Beste Tweakers,
Ik wil mijn pc uitbreiden met het volgende:
- een nieuwe harde schijf
- een DVD brander
Nu heb ik een moederbord (asus A7pro) met daarop 2 keer een ata 66 aansluiting
Ik heb momenteel een hd van 20 GB draaiend op ata 66. (ik weet het, het is niet het nieuwste van het nieuwste
)
Dat is mijn Primary master.
Nu is mijn vraag kan ik bijvoorbeeld de Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB aansluiten op dit moederbord
Als ik kijk naar de features van deze harde schijf:
Fast ATA/Enhanced IDE Compatible
Ultra ATA/133 Data Transfer Speed
Dan vraag ik mij af, kan deze hd op mijn moederbord worden aangesloten?
Via de search ben ik erachter gekomen dat moederborden met een ata 100 aansluiting een hd van maximaal 128 GB ( of 137 ) kunnen hebben, dit zou je dan eventueel nog iets kunnen opkrikken door dat programma van maxtor te gebruiken, Maxblast heet die volgens mij.
Mijn vraag nu kan deze hd op mijn moederbord aangesloten worden. Bijvoorbeeld als secondary master?
Als secondary slave zou ik dan bijvoorbeeld die nieuwe dvd brander van nec kunnen aansluiten de Nec ND-2500 met een transferrate van transfer rate PIO mode 4 / Ultra DMA33. Dit zou geen problemen moeten opleveren toch?
In het kort
1e ata 66 port:
primary master: 20 gb IBM DPTA 372050 op ata 66
primary slave: niks
2e ata 66 port
secondary master:Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB (is ata 133 maar weet dus niet of dat kan)
secondary slave: DVD brander Nec ND-2500
Dit om het dataverkeer tussen mijn grootse hd en mijn dvd brander soepeler te laten verlopen.
Is dit mogelijk??
Alvast bedankt voor de moeite.
Ps ik was er al achter gekomen data ata 100 dus 128 GB aankan maar ik weet dus niet hoe dat zit met ata 66.....
Ik wil mijn pc uitbreiden met het volgende:
- een nieuwe harde schijf
- een DVD brander
Nu heb ik een moederbord (asus A7pro) met daarop 2 keer een ata 66 aansluiting
Ik heb momenteel een hd van 20 GB draaiend op ata 66. (ik weet het, het is niet het nieuwste van het nieuwste
Dat is mijn Primary master.
Nu is mijn vraag kan ik bijvoorbeeld de Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB aansluiten op dit moederbord
Als ik kijk naar de features van deze harde schijf:
Fast ATA/Enhanced IDE Compatible
Ultra ATA/133 Data Transfer Speed
Dan vraag ik mij af, kan deze hd op mijn moederbord worden aangesloten?
Via de search ben ik erachter gekomen dat moederborden met een ata 100 aansluiting een hd van maximaal 128 GB ( of 137 ) kunnen hebben, dit zou je dan eventueel nog iets kunnen opkrikken door dat programma van maxtor te gebruiken, Maxblast heet die volgens mij.
Mijn vraag nu kan deze hd op mijn moederbord aangesloten worden. Bijvoorbeeld als secondary master?
Als secondary slave zou ik dan bijvoorbeeld die nieuwe dvd brander van nec kunnen aansluiten de Nec ND-2500 met een transferrate van transfer rate PIO mode 4 / Ultra DMA33. Dit zou geen problemen moeten opleveren toch?
In het kort
1e ata 66 port:
primary master: 20 gb IBM DPTA 372050 op ata 66
primary slave: niks
2e ata 66 port
secondary master:Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB (is ata 133 maar weet dus niet of dat kan)
secondary slave: DVD brander Nec ND-2500
Dit om het dataverkeer tussen mijn grootse hd en mijn dvd brander soepeler te laten verlopen.
Is dit mogelijk??
Alvast bedankt voor de moeite.
Ps ik was er al achter gekomen data ata 100 dus 128 GB aankan maar ik weet dus niet hoe dat zit met ata 66.....