CPU te veel stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:31
Hallo mensen, ik heb een AMD 2200Xp op een ASUSAV7333, met VIA KT333 Chipset,
voorheen heeft hij het steeds goed gedaan maar nu sinds een paar dagen, krijg ik een melding nog voor dat de pc windows xp begint te 'laden' dat er iets niet klopt met het power managemant van mijn bios, naderhand gekeken te hebben staat bij de hardware monitor, dat het voltage van mijn cpu 2.0 volt is en af en toe terug valt naar 1.98 terwijl hij 1,65 moet zijn, ik kan het voltage wel instellen op een andere 'hoogte' maar er reageert niets, de cpu blijft gewoon 2.0 volt verbruiken, heb al geprobeerd om mijn 2 hd's brander, dvd, ccfl, en lcd eraf te halen en zelfs toen gebeurde er niets,

Ook niet toen ik een andere voeding pakte en die erop aan sloot de cpu bleef gewoon 2.0 volt het enige wat ik recentelijk gewijzigd heb is een nieuwe heatsink van aerocool, en mijn ti4200 is de fan van stuk gegaan dus er zit nu tijdelijk een andere videokaart in te weten een ATI RAGE pro 128 van 16 mb.

De pc start dus ook niet echt meer fatsoenlijk door naar windows xp.. weet iemand raad????

discogs

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Misschien dat een bios reset of eventueel update je probleem verhelpt. Kijk anders ook eens in de manual of je het voltage handmatig in kan stelllen op je mobo. (met een jumper of dipswitch)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Test je proc eens in iemand anders PC, als je een linux live cd hebt: wat doet ie daarmee, start eens kaal op,...
Begrijp je niet wat ik bedoel, lees dan een ff de faq.

[ Voor 19% gewijzigd door naftebakje op 25-03-2004 12:51 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
koelpasta op je bruggen gevallen waardoor vcore veranderd werd ?

dikzak

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:55

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
(jarig!)
Boven de processor zitten een paar jumpers waarmee je de voltage in kan stellen, wellicht werkt dat beter dan de bios.

Tweakers Discord

• loewie1984
ja er zit koelpasta op mijn bruggen, kan ik die er nog vanaf halen of is het einde verhaal nieuwe cpu???

discogs

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Gewoon met wasbenzine en dan goed poetsen, daarmee krijg je het wel weg hoor. Maar ik betwijfel of je probleem daardoor wordt veroorzaakt. Dan zou je stom toevallig de juiste bruggen moeten hebben verbonden.
/me hantheman heeft geprobeerd bruggen te verbinden maar toen lukte het niet :'(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• loewie1984
ik heb geprobeerd de pasta eraf te krijgen en het is enigzins gelukt... maar het probleem is er nog steeds,.....verder als het bios spalsh screen komt mijn amd al niet meer.. een enkele keer haalt ie het tot de POST, en met uitzondering kom ik windows xp nog binnen... ik heb al geprobeerd...als omschreven om kaal op te starten alleen de moederbord voedings molex aangesloten de rest niet en zelfs dat werkt niet, nog steeds krijg ik dan 2.0 volt te zien...in mijn mobo monitor van het bios... ik ben ten einde raad en om nu een andere CPU te gaan kopen :?

discogs

• loewie1984
Sterker nog nu ik zelfs de jumpers heb ingesteld op het goede voltage namelijk 1.675, blijkt in het bios dat hert voltage nu 2.04!!!! is???? ik snap er nu echt helemaal niets meer van...

discogs

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is de cpu ook te warm? Boven 55 graden bijvoorbeeld?

Misschien is je cpu voltage sensor gewoon defect. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:23
Prutz0r schreef op 25 maart 2004 @ 17:47:
Is de cpu ook te warm? Boven 55 graden bijvoorbeeld?

Misschien is je cpu voltage sensor gewoon defect. :)
Je zou denken dat'ie dan wel doorstarte he ;)

CPU goed schoonmaken, klinkt toch echt als een restje koelpasta tussen een paar bruggen, hoef je echt niet veel voor te doen. Veel doekjes en wasbenzine helpt meestal aardig. En anders een biosupgrade, alhoewel zo te zien je CPU zelf het laatste woord hierin heeft :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

ik heb dit probleem ook met me p4 1800 mhz willamette :( naja k hoef geen v-core mod te doen :P als ik mijn v-core instel op 1.75 (laagst) loopt hij op 1.84 :P
lekker irri voor me koeling :S

kan dit niet aan je voeding liggen? ik heb een brakke sweex voeding :P

Verwijderd

d'r zit helemaal bovenin het moederbord een "cpu overvoltage" jumpertje, staat die wel goed?

• loewie1984
Okee ik heb nu vanmorgen een amd 2600 Xp gekocht, een andere voeding erin gezet en mijn bios geflashed, wel dezelfde versie maar wel opnieuw geflashed.. ik kijk in mijn bios bij hardware monitor, en er staat NOG STEEDS 2 VOLT :( :( :(

Wat kan het in GODSNAAM dan zijn....

discogs

Verwijderd

Gaaap :Z
Batterij van je mobo even vernieuwen :z

Verwijderd

er blijft weinig anders over dan het moederbord :)

idd even in je boekje kijken of er jumpers voor het voltage zijn, wel erg vreemd dat zoiets zomaar kan onstaan? Bios resetten en alles op default zul je al wel geprobeerd hebben?
edit: slecht gelezen, je hebt al alles geprobeerd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 11:01 ]

Verwijderd

Ik denk dat het aan je moederbord ligt als ik het zo bekijk. Heb je de mogelijkheid om je huidigen systeem (alle hardware hehalve het moederbord) op een ander moederbord te testen.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Kijk eens of de bovenkant van alle elco's (die staande tonnetjes waar aan 1 kant een pijl staat met "-" erin) mooi glad is of dat er een paar bol staan.
Als dat zo is (bol staan), of er komt bij een randje karamel-kleurige prut uit, dan heb je een probleem, want dan zijn je elco's stuk. (gebeurd wel vaker)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Wat zegt Asus probe?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rigte105/ama.JPG

• loewie1984
ok ik heb nu ook de batterij eruit gehaald, cmos gecleared het enige wat ik NU nog kan doen is inderdaad de batterij vervangen.. een ander moederbord heb ik niet voor handen.. en tja om nu ook nog een nieuw mobo aan te schaffen verdorie..

discogs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:59:
Gaaap :Z
Batterij van je mobo even vernieuwen :z
gaap gaap, wat heeft dit ermee te maken ?

Verwijderd

is toch gewoon een gevalletje garantie neem ik aan?

• loewie1984
ok asusprobe ff gechecked... hij zegt dat de voltages in orde zijn net als de temperaturen

Vraagje hoe erg kan het zijn voor mijn nieuwe 2600 xp, als ie gewoon op 2 volt blijft lopen.. want de temps zijn gewoon goed 48 graden stressed... dus? want ik snap het niet ik heb dus al geprobeerd:

Andere voeding
Andere CPU
Kaal opstarten
Bios geflashed
CMOS gecleared..

En als ik met jumpers werk, zelfs dan verandert het voltage niet... maar kan ik alleen de maximale ingestelde waarde veranderen die door de jumpers verandert is.

en wat nog niet ANDER mobo... maar dat heb ik niet voor handen... :( zijn er nog andere dingen die ik mogelijk kan proberen zonder dalijk een nieuw moederbord te hoeven kopen...??

En als laatste vraag wat is de kloksnelheid van een AMD2600XP eigelijk bij mij is ie 1,92 terwijl die toch 2.17 moet zijn of niet?

[ Voor 11% gewijzigd door loewie1984 op 26-03-2004 11:26 ]

discogs

Verwijderd

loewie-643- schreef op 26 maart 2004 @ 11:09:
ok ik heb nu ook de batterij eruit gehaald, cmos gecleared het enige wat ik NU nog kan doen is inderdaad de batterij vervangen.. een ander moederbord heb ik niet voor handen.. en tja om nu ook nog een nieuw mobo aan te schaffen verdorie..
Die oudere mobo`s kosten anders niet zo veel hoor.

Verwijderd

welke mobo revision heb je eigenlijk? pas vanaf revision 2.x worden 333 mhz cpu's ondersteund dacht ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:09:
[...]

gaap gaap, wat heeft dit ermee te maken ?
Wat heeft jou reactie er mee te maken.

Verwijderd

loewie-643- schreef op 26 maart 2004 @ 11:19:
ok asusprobe ff gechecked... hij zegt dat de voltages in orde zijn net als de temperaturen

Vraagje hoe erg kan het zijn voor mijn nieuwe 2600 xp, als ie gewoon op 2 volt blijft lopen.. want de temps zijn gewoon goed 48 graden stressed... dus? want ik snap het niet ik heb dus al geprobeerd:

Andere voeding
Andere CPU
Kaal opstarten
Bios geflashed
CMOS gecleared..

En als ik met jumpers werk, zelfs dan verandert het voltage niet... maar kan ik alleen de maximale ingestelde waarde veranderen die door de jumpers verandert is.

en wat nog niet ANDER mobo... maar dat heb ik niet voor handen... :( zijn er nog andere dingen die ik mogelijk kan proberen zonder dalijk een nieuw moederbord te hoeven kopen...??

En als laatste vraag wat is de kloksnelheid van een AMD2600XP eigelijk bij mij is ie 1,92 terwijl die toch 2.17 moet zijn of niet?
Ok asus probe zegt dat!?
Niks aan de hand, alles is dan ok, komt wel vaker voor bij bepaalde asus mobo`s, vandaar ik na mijn "gaap vervang batterij reply" er nog even op terug kwam.

Jij blij ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:27:
[...]

Wat heeft jou reactie er mee te maken.
naar mijn idee zijn we hier een probleem aan het oplossing, als je nou niets anders weet te verzinnen heeft het ook geen nut om iets te zeggen.

als je batterij leeg is krijg je daar van zelf een melding van.

en als je een probleem heb dat ik je daar over aanspreek mag je een moderator aan gaan spreken hier over.

;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:30:
[...]

naar mijn idee zijn we hier een probleem aan het oplossing, als je nou niets anders weet te verzinnen heeft het ook geen nut om iets te zeggen.

als je batterij leeg is krijg je daar van zelf een melding van.

en als je een probleem heb dat ik je daar over aanspreek mag je een moderator aan gaan spreken hier over.

;)
Ja ik ga het tegen mama zeggen :P

• loewie1984
jonges het is opgelost heb de jumper met overvolt gevonden en die gedisabled me amd loopt nu weer netjes op 1,66 maar dus niet op de goede manier maargoed.,.. topic kan dicht bedankt voor jullie snelle reacties... mvg Loewie-643-

discogs

Verwijderd

loewie-643- schreef op 26 maart 2004 @ 11:57:
jonges het is opgelost heb de jumper met overvolt gevonden en die gedisabled me amd loopt nu weer netjes op 1,66 maar dus niet op de goede manier maargoed.,..
Dat jumpertje is bedoeld voor overclocken, voor normaal gebruik moet hij disabled staan.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
loewie-643- schreef op 25 maart 2004 @ 16:05:
Sterker nog nu ik zelfs de jumpers heb ingesteld op het goede voltage namelijk 1.675, blijkt in het bios dat hert voltage nu 2.04!!!! is???? ik snap er nu echt helemaal niets meer van...
Overclock um eens die cpu :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1