Tweakers,
Het antwoord op mijn vraag staat NIET in de FAQ onder het kopje "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?"
Ik heb de FAQ en de gebruikersvoorwaarden doorgelezen.
Het antwoord kan heel simpel zijn lijkt me...is een 8mb buffer op 160 GB sneller dan geen buffer op een kleinere 80GB???
Ik heb 2 harde schijven en vraag me af waar ik het beste XP kan installeren.
Schijf 1: 80GB, géén buffer.
Schijf 2: 160GB, 8MB buffer.
Allebij de schijven zijn ATA100 op 7200rpm.
Vraag is: Waar ga ik mijn besturingssysteem op zetten, hoe deel ik de schijven het beste in? Ik hou van weinig partities, voorbeeld:
schijf 1: c:/WindowsXP
d:/Data1
schijf 2: e:/Data2
f:/Backup
Is nou een kleine schijf van 80GB sneller of de 8MB buffer op de grote schijf sneller om het besturingssysteem op te installeren???
Sander
Het antwoord op mijn vraag staat NIET in de FAQ onder het kopje "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?"
Ik heb de FAQ en de gebruikersvoorwaarden doorgelezen.
Het antwoord kan heel simpel zijn lijkt me...is een 8mb buffer op 160 GB sneller dan geen buffer op een kleinere 80GB???
Ik heb 2 harde schijven en vraag me af waar ik het beste XP kan installeren.
Schijf 1: 80GB, géén buffer.
Schijf 2: 160GB, 8MB buffer.
Allebij de schijven zijn ATA100 op 7200rpm.
Vraag is: Waar ga ik mijn besturingssysteem op zetten, hoe deel ik de schijven het beste in? Ik hou van weinig partities, voorbeeld:
schijf 1: c:/WindowsXP
d:/Data1
schijf 2: e:/Data2
f:/Backup
Is nou een kleine schijf van 80GB sneller of de 8MB buffer op de grote schijf sneller om het besturingssysteem op te installeren???
Sander