoals het er voorlopig op lijkt, moet je meestal wel moedwillig je mail adres ergens opgegeven hebben. Ik heb (behalve een al jaren oude hotmail & Yahoo adres & een ander mail adres daarvoor speciaal gebruikt) misschien een enkel spam bericht op andere mail adressen gehad.....

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Ch!pY-J schreef op 26 maart 2004 @ 09:17:
• a wie het doet/of het adres door verkocht heeft
En heb je al bedrijven kunnen 'betrappen' :)

hmmz

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

DJ^ schreef op 26 maart 2004 @ 09:34:
[...]

En heb je al bedrijven kunnen 'betrappen' :)
Nope helaas.... Heb vanaf eind januari "nog" maar 2 spam mailtjes gehad. Eerlijkgezegt had ik gehoopt dat het wat langer zou duren...

Het allereerste spam mailtje kwam op m'n goeie mail adres binnen... 't zal waarschijnlijk vanwege een virusbesmetting komen bij zo'n Breezah persoon ;)

M'n tweede spam mailtje heb ik vandeweek pas gehad. Een nederlands spam mailtje dat toevallig op een adres binnenkwam dat helemaal niet bestaat. Ik kreeg het dan ook binnen via een catch all mail-box... Maar dat nederlandse bedrijf ga ik zekerweten aanpakken! :D Heb nauwe banden met spamvrij.nl :9

Mocht ik een bedrijf betrappen, dan hang ik het zeker weten aan de schandpaal!

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 26-03-2004 10:26 ]

Pagina: 1