Toon posts:

Windows server 2003 beta RC2 evaluation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is aan de hand. Wij hebben op werk op dit moment een volgens het beta programma van microsoft gekregen versie van windows server 2003 RC2. Nu hebben we daar veel testen mee lopen. En hebben 6mnd geleden besloten (omdat het allemaal stabiel was) om onze website met mysql over te zetten. En hebben we na 4 mnd testen geleden besloten om windows2003 final te kopen.
Daar zijn we dus nu ook hard mee bezig met een sql server en een nieuwe site.

Nu is er echter het volgende probleem gekomen. Wij zijn nog 2-3 maanden bezig met de nieuwe site en sql. Maar windows 2003 RC2 geeft aan dat de evaluatie eindigt over 24 dagen. We hebben het echter vanaf nu zeker nog 2-3 maanden een draaiende RC2 nodig, totdat we alles kunnen overzetten qua site en de rest. Daarnaast moet de site zoveel mogelijk online zijn.

Weet iemand hoe we dit kunnen verlengen. Aanpassen etc. , maakt mij niet uit hoe dit kan als het maar lukt.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 10:09

slaay

Natuurbeleven.com

Je kunt een full-version van de website van Microsoft downloaden die weer goed is voor 180 dagen. Misschien dat het mogelijk is om je systeem met de full-version te updaten. Dan kun je weer 180 dagen vooruit!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
slaay schreef op 25 maart 2004 @ 12:12:
Je kunt een full-version van de website van Microsoft downloaden die weer goed is voor 180 dagen. Misschien dat het mogelijk is om je systeem met de full-version te updaten. Dan kun je weer 180 dagen vooruit!
Dat is dus niet mogelijk want de website moet dus eigenlijk blijven draaien. 30min offline kan nog wel maar dat is het max. Ik zit zelf meer in de gedachte of er een programma bestaat waar je dat kan aanpassen ofzo. Ik vraag niet naar een crack maar eigenlijk meer een programmaatje van microsoft zelf ofzo

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:39
Microsoft al gemailed ? :)

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 02:35

Nobby

Nuts!

Volgens mij zijn er minder legale manieren om die 180-dagen tijdbom er uit te slopen, valt dit onder mogelijke oplossingen ofniet?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00
DAlchemist schreef op 25 maart 2004 @ 12:18:
Volgens mij zijn er minder legale manieren om die 180-dagen tijdbom er uit te slopen, valt dit onder mogelijke oplossingen ofniet?
zekers valt dat onder de oplossingen, maar kben bang dat je dat hier niet mag vertellen ;) :P :+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk niet dat dat helpt... Microsoft zet niet voor niets met grote letters in de disclaimers/eulas dat RC's en beta's NIET voor productie doeleinden moeten worden gebruikt.

@TS: Vind het ook niet echt een slimme actie om een productie omgeving over te zetten op RC versies; dat is vragen om problemen omdat ze allemaal time-limited zijn.

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op 25 maart 2004 @ 12:18:
K, ik begrijp dat er minder legale manieren zijn om het eruit te slopen. Maar we hebben een officiele licentie. Maar als je je iedeeen wilt uitleggen kan je ze sturen naar *knip* .
Dat doen we hier op GoT dus niet, zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Ik wil namelijk niet got in prob brengen :) .

Andere ideeen buiten het feit dat het inderdaad niet slim was graag gewoon in het forum ;)

[ Voor 9% gewijzigd door momania op 25-03-2004 13:22 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Het is natuurlijk ook bijzonder geniaal om een productie website op een Release Candiate te gaan gebruiken. Maar ik denk dat je de website inderdaad naar de volledige versie moet overzetten..... en dat gaat je denk ik meer dan 30 minuten kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,

k ik heb hier en daar gelezen maar heb echter nog steeds een vraag over inloggen. Het schijnt zo te zijn dat je niet meer kan inloggen na het verloop.. Eigenlijk is het belangrijkste dat de rest van de services wel blijft draaien, icl iss dus.

Weet iemand of die services + iss wel blijven doordraaien?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Geen idee maar je kunt inderdaad niet meer inloggen dit is geheel correct.

Verwijderd

snap niet waarom je niet gelicenseerde versie erover heen installeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:28:
snap niet waarom je niet gelicenseerde versie erover heen installeerd.
Simpel gezegd, kan dat niet, de beta is namelijk een enterprise edition 2003 server en de licensie is voor Small bussiness 2003 server. Dat had ik inderdaad kunnen vertellen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 12:09:Wij zijn nog 2-3 maanden bezig met de nieuwe site en sql. Maar windows 2003 RC2 geeft aan dat de evaluatie eindigt over 24 dagen. We hebben het echter vanaf nu zeker nog 2-3 maanden een draaiende RC2 nodig, totdat we alles kunnen overzetten qua site en de rest. Daarnaast moet de site zoveel mogelijk online zijn.
Kun je er niet tijdelijk een extra server bijzetten/huren die je die 2-3 maanden laat draaien met een nieuwe installatie van je RC2 versie, zodat je in de tussentijd je 'echte' server kunt migreren naar je gekochte pakket ?

Verwijderd

Het klopt wel dat je niet meer kan inloggen , maar ik weet niet of alles uitschakeld als de tijd verstreken is . het zou dom zijn want het is namenlijk een server die mag normaal nooit uitschakelen :)

(maar de crash die je dan krijgt is wel zeer fataal dan >:) )

ps : ik denk niet dat bill het erg vind als je zijn windows crackt zolang je maar een licentie hebt O-)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

is het niet zo dat je de RC2 gewoon kan upgraden naar de officiele release versie die je hebt aangeschaft. of anders alleen je (corporate?) key erin te rammen zoals je dat ook met voorgeinstalleerde PC's doet in je bedrijf. (je gaat geen oem licenties gebruiken als je veeeel pc's hebt zoals wij hier. Licentie beheer word ook erg moeilijk zo).

Een upgrade moet iig mogelijk zijn, met een goeie backup zou je ook niet zo'n lange downtime hoeven hebben (2 uurtjes?). Het veranderen van de license is ook legaal dus dat is ook geen probleem volgens mij.

Het is dus illegaal om een test versie te draaien in een live omgeving, je moet dus wat anders overwegen dan MS bellen, die zullen je waarschijnlijk flink aanpakken als je belt.

Waarom is 30minuten downtime trouwens te lang. als je zo afhankelijk bent van je server waarom draai je dan een RC versie, moet zeggen dat dat dan niet echt een lekkere handeling is.

[ Voor 48% gewijzigd door pt0x op 25-03-2004 16:24 ]

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 15:44:
Het klopt wel dat je niet meer kan inloggen , maar ik weet niet of alles uitschakeld als de tijd verstreken is . het zou dom zijn want het is namenlijk een server die mag normaal nooit uitschakelen :)

(maar de crash die je dan krijgt is wel zeer fataal dan >:) )
Windows Servers gaan "shutdown" binnen een bepaalde tijd (een uur, meen ik). Je kan nog steeds inloggen om eventueel een legale upgrade te doen.

[Bij WindowsXP kun je niet meer inloggen totdat je Windows activeert.]

Verwijderd

hoe moeilijk kan het zijn om een export uit mySQL te draaien, en je webroot op tape te zetten? Als je deze twee hebt dan kun je de boel zonder al te veel fratsen toch op een andere doos terugzetten?

Of mis ik iets?

Ik meen me zelfs te herinneren dat je RC-2 kunt upgraden naar een volledige versie.
Pagina: 1