[PHP] Standaard een pagina includes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De onderstaande regel wil ik automatisch in elke opgevraagde php pagina includen zonder dat ik dit in elk bestand hoef op te nemen via een include of ander manier.
Ik zou alleen niet weten hoe je dit het handigst zou kunnen doen. Weet niet of er mensen zijn die hier ooit een leuke oplossing voor bedacht hebben :)
Ik kan in er in ieder geval niet echt opkomen...

PHP:
1
ini_set('include_path', ini_get('include_path') . '.:' . $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] );

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Ervan uitgaande dat je een include_path wilt instellen, maar dat je niet bij je php.in kunt komen: dit kan ook met .htaccess :)
code:
1
php_value include_path "/path"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
zie php.ini indien eigen server, dan kan je gewoon opgeven dat je een bestand altijd wilt includen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
Ik hebt het nu opgelost via .htacess en dat werkt goed. Aangezien ik de php.ini niet kan veranderen. Wist niet dat het via .htaccess kon omdat ik dacht dat je dit alleen gebruikt om de toegang tot bepaalde delen van je website af te kunnen schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Ik heb het laatst ook gepost, hierbij nogmaals deze site: Comprehensive guide to .htaccess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
X-Lars schreef op 25 maart 2004 @ 13:09:
Ik heb het laatst ook gepost, hierbij nogmaals deze site: Comprehensive guide to .htaccess
Deze link staat nu gebookmarked :)
En voor de mensen die hier ooit nog eens komen via de search, heb ik deze regel aan .htaccess toegevoegt:

code:
1
php_value auto_prepend_file /usr/web/site.nl/www/bestand.php

[ Voor 26% gewijzigd door Bartoz op 25-03-2004 13:56 ]

Pagina: 1