[mobo/mem/vga?] chaintech 7vjl1 doet niets/raar

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
ik had al eerder een topic gepost over pc3200 in een kt266a moederboard, dat bleek niet te werken en processor was defect. Nu een andere proc aangeschaft en ander geheugen. Hij boot nog steeds niet. Krijg 1 lange piep te horen, ong 2 seconden niets en dan weer een lange piep.....enz.....

volgens google betekend dit of memory defect (lijkt mij onlogisch, aangezien hij en pc3200 niet pakte en die ddr33)

Of vga is niet aanwezig

Nu zit er een matrox g450 in, welke in een oude pIII pc prima werkt, maar is deze soms te oud voor het moederboard aangezien deze alleen v2.0 agp ondersteund?

Ook zitten er in de kaart 2 inhammen tussen de gouden pinnen, die niet in het agpslot zitten. In die oude bx-mobo zat er wel 1 zo'n inham in het agp slot.

Of moet ik het moederboard maar weggooien. Het eruit halen van vga en/of mem maakt geen verschil. Bij het eruithalen van de proc piept het moederboard niet meer.

even voor de duidelijkheid
de matrox
Afbeeldingslocatie: http://kobe1995.net/pic/G450.jpg

het moederboard

Afbeeldingslocatie: http://www.chaintech.com.tw/tw/images/Products/Motherboard/7VJL1_L.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door zandpaddo op 25-03-2004 13:28 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Over het AGP gedeelte, met die inhammen die in de kaart zitten kun je de videokaart ook voor nieuwe slots gebruiken. Dus 3.3V en 1.5V slots. Dat zit wel goed dus.

Misschien werkt het geheugen gewoon niet met dit moederbord? Probeer ander merk geheugen?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer een pci videokaartje en kijk of het geheugen in een andere pc wel werkt ;)

Als het dan wel werkt en de rest van de hardware ook in andere systemen dan kan je ongeveer uitsluiten wat er aan de hand is en zo dus bepalen wat er kapot is

[ Voor 96% gewijzigd door Turkish op 25-03-2004 18:09 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'