Programma voor in de auto.

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:53
Mijn vader is een Jaguar MKII 3.8 automaat exlusief aan het restaureren. en na lang zeuren van mij kommen er 2 TFT touch screen schermpjes in.

even wat omliggende details,
Shermpjes komen in de achterkant van de stoelen want er zitten van die uitklap plankjes in en als je die inklapt is het "veilig " opgeborgen. er komt een intel celleron 2.4 servertje met wat matige andere eigenschappen in. in de uitklap tafeltjes komen toetsenborden ( waarschijnlijk van die ultra dunne).

Nu wil ik een programmatje gaan schrijven om erop te draaien. zodat ik in een simpel mooi klasiek design menu een mp3 of film oid kan afspelen. dus zonder al te veel romdslomp.

Ik weet alleen niet waar ik dit in moet gaan schrijven. ik heb ook niet zo heel erg veel ervaring met het programmeren. maar ik zat te denken dat je met Dreamweaver of flash ook wel zoits kan maken.

heeft iemand andere ideeen omd it mee te maken wat niet te veel tijd aan tutourials lezen kost.

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
offtopic:
je gaat toch geen tft-schermen in een klassieke jaguar bouwen???

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Dus je hebt weinig ervaring en je wilt er niet veel tijd aan besteden? Dan zou ik er niet aan beginnen. Haal dan iets kant er klaar...

Winamp met een leuke skin ofzo...

[ Voor 13% gewijzigd door Canard op 25-03-2004 11:11 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:53
hohoho ik wil er wel veel tijd aan besteden maar dan vooral met het maken neit met het leren van een programma. ff net iets ander denken.

offtopic:
ja die komen er wel in het is een zake auto en met 2 zwarte schermpjes achterin en een rustig donker kleur progje moet dit wel een strakke uiterlijk geven.

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 25-03-2004 11:15 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:03

Zerora

Ik Henk 'm!

Klinkt wel stoer.
Post eens wat pics van de wagen zoals ie nu is en straks als ie klaar is :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 13:49
Op dit forum vind je wel enkele topics over software voor touchscreens.. Er is zelfs software speciaal voor in de auto...

[ Voor 14% gewijzigd door JozyDaPozy op 25-03-2004 11:25 ]

Verwijderd

Ik vrees dat wat jij wilt niet samengaat. Als je wil programmaren zal je toch eerst de programmeertaal moeten leren. Ik kon ook geen gesprek voeren voordat ik leerde praten. En als je het goed wil kunnen zal je er tijd in moeten steken...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Hij hoeft toch niet zelf te programmeren? Hij kan ook een kant en klaar prog ergens halen en daar het uiterlijk van aanpassen.
MyHTPC is erg flexibel in uiterlijk, kan je zo strak maken als je zelf wilt. Je kan dan prima mp3 en filmpjes ermee afspelen en na de film weer terug in dat prog komen.

EChter, je gaat 2 schermen erin hangen. Moeten die apart werken, als 2 pc's? dan word het erg lastig omdat dat met dual screen eigenlijk niet te doen is.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
offtopic:
Wow zonde van die Jag... Die moet origineel blijven.. Ik zou nooit van die hardware in een MKII bouwen, het is een monument op de weg. Zonde..

Maar je vroeg een progje:

Kijk eens naar Media Engine, dit is speciaal gemaakt voor de auto

http://www.mediaengine.org/

Werkt zeer goed, en op de homepage kun je het toegepast zien in simpele auto's, waar ik de verwerking zoals in het dashboard van de astra zoals hier erg goed gelukt vind:

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaengine.org/images/shots/yellow_touch.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Willems op 25-03-2004 11:32 . Reden: Pic resized.. ]

Pagina: 1