Toon posts:

Op welke schijf XP installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb 2 harde schijven en vraag me af waar ik het beste XP kan installeren.

Schijf 1: 80GB, géén buffer.
Schijf 2: 160GB, 8MB buffer.

Allebij de schijven zijn ATA100 op 7200rpm.

Vraag is: Waar ga ik mijn besturingssysteem op zetten, hoe deel ik de schijven het beste in? Ik hou van weinig partities, voorbeeld:

schijf 1: c:/WindowsXP
d:/Data1

schijf 2: e:/Data2
f:/Backup

Is nou een kleine schijf van 80GB sneller of de 8MB buffer op de grote schijf sneller om het besturingssysteem op te installeren???

Sander

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 11:16 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Het is hier op GoT de bedoeling dat je vooronderzoek doet door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum te doornemen eer je een topic opent. Ik kan helaas op geen enkele manier uit je topicstart opmaken of je dat überhaupt ook maar hebt gedaan. Lees eens de tekst bovenaan de New Topic van dit subforum. Daarin staat beknopt samengevat wat van je wordt verwacht eer je een topic opent B)

Dit had je overigens ook geweten als je gewoon netjes de [faq]registratievoorwaarden[/] in haar geheel heeft doorgenomen ;)

Anyway, het antwoord op jouw vraag is dus gewoon in de FAQ van dit subforum te vinden. Kijk onder het kopje "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?". En wat betreft de snelheid van de schijven: pas logica toe; gooi benchmarktooltjes à la ATTO, SiSoft Sandra, HDTach, IOMeter, etc op de schijven los en vergelijk de resultaten :Y)

Dit topic is gesloten.