Bij ons op het werk heeft met een Novell netwerk. Wij werken met Novell 5.1. Als ik van een server met Novell erop een bestandje opsla op een diskette, dan maakt hij het bestandje EA data. SF aan. Ook als ik van een diskette wat op een server die op Novell draaid iets wil zetten maakt hij dit bestandje aan op de diskette. Ook geeft hij ,als ik de bestanden aan het kopieren ben, aan dat ik een invalid password gebruik. Iemand dit al eerder meegemaakt?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Wij werken ook met Novell maar dan Netware 6.
Erg vervelend omdat je de diskette of USB stick daarna niet kan wissen. Tenminste niet van dat bestand wel van de rest.
Op Google is er niks over te vinden hoe dat bestand is te voorkomen.
Erg vervelend omdat je de diskette of USB stick daarna niet kan wissen. Tenminste niet van dat bestand wel van de rest.
Op Google is er niks over te vinden hoe dat bestand is te voorkomen.
Ik weet niets van Novell, maar OS/2 doet dat ook. EA data staat voor Extended Attribute data. Het is dus een methode om extended attributes (file rechten en overige info) op een FAT filesystem op te slaan.
Als je er vanaf wilt dan moet je dus het gebruik van extended attributes op dat filesystem uitschakelen. Geen idee of dit mogelijk is...
Als je er vanaf wilt dan moet je dus het gebruik van extended attributes op dat filesystem uitschakelen. Geen idee of dit mogelijk is...