Toon posts:

alternatieven voor windows media player

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
even voortgaand op besluit van de europeese unie dat windows nu zonder wmp moet verschijnen. Ik zou graag willen weten wat dan de alternatieven zijn en jullie ervaringen, want ik heb zelf alleen maar positieve ervaringen met wmp, al gebruik ik ook soms andere players als bv bep. codecs niet ondersteund worden. (ps alleen gebruik ik het voor video)

Wmp crashed NOOIT en dat is op mijn systeem een unicum :), en is zeer gebruiks vriendelijk oor de 'simpele' gebruiker, enige nadeel van wmp vindt ik de popups (kan je die uitzetten?) en het feit dat niet alle codecs ondersteund worden (bv sommige divx/xvid)

Zelf gebruik ik BSplayer, welke eigenlijk perfect is alleen mis ik de optie om makkelijk te switchen tussen de verschillende bestanden via een lijst, (eigenlijk geldt dat voor alle andere players die ik gebruik)

Winamp gebriuik ik alleen voor mp3 en niet voor video, waarom?, weet niet misschien omdat het 'onnatuurlijk' voelt om een audio player voor video te gebruiken :), maar lijkt me een geschikt alternatief, daar je ook lueke skin kan downen, toch een lueke gimmick voor de gebruikers

en tot slot gebruik ik Vidomi player alleen als ik een divx heb welke "groen" uilslaat (vidomi heeft wel de juiste mpg codec)

conclusie mijnerzijds is dus dat ik toch weer gewoon de wmp zal downen mocht windows zonder verschijnen, daar het gewoon de beste player is voor 99% van je doeleinde

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 11:29 ]

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik gebruik voor het afspelen van divx/xvid MicroDvdPlayer. Deze werkt echt superhandig met ondertitels ed, en speelt de films echt pérfect af :)

Muziek luister ik eigenlijk alleen maar op m'n echte stereo, en voor die enkele keer op de pc gebruik ik gewoon windows media player. Ook voor het afspelen van streaming video gebruik ik altijd windows mp!

..:: ::..

Verwijderd

Heb je Media Player Classic al een geprobeerd.

meuktracker: Media Player Classic 6.4.8.1

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Je zou misschien "Media Player classic" kunnen gebruiken http://sourceforge.net/projects/guliverkli/ als alternatief voor Media Player.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Foobar2000 voor muziek www.foobar2000.org
Media Player Classic voor video & dvd link weet ik zo niet maar stond laatst op de frontpage
Waarom ze spelen allebei bijna alles af en voor foobar zijn zat handige plugins te vinden en er is een active community voor (als je een goed idee hebt voor een plugin wil iemand hem vaak wel maken).
Media player classic is de ultieme mediaspeler (mijn mening) als je de juiste codecs/filters geinstalleerd hebt.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
even voortgaand op besluit van de europeese unie dat windows nu zonder wmp moet verschijnen. Ik zou graag willen weten wat dan de alternatieven zijn
Waarom heb je een alternatief nodig? Dat Microsoft windows zonder media player moet leveren wil niet zeggen dat ze media player niet meer gaan leveren. Zal wel een losse download worden.

Ik gebruikt vroeger eigenlijk altijd BSplayer, maar alleen voor de ondertitels. Sinds ik geen ondertitels meer gebruik draai ik gewoon alles in media player.

En dat media player niet alle divx/xvid (codecs) ondersteunt is onzin. Noem eens 1 film die media player niet afspeelt?

Roomba E5 te koop

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik vind zoomplayer fijn werken, lekker veel opties en het werkt perfect :) Als dvdspeler vind ik m wel waardeloos, alleen dat gebruik ik toch (bijna) nooit.

Verwijderd

Topicstarter
douwe_jan schreef op 25 maart 2004 @ 11:31:
Ik gebruik voor het afspelen van divx/xvid MicroDvdPlayer. Deze werkt echt superhandig met ondertitels ed, en speelt de films echt pérfect af :)
'em heb ik in het verleden mee lopen k*tten jo, echt niet normaal, ben toen ook geswitched naar bsplayer, en daar was het nog simplere. Het heeft wel een coole skin

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op 25 maart 2004 @ 11:36:
[...]
En dat media player niet alle divx/xvid (codecs) ondersteunt is onzin. Noem eens 1 film die media player niet afspeelt?
heb het wel eens met de serie "24" waar sommige afleveringen alleen in Vidomi Player beeld en geluid laten zien, niet in wmp, bsplayer of divxplayer

• Bart©
  • Laatst online: 15:19
Als ik ooit zo'n Windows XP versie zonder Media Player tegen ga komen dan zal ik er waarschijnlijk toch voor kiezen om Media Player 9 te downloaden. Samen met wat extra codecs, Real Alternative en QuickTime Alternative heb ik goede ervaringen. Waarschijnlijk zal Windows Media Player 9 toch via WindowsUpdate beschikbaar blijven lijkt mij. Zo niet dan toch...

• Trunksmd
  • Laatst online: 13-02 10:05
Voor mij is de enige volwaardige vervanger (in alles) voor wmp winamp. Snel, stabiel, ontelbaar veel plugins, skins, noem maar op. Goede playlist, codec ondersteuning. Je kunt er zelfs mee tv kijken als je een tv kaart heb. Ik kan wel ff doorgaan, maar bekijk het zelf maar. Ik ken ook geen andere speler waar zoveel internet radiostations op zijn afgestemd (www.shoutcast.com).

• Tarzan
  • Laatst online: 16:25
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 11:37:
[...]
'em heb ik in het verleden mee lopen k*tten jo, echt niet normaal, ben toen ook geswitched naar bsplayer, en daar was het nog simplere. Het heeft wel een coole skin
Wat was je probleem dan? Ja, je moet het programma eerst wel even door hebben voordat je het kan gebruiken. Maar dat moet voor de gemmiddelde tweaker hierzo toch geen probleem zijn! ;)

..:: ::..

Verwijderd

Ik ben zelf zeer tevreden over de JetAudio player . Ze zijn nu bij versie 6 en die speelt alles af. Ook quicktime en dvd.

Afbeeldingslocatie: http://www.jetaudio.com/images/products/screenshot_jetaudio5_main.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 11:48 ]

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Media Player Classic zorgt bij mij voor allerlei probleem, wordt niet goed afgesloten en vreet daarna 100% cpu, veel avi's kunnen daarna niet meer afspelen.
Ik heb het vermoeden dat het ergens anders aan ligt dan MPC maar waaraan ben ik nog niet achter ;(
Vóór deze problemen was ik een tevreden gebruiker.

Tegenwoordig gebruik ik bijna alleen maar bsplayer :)
Erg licht en veel opties.

hmmz

Verwijderd

Ik gebruik wmp zo weinig mogelijk aangezien ik het een traag en onhandig programma vind. Er zitten allemaal dingen in die ik toch nooit gebruik. Ik gebruik voor muziek gewoon winamp en voor video gebruik ik VLC ( http://www.videolan.org/vlc/ ). Deze player is vele malen sneller, heeft veel minder codec problemen omdat hij z'n eigen codeclibery heeft en geeft daar door bijna nooit codec problemen. Ook geeft het je de mogelijkheid om door en terug te spoelen. Ondertitels zijn geen probleem en het is voor de geintereseerde ook nog eens open source.

• Trunksmd
  • Laatst online: 13-02 10:05
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 11:57:
Ik gebruik wmp zo weinig mogelijk aangezien ik het een traag en onhandig programma vind. Er zitten allemaal dingen in die ik toch nooit gebruik. Ik gebruik voor muziek gewoon winamp en voor video gebruik ik VLC ( http://www.videolan.org/vlc/ ). Deze player is vele malen sneller, heeft veel minder codec problemen omdat hij z'n eigen codeclibery heeft en geeft daar door bijna nooit codec problemen. Ook geeft het je de mogelijkheid om door en terug te spoelen. Ondertitels zijn geen probleem en het is voor de geintereseerde ook nog eens open source.
En je kunt je eigen films/muziek over je eigen huisLANnetwerk streamen naar een ander pc (zelfs over internet). _/-\o_

Verwijderd

Winamp blijft nog steeds het beste alternatief vind ik (zie ook usericon). Voor tragere pc´s heb je dan altijd nog winamp 2.
Pagina: 1