Toon posts:

Formulier automatisch laten optellen

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers... is het mogelijk om op een webpagina een soort bestel formulier te maken zonder winkel wagentje systeem welke automatisch in een "totaal" textfieldje uitrekent wat de totaal kosten zijn die door de bezoeker zijn ingevuld.

ehhhh snapt iemand wat ik bedoel.... ik vind het moeilijk om uit te leggen.
hier is de voorbeelpagina waar ik het op toe wil passen:
http://www.granddiva.com/formulier.html Op deze pagina zou dus nog een "totaal" textfieldje moeten komen onder de prijzen kolom waar het formulier meteen uitrekent wat de totaal kosten zijn zonder eerst op een uitreken knop te drukken.

Ik heb gezocht of dit misschien in excel mogelijk is, maar alles waar ik op zocht zag ik dat mensen gebruik maakten van VB en andere programma's & databases. ook bij GOT is er niks te vinden! Ik weet trouwens ook niet wat de perfekte search string is voor dit onderwerp. Ik heb gezocht op automatisch optellen/automatisch uitrekenen en alle combinaties met excel erbij. :(
Ik heb dit idee nog nooit in de praktijk gezien dus is dit wel mogelijk???

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit is zeker wel mogelijk, het vergt alleen wat kennis van een clientside scriptingtaal zoals Javascript.

Het jou volledig uitleggen valt een beetje buiten de scope van dit forum. Je zou eens kunnen [google=javascript tutorial]

Je moet eens kijken naar het onChange event van een textbox

[ Voor 13% gewijzigd door P_de_B op 25-03-2004 12:50 . Reden: hintje gegeven ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus met javascript is dit te realiseren? gaaf! Maar nu geef je mij bijv. een link met een tutorial search... Als ik kijk en zoek op "automatic count" ofzo resulteert het tot niks! Weet jij misschien welk trefwoord ik in het engels kan gebruiken om zo'n script te vinden?

Thanks!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je zult denk ik niet snel een kant en klaar scriptje vinden met wat jij nodig hebt. Je zult moeten leren hoe de programmeertaal werkt, en met de opgedane kennis het forumulier maken.

Het is niet anders :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
haha ja ok dat begrijp ik... maar ik heb nogal problemen met het juiste trefwoord vinden voor dit onderwerp in het nederlands... laat staan in het engels :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:24:
haha ja ok dat begrijp ik... maar ik heb nogal problemen met het juiste trefwoord vinden voor dit onderwerp in het nederlands... laat staan in het engels :)
Zoals hij al zei...zoek op onChange..als er dan een textbox changed, kan je met bv. javascript uitrekenen wat er aan het totaal plaatje moet veranderen. Het is niet zo moeilijk, beetje rondzoeken kom je er wel :)

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks guys!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Scriptrequest + zoekertje + Javascript = niets in Programming & Webscripting te zoeken :)

Professionele website nodig?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Javascript hoort overigens in Webdesign & Graphics, maar ik zie dat je nu iig weet waar je op moet zoeken. Succes :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Blijf eens van m'n slotje af, jij teennagel :(

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.