Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SMS vraag: sms naar buitenland vanaf internet.

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-11 17:12
Als je een SMS stuurt naar een KPN mobiel (abonnement, geen prepaid), hoe gaan deze dan naar het toestel als dit in het buiten land is ?

Het probleem is, ik stuur smsjes via smscity naar een Nederlandse mobiel (KPN, abonnement) dat al ca 3 weken in Spanje is. Het heeft het de eerste 2 weken gewoon gewerkt, alle SMSjes kwamen snel aan, echter sinds zondag zijn er slechts 3 van de ca 14 aangekomen.
Als ik het vanaf m'n Orange nummer doe doet hij het nog wel en sms terug sturen werkt ook.

SMS city zegt hierover het volgende:

--
Als sms 1 niet aan komt komt sms 14 ook niet aan. Het heeft geen nut te
blijven smsen naar dat nummer.
Spanje blokkeert onze sms leverancier waardoor SMSjes in dat land niet
afgeleverd worden. Orange SMSJes komen daar wel aan echter betaald Orange
daar dik geld voor.
--

Ik vind dit bullsh#t want het heeft dus wel 2 weken lang gewerkt via smscity (terwijl het mobieltje dus al in Spanje was en nog steeds is!!), verder stuur ik het direct naar een Nederlands KPN 06-nummer dus naar KPN die het dan verder afhandeld en doorstuurt naar Spanje.

Wat vinden jullie hier van ?

Verwijderd

Beetje raar, ik denk dat ze die smsjes gewoon naar KPN sturen, en dat KPN zorgt voor de verdere afhandeling van het smsje danwel het transport naar het buitenland. Ik denk niet dat hun sms provider direct naar het buitenland sms't, omdat je niet weet of die nederlandse telefoon wel in het buitenland is of niet.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Misschien zat de persoon in kwestie wel op een ander provider, en dat hij ineens op een andere was gekomen en dat díe provider de SMS wel blokkeerd?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!