[winxp] probleem met infrarood

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00
Mensen,

Aller eerst de omschrijving van het probleem.

2 nokia 6310i's
1 x laptop met IR en daarop Winxp SP1 incl. laatste update's

Wat wil ik, ik wil alle data van nokia 1 naar nokia 2 hebben.

Wat heb ik gedaan

1. nokia pc suite geinstalleerd (laatste versie)
2. dmv nokia content copieer alle bestanden VAN nokia 1 naar computer gezet

so far so good

Maar nu wil ik dus van van computer naar nokia 2, en nu komt het probleem, dit lukt dus niet.

nu denk je, dit is toch een software probleem, maar dat is het NIET!!!
Het is een probleem van windows XP, want leg ik nokia 1 voor de IR poort, en ziettie een mobile phone etc.

leg ik nokia 2 voor de IR poort, dan doet windows dat niet

IR staat natuurlijk aan op nokia 1 & 2

wat heb ik geprobeert

1. nokia pc suitte volledig ge-deinstalleerd en ge-installeerd
2. m'n IR adapters weggegooit en op nieuw aangemaakt, nu zie ik het niet meer.

wie o wie weet wat

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:42
Op wat voor manier heb je je infrarood adapter angesloten? Via usb of heeft je moederbord er een aansluiting voor? In het laatste geval: hoe staat je com2 dan ingesteld in je bios?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kun je met een 6310 toevallig ook niet snake tegen elkaar spelen via infrarood?? Zo ja, dat even proberen en als dat niet werkt dan is IR bij je 2e foon dus defect.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Grolsch
olof schreef op 25 maart 2004 @ 12:04:
Op wat voor manier heb je je infrarood adapter angesloten? Via usb of heeft je moederbord er een aansluiting voor? In het laatste geval: hoe staat je com2 dan ingesteld in je bios?
zit in m'n laptop, maar met IR adapter is niets mis mee, want nokia 1 communiceert perfecT!

• Grolsch
FlipFluitketel schreef op 25 maart 2004 @ 12:05:
Kun je met een 6310 toevallig ook niet snake tegen elkaar spelen via infrarood?? Zo ja, dat even proberen en als dat niet werkt dan is IR bij je 2e foon dus defect.
snake tegen elkaar spelen werkt perfect!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Heb zelf momenteel een Compaq Armada E500 van m'n werk met Windows XP Professional SP1 + ALLE Windows en Office Updates en heb al diverse 6310i's (èn 6210's) via Infrarood eraan gehad. Ik gebruik v4.5.8805 van de Nokia Phone Editor Software en heb geen enkel probleem.

• Grolsch
Sierra-NL schreef op 25 maart 2004 @ 12:09:
Heb zelf momenteel een Compaq Armada E500 van m'n werk met Windows XP Professional SP1 + ALLE Windows en Office Updates en heb al diverse 6310i's (èn 6210's) via Infrarood eraan gehad. Ik gebruik v4.5.8805 van de Nokia Phone Editor Software en heb geen enkel probleem.
Ik heb hier een Fujitsu Siemens C-series en ook xp sp1 + alles, zelfs precies dezelfde versie van nokia phone editor software, en toch problemen.

Elke keer dat ik denk dat xp lekker werkt krijg je weer dit soort dingen :(

• Bart©
Grolsch schreef op 25 maart 2004 @ 12:11:
[...]

Ik heb hier een Fujitsu Siemens C-series en ook xp sp1 + alles, zelfs precies dezelfde versie van nokia phone editor software, en toch problemen.

Elke keer dat ik denk dat xp lekker werkt krijg je weer dit soort dingen :(
Mijn notebookje maakt gebruik van een "SMC IrCC - Fast Infrared Port". Wat voor een type infrarood adapter heb je? Misschien dat het probleem daar aan ligt?

Verwijderd

Misschien een gouden tip! (voor mij toch)

Onder "deze computer", "eigenschappen","hardware", "apparaatbeheer"
Ga je naar de Ir poort en vraag de eigenschappen op, daar verander je de max snelhied van je IR poort naar 115200 en niet 4Mb zoals ie std staat.
Dan ziet de poort direct de nokia en blijft de verbinding er ook.

Ik had ook juist mijn portable perfect geinstalleerd en kreeg dan deze problemen...dit was de oplossing. :*)

Suc6
-Hc-

• Bart©
Speed staat bij mij op de standaard 4Mbps dus je probleem hoeft niet perse daar aan te liggen.

• Grolsch
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 12:31:
Misschien een gouden tip! (voor mij toch)

Onder "deze computer", "eigenschappen","hardware", "apparaatbeheer"
Ga je naar de Ir poort en vraag de eigenschappen op, daar verander je de max snelhied van je IR poort naar 115200 en niet 4Mb zoals ie std staat.
Dan ziet de poort direct de nokia en blijft de verbinding er ook.

Ik had ook juist mijn portable perfect geinstalleerd en kreeg dan deze problemen...dit was de oplossing. :*)

Suc6
-Hc-
dat heb ik ook gedaan, maar werkt niet :(

het vage wat ik nu heb, is dat bij nokia 2 het ir balkje op de telefoon stabiel blijft (heeft verbinding met de pc).

Nokia connection manager zie een 'nokia 6310i"

bij nokia content copieer zegtie doeltelefoon onbekend, als ik dan op verbinding klik, zie ik nokia6310i, selecteer ik hem, druk ik op toepassen krijg ik de melding "IrSocket API caused an error" :?

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met een 6610. telefoon heeft verbinding met de computer en Nokia PC suite geeft ook aan dat er een 6610 in de buurt is, maar zodra ik data op mijn tel wil zetten, krijg ik na enkele minuten een melding dat er een fout opgetreden is.
ik heb het laatst ook met andere 6610's geprobeerd, maar precies hetzelfde.

gisteren heb ik het met een samsung E700 geprobeerd. ik kreeg gelijk dat geluidje van de IR poort(dat er een ander apparaat in de buurt is), wat ik met mijn 6610 ook niet krijg. ik kon probleemloos data overzetten en back up's maken.

weet iemand al wat meer over dit probleem??

PS:
- ik heb de nieuwste versie Nokia PC Suite gedownload en al meerdere malen geinstalleerd
- IR poort al meerdere malen opnieuw geinstalleerd

alvast bedankt!!
Pagina: 1