Toon posts:

Artic Cooling TC2 @ full speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een artic cooling Copper Slient 2TC(Revision 2) en deze cooler will maar niet sneller draaien, mijn CPU (3200+) word rond de 55c en met games 70c en dan gaat het alarm af van mijn systeem. De cooler wil gewoon niet harder als 1750rpm terwijl hij 2800 kan. Is er ook een mogelijkheid dat ik mijn cooler altijd op full speed laat draaien?

google en search leverde niks op.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 16:36

World Citizen

FreeReef.nl

zit ie op de goede voeding aangesloten.

(waarschinlijk wel maar ik maak ook alteid van die stomme fouten)

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
yup, het 3 pinnig aansluiting'kje vlak bij de CPU, die van het mobo zit al een andere op, tevens kan het kabeltje van de cpu daar niet bij komen ;)

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
maak je misschien sluiting
in mijn gaming bomb had ik dat met mijn a7v600 als het plaatje voor je i/o poorten er in zat waar door mijn stock koeler maar heel langzaam draaide.

kijken of het nog zo is als je je mobo uit je kast haalt als dat niet zo is ligt het aan je kast dan kan je met isolatie tape alle potjes af tapen en het plaatje weg laten en op nieuwe proberen.

dat had ik gedaan en geen last meer van.

[ Voor 6% gewijzigd door ikman op 25-03-2004 11:28 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zie je zijn rpm wel enigzins toenemen, ook al is het maar 200 rpm meer ?

Verder vind ik 55 idle al best hoog voor dat koelertje. Misschien even opnieuw montere, cpu even schoonmaken met alcohol en water, en goede koelpasta gebruiken.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
de case temp in de kast is rond de 20c door de 3 case fans, maar het blok van de cooler word goed warm als je hem ff aanraakt. Is het dus niet mogelijk om je cooler ALTIJD op full speed laten te draaie? daar moet toch een manier voor zijn neem ik aan. :)

btw: alle plaatjes van mijn IO zijn er uit, doe ik altijd. stomme dingen ;)

Verwijderd

Topicstarter
het is een 2500@3200 dus vandaar de temps Tutti-frutti. de rpm van de cooler gaat niks omhoog. zal het nog een keer na checken zo.

Verwijderd

Topicstarter
hij gaat niet omhoog als ik gegam'ed hebt. duss, ik moet eits hebben zodat hij altijd op full speed gaat. iemand een idee? :)

Verwijderd

De meeste moederplaten zijn tegenwoordig uitgerust met de mogelijk om informatie van temperatuursensoren te verwerken... ik aan neem jouwe ook.
Er zitten 2 sensoren bij je proc. Eentje eronder en en nog eentje daar in de buurt :|. Het zou zo kunnen zijn dat er zo'n sensor kapot is dus geen goeie temp weergeeft waardoor je mobo denkt dat je proc niet warmer wordt dan bijv. 0 graden (geen signaal) m.a.g. dat hij lekker rustig blijft draaien.
Hoe je dit kan oplossen?? ik zou het niet weten...
Je kan wel altijd 2 draadjes (rood en zwart) aan een ander molexje solderen en die vervolgens aan je cpufan zetten... dan draait deze standaard op 12 V, maar maakt misschien wel veel kabaal... :Y)

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 20:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik heb bij een vriend van mij op een duron 1800 dezelfde cooler geinstalleerd. Hij deed zo'n 1400rpm op standaard snelheid, maar ik wilde natuurlijk wel wat overclocken. Op 1950Mhz werd hij al stabiel, daar deed hij 1600rpm. Ik kreeg hem ook op geen manier veel hoger, waarschijnlijk is die temperatuur sensor een beetje ongemakkelijk ingesteld. Je bent in ieder geval niet de enige. Dit zou wel een goede oplossing kunnen zijn:
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 12:02:
Je kan wel altijd 2 draadjes (rood en zwart) aan een ander molexje solderen en die vervolgens aan je cpufan zetten... dan draait deze standaard op 12 V, maar maakt misschien wel veel kabaal... :Y)
Probeer het eens :)

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 14:19
Die artic koeler die jij hebt regelt het volledig apart (sensor bij fanmotor)
je hoeft hem dus niet op je moederbord aan te sluiten en dat heb ik dus ook niet en m'n digidoc geeft 700rpm aan in windows en tijdens games 2200 hoger gaat ie niet maar het is ook alleen maar een koeler voor zo weinig mogelijk geluid. :)

Verwijderd

Topicstarter
een molex? wat the heck is that? gewoon een kastje met 2 knopjes er op waar je de voltage op kunt verstelle of zow? :)

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:20:
een molex? wat the heck is that? gewoon een kastje met 2 knopjes er op waar je de voltage op kunt verstelle of zow? :)
hehe, nee, dat zijn die 'gewone' voedingsstekkers, die bijvoorbeeld ook rechts van je ata kabel in je hd zitten.

Verwijderd

Topicstarter
oja heck, dat is waar ook.. haha, stupid me! :lol

robleem is dat ik alle molex kabeltjes al in gebruik heb, 2 hd's, 1xcdrom, 1x-dvdfikker, video kaart en 2 case fans. Maar als ik het goed begrijp geeft de bios dus aan hoeveel volt er op mijn coolertje komt he? hmmm, ik ga zo de bios ff na lopen. mss zijn er apps voor die zoiets kunnen? :)

heb namelijk geen zin om te gaan solderen hehe.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is de fanheader op je mobo toevallig niet al temperature-controlled? Ik had dit ook en dit leidde ertoe dat in koele situaties de fanheader maar erg weinig power gaf en de fan zelf ook een lage temp constateerde en er nog meer power afhaalde wat ervoor zorgde dat de fan nauwelijks draaide. Omdat ik een f8cking klote Compaq 3ehandsfrikandelrommelkloteding mobo heb en je de temp control niet uit kunt zetten heb ik de koeler maar rechtstreeks op een hdd aansluiting gesoldeerd, werkt goed zat!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 draadjes. zwarte, rode en een nog donkere. is die middelste(donkere, denk blauw dus) mss voor de temp controller en als ik die doosknip dat hij ook gewoon draait? :)

Verwijderd

die is voor het aflezen van de fansnelheid

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zoals gezegd, die is om je RPM te monitoren. De temp sensors zijn integrated in het koelblok en de draadjes ervan zijn duidelijk zichtbaar, je zou die kunnen proberen door te knippen, maar of het iets uithaalt? Ik zou m gewoon aan je HDD connectors hangen..
Pagina: 1