Toon posts:

[IIS] Default document werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 server met IIS 5.0 erop.

Deze heeft een website, die is ingesteld voor SSL en certificaten. Deze certificaten werken allemaal goed. Nu is de standaard authenticatie basic authenticatie en je hebt een client certificate nodig om erop te komen. Nu heb ik het default document op default.aspx gezet.

Default.aspx redirect naar home.aspx. Default.aspx heb ik ingesteld zodat je als anonymous user deze kan openen, deze redirect automatisch naar home.aspx (waarvoor je ssl-128 nodig hebt).

Als ik nu webserver01 intyp (zo heet de server), dan krijg ik een http 403.4 error, ssl required. Maar ik heb de default doc op default.aspx gezet (waarvoor je geen ssl nodig hebt).

Nu heb ik het zooitje een keer omgedraaid, standaard instelling voor authenticatie is anonymous en geen ssl required. Home.aspx zo ingesteld dat voor dit bestand wel ssl required is en basic authenticatie en dit werkt gewoon.
Het probleem hiermee is dat alle nieuwe documenten per definitie anonymous op te vragen zijn, wat niet de bedoeling is.

Wat doe ik fout dat IIS het default document niet pakt?

Er zijn natuurlijk wel alternatieven die goed werken (zoals een nieuwe website hosten en die laten redirecten), maar dit zou toch moeten werken.