Driekwart gebruikers inactief?

Pagina: 1
Acties:

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Het viel me op dat van de 110.442 geregistreerde gebruikers die tweakers.net heeft er maar opvallend weinig tweakers.net bezoeken?

Als je enkele populaire items op de frontpage bekijkt zoals
EC: Media Player moet binnen 90 dagen uit Windows - 18205 views
CeBIT 2004: geheugen, casemodding & overclocking - 22685 views
Stevige hardware-eisen verwacht voor Microsofts Longhorn - 26354 views

Dan valt mij op dat ook de meest populaire items door maximaal 1 op de 4 tweakers wordt gezien? (110.000 / 4 = 27.500)

Van de statspagina kan ik niet zoveel afleiden. Daarin staat slechts een aantal pageviews, niet unieke pageviews.

In de FAQ staat:
Maandelijks wordt Tweakers.net door zo'n 250.000 unieke personen geraadpleegd. Dagelijks worden we bezocht door 75.000 unieke bezoekers, die tezamen om en nabij de 1,3 miljoen pageviews genereren. Gedetailleerde pageview-statistieken vind je op de stats pagina.
Daar schiet ik ook niet veel mee op :)

Als je kijkt bij de jarigen van bijvoorbeeld vandaag, dan zie je dat velen niet hebben gereageerd of slechts heel lang geleden.

Dus hoe zit het met die 110 duizend tweakers. Zijn dat fp + got accounts bij elkaar? Hoeveel procent van de accounts wordt uberhaupt gebruikt? Hoeveel procent is al bijvoorbeeld een half jaar niet gebruikt?
Kortom: hoeveel actieve tweakers (die minimaal eens in de X dagen de frontpage bezoeken) zijn er nou echt? Ik gok dus maximaal zo'n 25.000 :?

[ Voor 7% gewijzigd door T.T. op 25-03-2004 11:56 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat voor voordelen heb je als je inlogt maar geen abbonnee bent?
Alles ziet er het zelfde uit (zo'n beetje, alleen komen bij mij de Fok! headlines er bij zodat ik niet nog naar een andere site moet voor het nieuws)

Je kan inloggen als je wilt reageren, maar als je niet reageert hoef je ook niet in te loggen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het aantal (unieke) bezoekers is natuurlijk heel iets anders dan het aantal geregistreerde gebruikers. Er komen 60.000 tot 100.000 unieke bezoekers per dag voorbij in de statistieken, en er zijn volgens onze merge-criteria 61595 actieve frontpageaccounts (die de laatste 6 maanden iets gedaan hebben). Na de merge (GoT en T.net samen) komen we op 121130 actieve accounts uit, maar dat kan lager uitvallen door extra reclame voor het "mergen" die er nog aan zit te komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter Tinus op 25-03-2004 12:02 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 25 maart 2004 @ 11:59:
Het aantal (unieke) bezoekers is natuurlijk heel iets anders dan het aantal geregistreerde gebruikers.
Waarom is dat zo? Ik dacht dat de views aangaven hoeveel keer een pagina bekeken was door een geregistreerde account. Werkt dit dus op basis van ip's en wordt iedereen meegeteld?
Er komen 60.000 tot 100.000 unieke bezoekers per dag voorbij in de statistieken
Ok, maar zijn dat mensen die niet inloggen of zijn dat willekeurige bezoekers? Waarom zijn de pageviews dan niet hoger? Als er zoveel mensen komen, dan verwacht je toch dat een gemiddeld artikel zeker zo vaak wordt bekeken? Wordt een "view" alleen geteld als iemand op die pagina klikt of ook als hij bijvoorbeeld http://www.tweakers.net/nieuws opent?

* T.T. snapt het niet nog niet :)

[ Voor 43% gewijzigd door T.T. op 25-03-2004 12:07 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

T.T. schreef op 25 maart 2004 @ 12:04:
Waarom is dat zo? Ik dacht dat de views aangaven hoeveel keer een pagina bekeken was door een geregistreerde account. Werkt dit dus op basis van ip's en wordt iedereen meegeteld?
Iedere view wordt volgens mij meegeteld. Als jij een artikel 10 keer bekijkt dan telt dat gewoon als 10 views.
Ok, maar zijn dat mensen die niet inloggen of zijn dat willekeurige bezoekers? Waarom zijn de pageviews dan niet hoger?
Dat zijn alle bezoekers, ingelogd of niet. Waarom nieuwspost x niet meer views krijgt is simpel: omdat niet iedereen alles leest :). Interesses liggen anders, niet iedereen heeft tijd om alles door te bladeren, mensen komen puur voor de pricewatch/meuktracker/V&A, mensen hebben T.net als startpagina maar openen hun browser eigenlijk ergens anders voor, etc. :).
Wordt een "view" alleen geteld als iemand op die pagina klikt of ook als hij bijvoorbeeld http://www.tweakers.net/nieuws opent?
Alleen als je echt op nieuws/12345 zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter Tinus op 25-03-2004 12:11 ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 25 maart 2004 @ 12:09:
Iedere view wordt volgens mij meegeteld. Als jij een artikel 10 keer bekijkt dan telt dat gewoon als 10 views.
Ok, dan is het werkelijke aantal mensen dus mogelijk nog iets lager
Dat zijn alle bezoekers, ingelogd of niet. Waarom nieuwspost x niet meer views krijgt is simpel: omdat niet iedereen alles leest :). Interesses liggen anders, niet iedereen heeft tijd om alles door te bladeren, mensen komen puur voor de pricewatch/meuktracker/V&A, mensen hebben T.net als startpagina maar openen hun browser eigenlijk ergens anders voor, etc. :).
Ok, dat begrijp ik. Maar dan snap ik nog steeds niet, om met Bassie te spreken :)
Alleen als je echt op nieuws/12345 zit.
ahhhhh, dan wordt het al iets duidelijker.
Dus er zijn veel bezoekers, dat neem ik zondermeer aan.
Er zijn veel accounts, waarvan ongeveer 55% actief is. Van die 55% kijkt slechts een deel naar het nieuws via de nieuws/12345 pagina en slechts een klein deel daarvan reageert weer. Daarnaast komen er dus veel bezoekers zonder account en bezoekers die wel een account hebben maar niet gebruiken (waarschijnlijk).
Die database van 110.445 geregistreerde gebruikers mag dus wel wat opgeschoond worden. Daarnaast dacht ik dus dat "views" op het laden van de pagina sloeg, ook als onderdeel van /nieuws en ik wist niet dat 50% van de mensen die dus wel actief is, niet via /nieuws/12345 een pagina bekijkt.
En dan kom je op de 25% die ik noemde als "actief". :)

[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 25-03-2004 12:24 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Jup. Ik heb er niet echt gegevens van hoeveel bezoekers er zijn die geen account hebben of gebruiken (dat is ook ontzettend moeilijk na te gaan natuurlijk), maar bij dat 120k "post-merge" aantal zijn dus wel de dode accounts van zowel FP als GoT buiten beschouwing gelaten. Wat in de FAQ staat, dat ongeveer 250.000 mensen minimaal eens per maand op T.net komen, lijkt me nog wel te kloppen :).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er komen dagelijks zo'n 95.000 tot 130.000 unieke bezoekers op de site, maar die gaan natuurlijk niet allemaal dezelfde artikelen lezen. Sommige bezoekers zullen maar één pageview genereren, anderen doen er 500 op een dag. Het gemiddeld van ongeveer 17 pageviews per bezoekers is in ieder geval erg hoog in vergelijking met andere sites. Dat er verschillende interesses zijn kun je al direct aflezen aan de grote verschillen tussen views van nieuwsberichten.

Ongeveer 25 procent van de bezoekers is ingelogd, de rest surft anoniem op de site.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wouter Tinus schreef op 25 maart 2004 @ 11:59:
Het aantal (unieke) bezoekers is natuurlijk heel iets anders dan het aantal geregistreerde gebruikers. Er komen 60.000 tot 100.000 unieke bezoekers per dag voorbij in de statistieken, en er zijn volgens onze merge-criteria 61595 actieve frontpageaccounts (die de laatste 6 maanden iets gedaan hebben). Na de merge (GoT en T.net samen) komen we op 121130 actieve accounts uit, maar dat kan lager uitvallen door extra reclame voor het "mergen" die er nog aan zit te komen.
Kleine correctie: Ze hebben ooit wat zichtbaars achtergelaten (shopsurvey, reactie, reactiebeoordeling, etc) of zijn nu ingelogd (ongeacht wanneer) of zijn minder dan zes maanden geleden voor het laatst ingelogd geweest :)

Voor GoT geldt een iets ander criterium trouwens, daar is het vaker zo dat iemand na registratie ook daadwerkelijk minstens iets post, daar vallen er dan ook "maar" 16k af.

Maar van die mensen die "iets" achtergelaten hebben is het wel weer zo dat ze nu heus niet meer actief hoeven te zijn. Die eruit filteren gaan we echter niet aan beginnen, het werk daarvoor weegt niet echt op tegen het voordeel dat we er van hebben, voor zover het uberhaupt al doenlijk en wenselijk is (denk bijvoorbeeld aan postings van Irrelevant die dan ineens aan een anonieme "deze is verwijderd wegens inactiviteit"-gebruiker worden gehangen).
Femme schreef op 25 maart 2004 @ 12:40:
Er komen dagelijks zo'n 95.000 tot 130.000 unieke bezoekers op de site, maar die gaan natuurlijk niet allemaal dezelfde artikelen lezen.
Maar de mensen die thuis en op hun werk lezen tel je weer dubbel :)

[ Voor 11% gewijzigd door ACM op 27-03-2004 10:59 ]

Pagina: 1